Page 28 of 39

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Mar 09, 2011 10:49 pm
by Tistlo
ska svinga innom hop neste gong eg e te byn so kan eg mysa nermare på da tverrstaget og resten av morroe som e på gang nedi kjedlaren på hop :)
motoren ser bra ut

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Mar 09, 2011 10:49 pm
by erika
Pål, jo mer du graver jo mer finner du (og jo mer kaffe du drikker jo mindre blir gjort..)

Det dukket opp noen tynne områder på kantene som må sveises også. noen timer til. Satser på søndag kveld.

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Wed Mar 09, 2011 11:02 pm
by erika
Driver og planlegger bensinsystemet. Selv om det er enklere med slange i tunnellen så er jeg ikke sikker på om BT ville godkjent det. Da er det rør som gjelder (T/R), kobber, alu eller rustfritt stål (SS) - er usikker.

Akkurat nå ser det ut som om det kan bli:

Tubing, Stainless Steel, Natural, 3/8 in. x 20 ft. (Regnet på at den har 8,1mm innvendig diameter - håper det er nok)
[attachment=1]

Kanskje denne for 37 graders koning, hvis ingen har til låns? (til AN kobling)
[attachment=2]
http://www.speedwaymotors.com/37-Degree ... ,9067.html

En slik AN kobling for overgangen mellom rør og slange
[attachment=3]

Også slik:


Tenker meg en in-tank pumpe (Wallbro eller fra en nyere hugge-bil?) slik som Kalle/Beetlebug har laget på vwnorge. In-tank for å få det stillegående.
[img width=800 height=578]http://www.vwnorge.no/index.php?action= ... 5758;image[/img] http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1 ... #msg208969

Synspunkter?

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Thu Mar 10, 2011 9:17 pm
by Sandvik996tt
Om du kan bruker denne :  http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... gsverktoy/ så har jeg ett slikt sett, som du kan få låne.

Holder på med å legge opp rør selv, men har ikke helt tenkt igjennom alt enda. :-[

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Thu Mar 10, 2011 11:27 pm
by erika
Kan det stemme at den lager 45 graders kon?

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Fri Mar 11, 2011 3:03 pm
by Tistlo
Det er nok 45o på den til bremserøyr ja

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Fri Mar 11, 2011 4:22 pm
by Sandvik996tt

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Fri Mar 11, 2011 5:01 pm
by Tistlo
Preika med fattern ang sånne koblingar.. han meinte att AN koblingar med sånn kon var noko drit, pga att når du har skrudd av og på koblingen nokon gongar, eller stramma den nett litt for mykje so sprekker konen og det er lekkasje med ein gong. Snittring kobling er den beste koblingen for overgang mellm slange og røyr mm. ifølge han då

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Fri Mar 11, 2011 6:14 pm
by erika
Hva vil snittring kobling si da?

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Fri Mar 11, 2011 6:44 pm
by RZR Andy
Er ikke dette det som brukes på traktorer og div. hydraulikkredskap som kjører med masse trykk og som må kunne byttes innimellom?
http://www.felleskjopet.no/Sok/Sider/de ... =snittring

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Fri Mar 11, 2011 7:02 pm
by Tistlo
Jau sant da Andre

sjekk detta bildet
http://forum.vwaudi-club.no/attachment. ... 1220398479

Det er ringen som er konen her. mutter og fitting vert skrudd saman med ringen i mellom. siden ringen er konisk vert den tvinga isaman og låser ser dermed på røyret og det vert sopass tett att ringen sitter igjen der om du skrur av igjen koblingen.

Muligens billigare om du kjøper gjennom traktorverkstad, tess etc...med mindre du heller likar AN med tommelommar og fancy performance fargar :thup

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Tue Mar 15, 2011 7:52 am
by RZR Andy
Late lookers er i skuddet, her er en ex DKP-bil til salgs i France...
Image
http://www.vintageautohaus.com/ForSale-1.htm

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Tue Mar 15, 2011 4:07 pm
by jayster
[attachment=1] Ja de er "The new oval"  :thup

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Tue Mar 15, 2011 6:45 pm
by erika
Fine bilder til inspirasjon!

Fikk forresten anbefalt denne løsningen hos Tess til bensinrør i tunnelen. Nylonrør (rørslanger) med hurtigkoblinger. Veldig enkel løsning. 12mm (9mm innvendig) tåler 17 bar og er bestandig for bensin og kjemikalier. Koplingene tas enkelt av og på det fleksible røret ved å trekke kragen tilbake. Rimelig er det også! BSP gjenger som standard.

Sv: Late-looker - 1969 modell

Posted: Tue Mar 15, 2011 11:33 pm
by hans
har du en priside `?  Virker jo som en ålreit løsning. Eneste jeg lurer på er hvordan det blir med gnissing i tunnelen om den trekkes ? Er en del ting den kan ligge og vibrere mot .