Page 20 of 35

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Fri Mar 06, 2015 6:25 pm
by djupevik
Måtte kjøre på med litt tykkere lag ja. Det gjorde jeg når jeg lakker felgene også, men der var det litt enklere å holde øye med om det ble renning. Har fått sandblåst og grunnet litt smådeler i dag. Det ble sprayboksgrunning. Fikk anbefalt denne hos lakk og industri i Fana. Sytalaust å slippe å blande og rengjøre sprøyte ::) Og så ble det et lag med lakk på undersiden. I går fikk jeg litt deler.. Jada, det skurer og går  :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Mar 08, 2015 8:33 pm
by djupevik
Da har jeg fått trillet bunnen tilbake til plassen sin. Det var litt rart å se den sammen med karosseriet. Litt kontrast kan man si.

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Mon Mar 09, 2015 12:28 am
by Tistlo
kjem seg no! :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Thu Mar 12, 2015 5:45 pm
by djupevik
Har begynt å pynte opp girkassa som eg skal ha i bobla. Ellers er det diverse smådeler som trenger noen strøk til med lakk  :)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Thu Mar 12, 2015 7:57 pm
by Solan
Pass deg for alu slipestøv fra girkassa, IKKE bra å puste inn.

Ser bra ut, keep up the good work  :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Thu Mar 12, 2015 8:00 pm
by djupevik
Takker, og takk for slipetips! Er det aluminium kassa er laga av da?

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Thu Mar 12, 2015 9:45 pm
by Dalland
djupevik wrote: Takker, og takk for slipetips! Er det aluminium kassa er laga av da?
Magnesium. :thup

Ellers godt jobbet, nå er vi sett bort i fra karosseriet akkurat like langt. ;D

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Thu Mar 12, 2015 10:51 pm
by djupevik
Spørsmålet er jo om magnesiumstøv er så mye bedre enn aluminium, men den var sikkert ikke så helsebringende den skiten som ble slipt vekk heller :P
Akkurat like langt faktisk! Godt at karosseriet mitt ikke er så mye arbeid med ::)  :laugh:

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sat Mar 14, 2015 11:01 pm
by djupevik
I dag ble det montering av fjærplater med nye foringer og girkasse med nye girkassefester. Nye vaiere til gasspedalen, håndbrekk og clutch. Pedalsettet ble montert også i lag med håndbrekk, girstang og varmespaker. Kjekt å montere litt igjen :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Mar 15, 2015 1:54 pm
by Dalland
pass deg for repro foringer i bakstillingen.
Har nettopp gått over de jeg har liggende og alt av repro var boss! >:(

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Mar 15, 2015 2:10 pm
by hans
Dalland wrote: pass deg for repro foringer i bakstillingen.
Har nettopp gått over de jeg har liggende og alt av repro var boss! >:(
og det var merkelig mtp hvor forsiktig og lite du kjører :D

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Mar 15, 2015 2:32 pm
by djupevik
Håper disse uansett er bedre enn de som stod på. Tror de bakre er noe Brasil greier men det forran var noe jp-group fra folkevogn.no. Hvorfor kan ikke Unneberg og Folkevogn.no skrive produsent på det de selger egentlig?

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Mon Mar 16, 2015 12:56 am
by Solan
Det er fort gjort å få "gnikkelyder" i torsjonsrørene bak ved fjæring. Trur trikset her er talkum på gummi'n (hvis det er lov å si...)  ::)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Mon Mar 16, 2015 8:57 am
by djupevik
;D Tok på litt kobberpasta for at det skulle gli litt lettere på plass (hvis det er lov å si) :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Mon Mar 16, 2015 1:06 pm
by djupevik
Enhver bobleeier med en fjellovergang i nærheten må selvfølgelig ha riktig utstyr på plass.  :thup
Skreddersydde kjettinger!