Du kan måla breiden på lagerbana med thrustflate ytterst mot svinghjulet so finn du ut om da er slitt. du trenger digitalt skyvelær. om du treng linjeboring kan du ogso måla deg fram til og eller kjenna på slitasjents wrote:Hvordan sjekker man endeslark i en motor som ER splittet ? Og hva kan man gjøre med det ? Kun shims eller hjelper linjeboring noe på det ?RZR Andy wrote: Det er jo enkelt å få sjekket endeslakk, kompresjon og oljeforbruk.
Sv: Bolt-on trimming
Moderator: Global moderator
Sv: Bolt-on trimming
TLF: 97419035
Sv: Bolt-on trimming
Fra linken over:
"2. With a feeler gauge prior to engine assembly. I used this method for all of my engines prior to making my end play tool. It's accurate and DOES NOT require any special tools. In a nut shell, this method requires holding your crankshaft between wood blocks in a vise, installing the thrust bearing and installing & torqueing the flywheel. You then check the gap with feeler gauges and adjust the gap from there with three shims."
"2. With a feeler gauge prior to engine assembly. I used this method for all of my engines prior to making my end play tool. It's accurate and DOES NOT require any special tools. In a nut shell, this method requires holding your crankshaft between wood blocks in a vise, installing the thrust bearing and installing & torqueing the flywheel. You then check the gap with feeler gauges and adjust the gap from there with three shims."
Sv: Bolt-on trimming
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Bolt-on trimming
Ikke dumt det der, 74mm slag er jo perfekt. 

- Jan-Henrik
- Seniormedlem
- Posts: 350
- Joined: Thu Jun 17, 2010 4:45 pm
- Location: Rådal - Sentrum
Sv: Bolt-on trimming
Var dette jeg fryktet; Hadde på eksempelets tidspunkt 4,5 breddet orgianalfelg foran og bak med ballongdekk. Moderat senk.Jon T wrote:evt øk dekk størrelsen litt, jeg hadde hylekasse på min 67, men med 215/70-15 var det en drøm å kjøre i 100+Dalland wrote: Svingaksel:
1300S eller 1500 kassene er greie.
Har nå byttet til Empi 5-spoke med tynne lavprfil foran og ballong bak og krafig stuk.
For se...for putte i større motor om det gir utslag.
1966 T-1 1300 - Ludwig. Ex.
1974 T-1 1303 "Rongved Edition" (2800cc) - Bergsprekken. Ex.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex.
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex.
1974 T-1 1303 "Rongved Edition" (2800cc) - Bergsprekken. Ex.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex.
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex.