Page 17 of 35

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Feb 08, 2015 12:32 pm
by erika
Mener at Rolfen har testet ut dette - og at første strøket må vær TYNT! Deretter legge mer på andre gang. Dersom det legges for tykt, så kan du risikere at det kan skrelles av igjen!

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Feb 08, 2015 12:45 pm
by djupevik
Spørst hvor lenge den lille flasken med tynner varer da :P
Skrelles av? Fordi det ikke får festet seg?
Noen som har et ca. blandingsforhold.

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Feb 08, 2015 1:19 pm
by Sveins Autohaus
Da spørs det hvorfor blandingsforholdet er 1:1, hvis det da kan skrelles av....!?!?

Uansett gjelder vel reglene som for all lakk, at det er viktig med avlufting mellom strøkene. Løsemidlene skal fordampe, slik at de ikke ligger igjen og lurer under neste strøk.

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Feb 08, 2015 1:51 pm
by Tistlo
viktig å bruka rett tynnar på den malingen, nr 17skal du ha.
1.strøket med jotamastic skal alltid vera tynt(bør tynnast ut) for at malingen skal trekka godt inn. derfor er da ogso brukt barrier som grunning for jotaen på real sirrius overflatebehandling på ting som skal vara lenge

ein an ting. den malingen du har, jotamastic smartpack er jo ekstra tjukk FORDI den er beregna for maling med kost og rodla. den er berekna for flikking av skader i større områder osv.
den som er fin til sprøyting heiter jotamastic 80. då er herdaren ein mindre boks som tradisjonell maling

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Feb 08, 2015 5:07 pm
by erika
Sveins Autohaus wrote: Da spørs det hvorfor blandingsforholdet er 1:1, hvis det da kan skrelles av....!?!?

Uansett gjelder vel reglene som for all lakk, at det er viktig med avlufting mellom strøkene. Løsemidlene skal fordampe, slik at de ikke ligger igjen og lurer under neste strøk.
Det var iallefall det som skjedde. Det var sikkert i hans ungdom, før han ble klok og erfaren!

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Feb 08, 2015 5:09 pm
by djupevik
Såg du ikkje at det stod nr.17 på tynnarboksen? ;D
Vist du eller noken andre har den som skal sprøytast og vil bytte så har vi ein deal, vist ikkje tager man det man haver :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Feb 08, 2015 10:10 pm
by djupevik
Demonterte litt på forstillingen, resten av bremsene og pedalsettet, ellers ble det litt mer sliping og ferrobet.

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Mon Feb 09, 2015 11:47 pm
by djupevik
Nesten ferdig med sliping av gulvplatene på oppsida. No er det undersida next!

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Tue Feb 10, 2015 5:49 pm
by OldBug
Seeeeenebetennelse! :angel:

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Tue Feb 10, 2015 6:16 pm
by djupevik
Hehe, neida, køyra på! ;D

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Tue Feb 10, 2015 7:53 pm
by Tistlo
håpa du har gode akseltetningar ;)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Tue Feb 10, 2015 8:13 pm
by VW 181
Imponerende jobb, Christian!
Ser veldig bra ut.  :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Tue Feb 10, 2015 9:13 pm
by djupevik
Hehe. Foreløpig så er girkassa tett/tom for olje ;D

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Wed Feb 11, 2015 12:51 am
by djupevik
Kanskje jeg skal gå for litt racing look? Noen som ser hvor inspirasjonen kommer fra? ;D

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Wed Feb 11, 2015 2:12 pm
by Gaute(alutig)
Då må du ha dreads og langskjegg!