Page 13 of 35

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Nov 17, 2013 11:51 am
by erika
Gjør som oss på Seljordsormen, men del den først og send både skall og bunn til blåsing og sinking. Sparer deg arbeid når du oppdager at du også vil ha bunnen i topp stand. Denne ser dårligere ut enn vår i innerskjermene i allefall, men tilsynelatende bedre i kanaler.
Mye triveligere å jobbe med etterpå som er sagt over her. Spesielt når du har en bra plass på Breistein.

Vil ta litt tid, men så er jo du en kar som liker at tingene er i orden!

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Nov 17, 2013 2:45 pm
by hans
innerskjermene fremme kan du fint ta uten å dele bilen

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Oct 19, 2014 8:29 pm
by djupevik
Da har jeg endelig komt meg i gang å plukke litt mer i bobla. Har øvd meg med sveiseapparatet ved å lage en terning etter tips jeg fikk på bursdagsfeiringen til klubben på onsdag ;D

I dag fikk jeg begynt å lappe en bit i gulvet. Jeg ser jeg burde kuttet litt mer for å få godt stål å sveise på. Men litt mer sveising og sliping så blir det vel noenlunde :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Tue Oct 28, 2014 9:29 pm
by djupevik
Da er det bestemt, bilen skal deles og det nærmer meg nå løfting. Har løsnet alt av karosseribolter, ratt, bremseveske og ledninger. Eneste som mangler nå om jeg ikke har oversett noe er speedometervaieren :thup På grunn av tidligere reparasjoner har jeg også måttet kutte rundt jekkfestene bak ettersom disse var sveist fast både i karosseri og bunnplate.

Før jeg løfter av karosseriet blir det nok å skru av dører og stive opp karosseriet med noe firkantrør eller tilsvarende. Noen som har noe liggende å slenge som jeg kunne brukt?
Jeg fant litt i skrapkassen på BBH, men skulle hatt litt mer :)
Når avstiving er på plass inviteres det selvfølgelig til Løftedugnad for de som måtte ønske å være med på det ;D

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Tue Oct 28, 2014 11:03 pm
by djupevik
Litt flere motivasjonsbilder ;D

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Tue Oct 28, 2014 11:43 pm
by A-Grepstad
Blir kjempe bra Christian  :thup

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Wed Oct 29, 2014 1:23 am
by Tistlo
egentleg ingen betre måte å lera seg sveising på!

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Wed Oct 29, 2014 8:28 am
by hans
kos når det ikke er verre enn som så, lykke til :) 

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Thu Oct 30, 2014 7:11 pm
by djupevik
Hehe, vet ikke om jeg vil kalle det kos, men blir sikkert lærerikt :thup

I dag fikk jeg sveist inn litt avstiving. Skulle gjerne hatt noe på skrått i B stolpen også, men det var liksom ikke like gode flater å sveise mot der som på A-stolpen. Får satse på at det holder  ;D

PS: Passet fint at det var artikkel om bytte av kanalar i siste nummer av VWACB-Nytt :thup
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20900.0.html

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Fri Oct 31, 2014 6:29 pm
by Tistlo
du bør absolutt vurdera å oppgradera rammo di med røyr mellom a stolpane og absolutt aller helst eit kryss i kvar døropning. sånn som da er no so ser eg ikkje vekk for at ting vil leva litt når du tek av kanalane. taket på ei bobla er ikkje mykje stivt og klarar ikkje halda vekta, så du kan risikera å saksa døropningen vist du skjønner. ingenting er surare enn å finna ut at dørene ikkje passar når du er ferdig. berre eit tips

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Fri Oct 31, 2014 10:05 pm
by djupevik
Takk for innspel! Mellom a stolpane er kjapt å fikse. Får sjå om eg finner på noke lurt mot B stolpane.

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Nov 02, 2014 12:40 am
by Tistlo
noko ala da her: http://www.vwnorge.no/index.php?action= ... 6410;image vil gjera nytten i døropningane:)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Nov 02, 2014 2:28 am
by djupevik
Men då får du ikkje prøvemontert dørene..?

Image

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Sun Nov 02, 2014 4:08 pm
by Tistlo
du treng ikkje da vist du veit dei passar når du sveiste inn stålet:=) men kan ogso legga krysset på innsida av stolpane.

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Posted: Thu Nov 06, 2014 11:36 pm
by A-Grepstad
Ser ikkje heilt poenget Tistlo. Det ein er redd er at klaringa mellom dørene skal forandre seg, altså avstand mellom A og B stolpe. Det neste er at bilen skal vri seg (torsjon). I dette tilfellet vil innsveisa stang mellom A og B stolpe sørge for lik klaring på døra før og etter kanalbytte. For å unngå vridning må ein stive av fra side til side. Eksempelvis kryssavstive fra B til B stolpe. Ser ikkje grunn til å stive av meir innad i døråpningane..(?)