Page 12 of 35
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sun May 12, 2013 5:42 pm
				by djupevik
				Hehe, då blir det lett å skifte foringsholdaren igjen neste gang 

 Repdelen for golvet som du har, er det av samme tykkelse som original, eller er det sånn tynn bølgeblekk? Er det halv side, eller berre bakerste del? Fredrik kom her med ei eg forstod var di, men eg hadde jo ikkje trengt heile halve plata...
Det at det er vått i tunellen kan vel berre være ein pakning på ei luke heilt framme?
Vist du plukker opp brune seter til meg i Siggerud så er du ein grå stol rikare 

 Er det one year only det her også?
 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Mon May 13, 2013 2:25 pm
				by djupevik
				Ser ikke helt originalt ut det her vel?  

 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Mon May 13, 2013 6:30 pm
				by Henrik
				Haha, strålende fiks! Presis stang?
			 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Mon May 13, 2013 6:52 pm
				by Tistlo
				hei, platene eg har ståande er svarte halvdelar ja, trur fredrik har kjøpt den av meg, men eg veit ikkje? uansett dei er ikkje noko dårlige, dei er 1mm i godset som ellers på karosseri, men golvet er orginalt 1.5mm så litt forskjell. men passformen er veldig god! du henter inn igjen mangelen på gods ved skikkelig etterarbeid. 2k epoksymaling. då varar da minst lika lenge som resten. 
ps: den foringsholdaren din var noko spesiell!!! kan ikkje vera serlig presis giring??:P du får kjøpt ny foringsholdar...og da trur eg FAKTISK eg ville ha montert hadde eg vert deg! 
 
kan sikkert henta stolar for deg om du ikkje ordnar deg. skal austover i beg av juni
 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Mon May 13, 2013 8:00 pm
				by djupevik
				Høyrast ut som ein god plan Tistlo! :-)
Ja denne skal nok byttast, må få det skapelig igjen. Det positive er jo at eg vil merke stor forbedring når eg skifter! 

Eg har ikkje kjørt så mange(nokon?) andre bobler, så eg har liksom berre tenkt at ja det er litt slarkent, men det fungerer.... Varianten er derimot en god del fastare i fisken! Hovedproblemet er vel at det skrangler når stanga slår bort i bøyelen.
For å utbedre dette så trenger vel noko i denne duren pluss sjølve foringa? Eventuellt så har du kanskje noke å kappe ut av tistlo? Skulle lappa holet i same slengen, sjølv om det er litt praktisk sånn som dette 
 http://www.unneberg-bil.no/webshop?refe ... ingskode=0
http://www.unneberg-bil.no/webshop?refe ... ingskode=0 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Tue May 14, 2013 1:09 am
				by Tistlo
				ja med all den grisasveisen rundt på tunellen din so trur eg da lønnar seg med eit utkapp:) eg har donorbunnplater på lur so da skal la seg gjera! foringen har du, den henger på fremst på overføringen ser eg. men kjøp ny! og puss overføringen framme der og grease både den og foringen opp før du monterer igjen. so vert da saker!
			 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sat Nov 16, 2013 11:52 am
				by djupevik
				
			 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sat Nov 16, 2013 12:14 pm
				by Magnus
				Se der, ja! Grynet hadde rust på samme stedene, men ser ut som den kom litt bedre ut av det enn din. 
 
Lykke til med arbeidet, skulle være relativt kurant å få has på.
 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sat Nov 16, 2013 12:48 pm
				by djupevik
				Spørsmålet er bare hvilken ende man skal begynne i og hvor mye det skal plukkes i biter før man begynner å lappe det sammen. Vil ikke risikere å gå på en smell når bilen er i atomer 
 
Skal leite opp tråden av grynet, husker dere fikk gjort en del der uten å løfte bilen av bunnen 

 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sat Nov 16, 2013 1:23 pm
				by Moshe
				Dette var synd, men du hadde vel en god mistanke om at det var noe muffens både her og der...
Det er vel både kjappere, enklere og bedre å dele bilen når det ser sånn ut... eller...?
			 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sat Nov 16, 2013 1:43 pm
				by Tistlo
				halvvegs i arbeidet vil du angra på at du ikkje allerede har delt bilen 

 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sat Nov 16, 2013 3:38 pm
				by djupevik
				Jeg vart ikke så veldig overrasket over hva jeg fant nei. I verste fall skulle jeg klart å lappet det provisorisk bedre enn det er nå om jeg bare ønsker å bruke bilen slik som jeg har gjort til nå.
Men Jeg er ikke i tvil om at det beste er å dele bilen :-) Men da må man fullføre greiene også!
			 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sat Nov 16, 2013 5:33 pm
				by Moshe
				Men det klarer du fint, det viktige er å gjøre det lettere for seg... da blir det mer lystbetont... 

 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sun Nov 17, 2013 12:39 am
				by hans
				del bilen, men ikke kutt bort all rusta for så begynne å lappe. ta et sted av gangen . lykke til .
			 
			
					
				Sv: Djupevik's 1966 Boble
				Posted: Sun Nov 17, 2013 12:52 am
				by djupevik
				Gode råd! Takker for det 

Jeg funderer nå på hvor jeg skal begynne. Hvor mye kan jeg lappe og hva bør jeg kjøpe sveisedeler til. Er vel noen deler jeg kan starte på uten å dele bilen først. Har ennå ikke tatt av bakskjermene, er vel litt å ta tak i der også 
