Page 4 of 6
Sv: der Phönix
Posted: Fri Feb 13, 2009 7:04 pm
by hans
jupp må opp i volum

om noen skulle komme over ting jeg trenger så gi gjerne en lyd ..
Sveisingen går bra - åpnet håndtaket så nå trigger det bedre. kommer til å bruke fluss inntil jeg er tom for tråd ... ca 10 kg til
Utolig morro å sveise selv om det til tider går i dass
Sv: der Phönix
Posted: Fri Feb 20, 2009 3:01 pm
by AnderS
Jeg er imponert over innsatsen her. Tydelig at denne bilen havnet hos rett person.

Sv: der Phönix
Posted: Thu Mar 19, 2009 9:51 am
by RZR Andy
Nå skjer det snart mer her, har jeg på følelsen...

Sv: der Phönix
Posted: Thu Mar 19, 2009 10:18 am
by Jon T
Ja , det ryktes. Noe nytt å melde Hansi?
Sv: der Phönix
Posted: Thu Mar 19, 2009 11:22 am
by hans

neei, ikke hørt noe jeg ...
ahh - jo vent litt. kikket ut vinduet just nå, så noe jeg hadde helt glemt
skal se om jeg kan ta et bilde
Sv: der Phönix
Posted: Fri Mar 20, 2009 1:57 am
by hans
Når det er sol i Bergen har man ikke tid til å være innendørs
anyways - dette skjedde i går :
Var ute hos Andrè [the Samaritan] Hjellestad i går og fikk med meg dette excellente karosseriet.
1.ste gang jeg kjøpte boble fikk jeg et råttent eple..
2.de gang jeg kjøpte karosseri for å reparere var det som var dårlig på den ene dårlig på den andre osv .....
etter å ha sett denne :
THIRD TIME IS THE CHARM !!
Ikke bare fikk jeg meg et meget solid karosseri, jeg fikk og en bil med ei fille på taket
helt i tråd med temaet for bilen ... herbie..
Den orginale føniks ribbes nå helt og blir nå platedonor for fremtidige prosjekter.
Det kunne nok sikkert reddes med MYE sveising, men jeg tar heller vare på donor karosseriet da dette i det minste henger
sammen i skjøtene

Sv: der Phönix
Posted: Fri Mar 20, 2009 3:47 pm
by Tistlo
JØSS!! RaggTopp!!!

Det er stas!!
Foressten: Skal du ha
alle dei andre karosseria?
Sv: der Phönix
Posted: Fri Mar 20, 2009 4:50 pm
by hans
den orginale føniksens karosseri er nå delt i biter - det karosseriet til venstre på montasjen har bunn med rammenummer så der skal jeg prøve oppdrive noen papirer. mulig jeg også kommer til å øve sveise en del på det før jeg gjør samme jobben andre steder .
det kuule med ragtop karosseriet er at rusten er 2 steder - en liten firkant i høyre hjulbue bak -- på størrelse med en 5'er,
den andre rusten er i høyre kanal - kanalbunnen har blitt splittet så den må byttes. bilder kjem
Sv: der Phönix
Posted: Fri Mar 20, 2009 7:58 pm
by Tistlo
Vert ein Heilt an fønisk når han får frisk luft i håret!!
Men sei ifrå om du skal kvitta deg med nokon av karosseria

har alltids brukt for sånt
Sv: der Phönix
Posted: Fri Mar 20, 2009 9:51 pm
by hans
det karosseriet som står igjen er i grunnen ikke mer enn et tak med to kvartpaneler - resten er ødelagt; kanaler, hjulbuer, hjulbrønn, hekken
- det som ble igjen av føniks karosseriet blir stål til senere sveiseprosjekt. Kjekt å ha stål i riktig tykkelse og alder

Sv: der Phönix
Posted: Fri Mar 20, 2009 11:07 pm
by hans
Sv: der Phönix
Posted: Sat Mar 21, 2009 9:22 am
by RZR Andy
Blir bra dette, Hans! Bare sørg for å få primet karosseriet ASAP og få det innendørs og tørt!
Sv: der Phönix
Posted: Sat Mar 21, 2009 12:57 pm
by hans
står pakket inn akkurat nå . Det skal bort i garasjen til min far i løpet av mandagen . Da skal en x-billakkerer kompis ta seg en titt på den for å komme med råd om den riktigste veien videre

Sv: der Phönix
Posted: Sat Mar 21, 2009 1:27 pm
by RZR Andy
hans wrote:
står pakket inn akkurat nå . Det skal bort i garasjen til min far i løpet av mandagen . Da skal en x-billakkerer kompis ta seg en titt på den for å komme med råd om den riktigste veien videre
Veldig bra! Da blir ikke alt arbeidet til Kormi og Jee Racing forgjeves!
Sv: der Phönix
Posted: Sat Mar 21, 2009 3:08 pm
by hans
Nei - jeg må vise meg verdig til å ha fått meg et så godt karosseri .)
Det jeg funderer på er om jeg skal lakke den grå på innsiden slik filmbilene var , eller ha perlehvit på hele greia. Heller til det siste da det blir penere og konemor nok vil
like det best ..
