Page 3 of 6

Sv: der Phönix

Posted: Sun Feb 01, 2009 2:05 pm
by hans
Må få på henne et par slipebriller neste gang  Blunker. Safety first
hehe - sant det. skal irettesette rekvisitøren  ;D

Sv: der Phönix

Posted: Tue Feb 03, 2009 2:43 am
by hans
Spylte bunnen i dag - begge sider inklusive gearkasse og oppheng - så straks litt bedre ut uten 10cm med dritt  :)

Image

Image

Image

Image

skrapt førersiden - det godset som ikke er musespist er temmelig tynt så det blir nok skiftet hele siden.

i morgen er det resten av bunnen som blir skrapt.litt spent på om høyre siden holder - er ikke slik at jeg MÅ legge ut 1200 til  ;) 

Sv: der Phönix

Posted: Tue Feb 03, 2009 10:24 am
by RZR Sune
Bra jobbet Hans. Holder du dette tempoet blir det fort bil av den igjen.
S

Sv: der Phönix

Posted: Tue Feb 03, 2009 10:35 am
by Jon T
Steike Hansemann,
what you see is what you not get or get you what you...
Hvordan var den igjen?
Med din iver og vilje så får nok denne se veien igjen ja..

Sv: der Phönix

Posted: Tue Feb 03, 2009 2:14 pm
by RZR Andy
To nye plater der, så er du i mål, ikke verdt å bruke for mye tid på lapping som ikke blir bra (snakker av erfaring...).
Var det ikke Erik som hadde noe plater på gang, eller husker jeg feil?

Sv: der Phönix

Posted: Tue Feb 03, 2009 2:33 pm
by hans
du ville tatt begge sidene uanskvett ? mm - er vel sant det ... noen som trenger et sett 16 tommere til 2400 kroner eller 2 stk bunnplater ? :) 

Sv: der Phönix

Posted: Wed Feb 11, 2009 1:30 am
by hans
Har ikke skjedd så mye da jeg har stopp i pengeforsyningen - koster 1900 per plate som jeg vil ha i bunnen og de kronene har jeg ikke.
kveldene går mest på å sveise sammen platebiter, klippe, sveise dem sammen, klippe - må jo øve litt :) 

skrudde av forstillingen i dag i den tro at jeg kunne pusse ned og male rammehodet. Dessverre var det noe grums her og.
foto av det under :

Image

Rammehodet i all sin prakt - ser tilsynelatende bra ut ..

Image

tar en liten titt inn luken

Image

litt usikker på hva som skjuler seg i bunnen der. kan se ut som en rustboble noe jeg ikke liker særlig godt.
baksiden av lokket til tunnellen var temmelig rust råttent så en del fukt har det vært ..


Image

er det normalt med rynker i sveisen ?


Image

dette likte jeg ikke - needless to say det er ikke slik på førersiden ..

Image

??  er det makkverk eller har den fått seg en smell og blitt presset sammen ?

Image

assistenten min tok mål av rammehodet og det er 5 mm forskjell i høyde på fører og passasjerside ..

Image

hadde istapper i skjegget da jeg kom inn  , men hverken jeg eller bikkja frøs - bare deilig friskt :) 



Noen innspill på rammehode saken ?  jeg monterer ikke noen forstilling tilbake slik det ser ut nå ....

Sv: der Phönix

Posted: Wed Feb 11, 2009 3:43 pm
by Tistlo
Dei hullene på sida skal vera sånn! det er for å lufte ut fuktigheit!

Sveisene som du har bilde av er vel og sånn som dei var på 69en min orginalt...

Har forresten masse bilder av rammehovudet til 69en min her:

http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7
og her
http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7
og her
http://69fullresto.blogspot.com/search? ... -results=7

;)

Sv: der Phönix

Posted: Wed Feb 11, 2009 5:09 pm
by hans
Ser det nå Tistlo :thup

:-[  kunne godt laget de hullene litt penere spør du meg (så hadde jeg sluppet å drite på leggen ;) ) ... men er fremdeles de 5 mm ulik høyde fra side til side ,
men da kan jeg nok anta atde kommer av bulking i blekket på kantene og ikke noe mer alvorlig ..

har fjernet venstre plate nå og det kan virke som om utriggeren må skiftes  - fulgte den med Heavy Duty platen og hvor handlet du fra ? 

Vurderer å fjerne platen på tunnellen  - medfører det å borre ut 200 sveisepunkter ? har ikke sett videoen enda :)

Sv: der Phönix

Posted: Thu Feb 12, 2009 1:43 pm
by hans
Image

begynt sage vekk bunnen

Image

Image

kosedel til senere i prosessen :) 

Sv: der Phönix

Posted: Thu Feb 12, 2009 3:12 pm
by Jon T
Snadder, 2 innsug?

Sv: der Phönix

Posted: Thu Feb 12, 2009 4:13 pm
by Tistlo
Bist bilen har vert senka før, og skrapa nedi, så går et ut over den kanten under rammehovudet, som på bilda ser bulka ut!

Eg anbefalar egentlig ikkje å skifta dei bakre "utriggarane" til golva med mindre det er absolutt nødvendig! Det er eit lite her å få til, fordi når du fjerner den gamle så forsvinner eit viktig referansepunkt når du skal montere golv... men dette kan jo løysast lett ved å ta litt mål! :)

Platene mine vart kjøpt av Lars Rosenquist @ VW Veterandeler og skal vera det beste på markedet. Jekkfester, utriggare og forsterikning for jekkfestet følger med i prisen som var 4000 inkl frakt. Dyrt? JA Bra? JA! Det var ein grunn til att eg bytta ut dei eg kjøpte på unneberg for 600kr sida...

Eg vil faktisk anbefala deg å skifte bunnplata under rammehovudet! For då har du anledningen til å reparere rusta som antageligvis befinner seg inni! Det er ikkje Så mangen sveisepunkter, men det vanskeligaste er i fronten... der er det heilsveist... så du må nok kutte det av lenger bak og deretter frese resten vekk. Ny plate til rammehovudet kostar 560kr trur eg!

Stå På! :thup

Sv: der Phönix

Posted: Thu Feb 12, 2009 5:08 pm
by hans
skal ha heavy duty platene jeg og  - gidder ikke kjøpe tynne plater

@ Jon T - - foreløpig er det en SINGEL 48mm DRLA som er kjøpt inn -- fikk den billig så da ble det slik - skulle egentlig
ha en singel 32/36 forgasser på en 1680 motor .    Motor er det siste jeg trenger så jeg får se hva jeg sitter med av deler og motor
når sommeren kommer :)

Sv: der Phönix

Posted: Thu Feb 12, 2009 9:15 pm
by erika
Skikkelig fremdrift på deg Hans! Gleder meg til å følge dette prosjektet her.

Sv: der Phönix

Posted: Fri Feb 13, 2009 5:22 pm
by RZR Andy
Kjekt å se flere Dellortoer på plass! Må opp litt i volum du nå, jaffal! :thup
Angående rammehodet - monter på forstilling og kontrollmål at det ikke er skjevt. Hvis målene er greie bør det gå fint. Happy med sveisingen?