Page 4 of 6
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Tue Sep 17, 2013 9:04 pm
by Tistlo
heil ved!
lett å sjå om pumaen er heimasveist, du ser sikkert tegn til sveiser rundt sentere på røyrene. pleier ikkje vera so lave med max høgde og senkespindlar-trur eg. alternativt kan du setta på orginale spindlar, evt senkespindlar og orginal forstilling..
eg har komplette beltesett framme, kan sendast, eller bringast til bergen på fredag-ish.
vil tru du får plass til dei dekkene ja. liten forskjell på profilen og du har jo litt klaring i høgda ser da ut som.
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Tue Sep 17, 2013 11:13 pm
by Per Henrik
Tistlo wrote:
heil ved!
lett å sjå om pumaen er heimasveist, du ser sikkert tegn til sveiser rundt sentere på røyrene. pleier ikkje vera so lave med max høgde og senkespindlar-trur eg. alternativt kan du setta på orginale spindlar, evt senkespindlar og orginal forstilling..
eg har komplette beltesett framme, kan sendast, eller bringast til bergen på fredag-ish.
vil tru du får plass til dei dekkene ja. liten forskjell på profilen og du har jo litt klaring i høgda ser da ut som.
Ser ut som den er hjemmesveist!

da blir det bestilt ny.

Du kan gjerne bringe til fredag! Pris og avleveringssted?

Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Wed Sep 18, 2013 8:26 pm
by hans
om det er senkespindler burde vel hjula ha kommet lengre ut i hjulhusene. (senkespindler pleier bygge utover noe)
Om det er bugpack dempere foran og du hever til maks er det likevel lite da bugpack'ene er super korte.
skifter du til standard dempere og så hever pumaen på topp ser den langt mer normal ut .
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Wed Sep 18, 2013 8:46 pm
by Per Henrik
hans wrote:
om det er senkespindler burde vel hjula ha kommet lengre ut i hjulhusene. (senkespindler pleier bygge utover noe)
Om det er bugpack dempere foran og du hever til maks er det likevel lite da bugpack'ene er super korte.
skifter du til standard dempere og så hever pumaen på topp ser den langt mer normal ut .
hjula ligger vel 1-1,5 cm fra skjerm på ytterside (fremme)
er orginallengde på dempere også, skiftet de som sto på fra før..
Så om noen har en grei puma tilsalgs, så kjøper eg gjerne!
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Fri Sep 20, 2013 10:04 pm
by Tistlo
glømte deg og beltene idag
men eg har ein puma liggande å slenga her vist du er sugen på sånt. den skal vera grei, men trenger ein shinings.
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Tue Oct 29, 2013 10:49 pm
by Per Henrik
Yes Yes Yes!!
Gode nyheter!
Etter forstillingsbytte, 2 frontrutebytter, stramming av hjullager, så er endelig bilen EU-Godkjent! og det føles godt!
Da eg var oppe hos tistlo og skulle hente litt deler, påpekte han elendigheten i motorrommet.
Så har laget en motorpakning og fått motorrommet tett, strammet litt forskjellig slik at oljen ikke renner rett igjennom. og da skal vel bilen være klar for køkjøring i bergen også!
har hatt et par turer med den, og det går meget fint! ingen overoppheting eller tøys. så det nærmer seg brukande bil
Skal fyre utpå noen bilder i løpet av uken!
- Per Henrik!
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Wed Oct 30, 2013 2:24 pm
by djupevik
Gratulerer! Godt å endelig bli belønnet for god innsats tenker jeg

Blir vel å se på cruisinger fremmover, eventuellt til våren igjen

Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Wed Oct 30, 2013 4:20 pm
by Solan
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Thu Oct 31, 2013 9:32 pm
by FRODE 25000
Pass på at det ikke går like fort i svingene når glatten kommer som når du arbeider

Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Thu Oct 31, 2013 10:58 pm
by Per Henrik
Tusen takk!
Dukker plutselig opp på Cruising!

Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Sun Jan 26, 2014 3:29 pm
by Per Henrik
Hei!
Da det nærmer seg varmt og fint vær, har eg begynt å tenke litt på hva eg skal gjøre videre med boblen i år..
og en lakk jobb er vel det eg tenker mest på..
Dette er noe eg vil gjøre selv, og ikke bruke så mye cash på.
Derfor har eg bestemt meg for å bruke Plasti Dip, gummilakk, som virker meget enkel å bruke.
Fargen eg skal ha er Oransje.
Eg vil også ha en overhaling på motor, som innebærer å skifte pakninger og denslags.
Samt rydde litt opp i bilen, montere teppesett i bilen, og skifte ut dørpaneler.
Eg må også bytte ut pakninger i one-piece vinduene, og bytte pakning til frontrute.
Før eg går i gang med lakkjobb må eg fikse litt på karossen, flytte blinklys fra toppen av skjermene og ned til front under lykten.
Så får vi se hva som blir gjort og ikke..
skal også gå i gang med med en spareboble som ikke har vært på veien siden april 1979.
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Sun Jan 26, 2014 8:07 pm
by erika
Hei Per Henrik,
dersom du er interessert i et nytt sett med rutepakninger, frontrute, bakrute, begge sider bak - uten kromlist, så har vi et sett for salg. Vi endte opp med to slike sett ifbm at vi skiftet på Seljordsormen (Spareboble 1970 mod).
Erik
Krankenhaus
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Mon Jan 27, 2014 10:19 pm
by Tistlo
HAR du virkelig bestemt deg for å bruka plastidip? eg kan setta deg i kontakt med ein sambygding her oppe som ogso skulle vera lur å spara pengar å bruka plastidipp,som forsovidt ikkje er heilt gratis heller. resultatet var langt frå som på reklamane for å sei da sånn.
derfor vil eg heller råda deg til å bruka nokon hundralappar på 2k lastebil lakk og spraya da på. mykje bedre
Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Tue Jan 28, 2014 3:07 am
by Per Henrik
hvilken plasti dip gikk han for? tenkte eg skulle prøve Blaze utgaven

Sv: Restaureringsprosjekt 69.
Posted: Tue Jan 28, 2014 3:11 am
by Per Henrik
erika wrote:
Hei Per Henrik,
dersom du er interessert i et nytt sett med rutepakninger, frontrute, bakrute, begge sider bak - uten kromlist, så har vi et sett for salg. Vi endte opp med to slike sett ifbm at vi skiftet på Seljordsormen (Spareboble 1970 mod).
Erik
Krankenhaus
Hei! Takk for Tilbud, men starter ikke med innkjøp før om en liten stund, har en golf eg må fikse opp litt, men om settet fortsatt er tilsalgs når eg begynner på boblen, så tar eg det
