Page 20 of 35
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Fri Mar 06, 2015 6:25 pm
by djupevik
Måtte kjøre på med litt tykkere lag ja. Det gjorde jeg når jeg lakker felgene også, men der var det litt enklere å holde øye med om det ble renning. Har fått sandblåst og grunnet litt smådeler i dag. Det ble sprayboksgrunning. Fikk anbefalt denne hos lakk og industri i Fana. Sytalaust å slippe å blande og rengjøre sprøyte

Og så ble det et lag med lakk på undersiden. I går fikk jeg litt deler.. Jada, det skurer og går

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Sun Mar 08, 2015 8:33 pm
by djupevik
Da har jeg fått trillet bunnen tilbake til plassen sin. Det var litt rart å se den sammen med karosseriet. Litt kontrast kan man si.
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Mon Mar 09, 2015 12:28 am
by Tistlo
kjem seg no!

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Thu Mar 12, 2015 5:45 pm
by djupevik
Har begynt å pynte opp girkassa som eg skal ha i bobla. Ellers er det diverse smådeler som trenger noen strøk til med lakk

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Thu Mar 12, 2015 7:57 pm
by Solan
Pass deg for alu slipestøv fra girkassa, IKKE bra å puste inn.
Ser bra ut, keep up the good work

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Thu Mar 12, 2015 8:00 pm
by djupevik
Takker, og takk for slipetips! Er det aluminium kassa er laga av da?
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Thu Mar 12, 2015 9:45 pm
by Dalland
djupevik wrote:
Takker, og takk for slipetips! Er det aluminium kassa er laga av da?
Magnesium.
Ellers godt jobbet, nå er vi sett bort i fra karosseriet akkurat like langt.

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Thu Mar 12, 2015 10:51 pm
by djupevik
Spørsmålet er jo om magnesiumstøv er så mye bedre enn aluminium, men den var sikkert ikke så helsebringende den skiten som ble slipt vekk heller

Akkurat like langt faktisk! Godt at karosseriet mitt ikke er så mye arbeid med

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Sat Mar 14, 2015 11:01 pm
by djupevik
I dag ble det montering av fjærplater med nye foringer og girkasse med nye girkassefester. Nye vaiere til gasspedalen, håndbrekk og clutch. Pedalsettet ble montert også i lag med håndbrekk, girstang og varmespaker. Kjekt å montere litt igjen

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Sun Mar 15, 2015 1:54 pm
by Dalland
pass deg for repro foringer i bakstillingen.
Har nettopp gått over de jeg har liggende og alt av repro var boss!

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Sun Mar 15, 2015 2:10 pm
by hans
Dalland wrote:
pass deg for repro foringer i bakstillingen.
Har nettopp gått over de jeg har liggende og alt av repro var boss!
og det var merkelig mtp hvor forsiktig og lite du kjører

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Sun Mar 15, 2015 2:32 pm
by djupevik
Håper disse uansett er bedre enn de som stod på. Tror de bakre er noe Brasil greier men det forran var noe jp-group fra folkevogn.no. Hvorfor kan ikke Unneberg og Folkevogn.no skrive produsent på det de selger egentlig?
Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Mon Mar 16, 2015 12:56 am
by Solan
Det er fort gjort å få "gnikkelyder" i torsjonsrørene bak ved fjæring. Trur trikset her er talkum på gummi'n (hvis det er lov å si...)

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Mon Mar 16, 2015 8:57 am
by djupevik

Tok på litt kobberpasta for at det skulle gli litt lettere på plass (hvis det er lov å si)

Sv: Djupevik's 1966 Boble
Posted: Mon Mar 16, 2015 1:06 pm
by djupevik
Enhver bobleeier med en fjellovergang i nærheten må selvfølgelig ha riktig utstyr på plass.

Skreddersydde kjettinger!