Page 4 of 7

Sv: ts sin bilpark

Posted: Sat Sep 01, 2012 12:46 pm
by Henrik
Nicenicenice!

Sv: ts sin bilpark

Posted: Sun Sep 23, 2012 10:54 pm
by ts
Ble lang cruising på oss i dag i ovalen! I tillegg til Glesvær var vi i Øygarden en tur og fikk oss litt mer kaffi. Kjørte totalt ca 19 mil, og den gikk supert hele tiden!! Målte bensinen før vi kjørte og da vi var tilbake på Breistein, hadde den brukt ca 20 liter... Litt vanskelig å vite nøyaktig med pinnemåling  ;D Så da ligger den altså på ca en liter på milen. Ikke så aller verst det nå med Judson!  Den brukte nesten to før jeg fikk tettet alle lekkasjene  :o
Brukte også rett over en halv liter Marvel Mystery Oil som smører kompressoren. Men det aner jeg ikke om er mye eller lite.......  :thup

Super dag!! Takk for turen til alle som var med  :)

Sv: ts sin bilpark

Posted: Wed Oct 24, 2012 5:28 pm
by ts
Her er litt bilder fra crusingen nevnt i innlegget over. Bildene har jeg fått fra OldBug-Tommy!

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]

:thup

Sv: ts sin bilpark

Posted: Wed Oct 24, 2012 6:31 pm
by OldBug
Åhhh è bare så nydelig den bilen!!! :o

Sv: ts sin bilpark

Posted: Wed Oct 24, 2012 6:54 pm
by T-1
Nydelig, bare litt lavere så er du der  :thup  ;D

Sv: ts sin bilpark

Posted: Thu Oct 25, 2012 10:21 am
by VW 181
Flott bil og flotte bilder.  :thup
Ser på været ute og savner allerede sommeren...

Sv: ts sin bilpark

Posted: Fri Oct 26, 2012 9:54 am
by Gaute(alutig)
Nydelig bil, og det ser ut som den har havnet i gode hender. :thup
Syns høyden er helt rett. Hva er dim. på framdekkene dine?

Sv: ts sin bilpark

Posted: Fri Oct 26, 2012 11:07 am
by RZR Sune
T-1 wrote: Nydelig, bare litt lavere så er du der  :thup  ;D
Denne må for all del ikke få sæggeræv! Perfekt som den er!

Sv: ts sin bilpark

Posted: Fri Oct 26, 2012 11:41 am
by ts
Tror de 3,4cm jeg tok den ned var perfekt jeg! Men den er blitt litt skjeiv, ikke mer enn kanskje en liten cm vel og merke.. syns det er litt rart at det ble sånn egentlig. For jeg tok jo 6 hakk både ute og inne for å få den sånn, og hvis jeg hadde bommet med et hakk enten ute eller inne ville forskjellen blitt ca 5,5cm.... det vil altså si at hvis jeg har bommet med antall hakk på den ene siden MÅ jeg ha bommet både ute og inne, og det kan jeg ikke forstå at jeg skal ha klart......

Gaute: Jeg har 195/45/15 foran og 205/55/16 bak. Lurer på å prøve med på litt annen dim foran til neste år.. kanskje 185(eller175)55/15. me får nett sjao!

Sv: ts sin bilpark

Posted: Fri Oct 26, 2012 12:30 pm
by OldBug
er ikke noe annet som spiller inn da?

Dekktrykk :P Dempere?

Sv: ts sin bilpark

Posted: Fri Oct 26, 2012 12:46 pm
by T-1
RZR Sune wrote:
T-1 wrote: Nydelig, bare litt lavere så er du der  :thup  ;D
Denne må for all del få sæggeræv! og øye lokk så blir den perfekt som den er! og kanskje takgrind..
;D

Sv: ts sin bilpark

Posted: Fri Oct 26, 2012 12:56 pm
by ts
T-1 wrote:
RZR Sune wrote:
T-1 wrote: Nydelig, bare litt lavere så er du der  :thup  ;D
Denne må for all del få sæggeræv! og øye lokk så blir den perfekt som den er! og kanskje takgrind..
;D
Forsiktig tommy! Husk at far snart er 30.. Har både original forstilling, bremser og hjul liggende  ;D

Sv: ts sin bilpark

Posted: Sat Oct 27, 2012 7:12 pm
by T-1
ts wrote:
T-1 wrote:
RZR Sune wrote: Denne må for all del få sæggeræv! og øye lokk så blir den perfekt som den er! og kanskje takgrind..
;D
Forsiktig tommy! Husk at far snart er 30.. Har både original forstilling, bremser og hjul liggende  ;D
*Host*

Sv: ts sin bilpark

Posted: Sat Oct 27, 2012 7:48 pm
by OldBug
HaHAhaha ;D Fy F#¤n :-X

Sv: ts sin bilpark

Posted: Wed Nov 14, 2012 6:20 pm
by ts
Noen som har noen innspill å komme med angående topper ?

Jeg har sett på CB 044 på cip1, CB Los Panchitos på piersideparts og vært i kontakt med Steve Tims som lager egne basert på mexico 043 topper.
Prisen på de ligger på ca 700 - 850 dollar for et sett.
CB 044 er ikke portet.
Los Panchitos leveres CNC portet.
Steve Tims toppene er portet for hånd.

Motoren som skal bygges er til razoren og blir i første omgang en 1915, men jeg vil gjerne ha muligheten for å bygge videre på den.

Dette skriver Tims om sine topper:
"The 043 or china clone 043 heads that we build will run much cooler and give you better seat life that the 044 style heads."

Los Panchitos toppene har 40/35,5 ventiler, mens på 044 og Tims topper kan man velge mellom 40/35 og 42/37..