Page 11 of 39
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Mon Jan 12, 2009 1:22 pm
by RZR Andy
Har jo sagt til deg, Bjørn, at denne
er for god til å skrotes

! Kanskje noe for tislo også her? Tror dessuten at Alexander trenger en bit av taktrekket!
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Mon Jan 12, 2009 2:17 pm
by Solan
...og jeg trenger korte aksler...
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Mon Jan 12, 2009 3:12 pm
by Tistlo
Bjørn: Har du fleire bilder av 65modellen?
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Wed Jan 14, 2009 12:55 am
by erika
Mer sandblåsing i kveld. Har byttet frontbaljen i 1992 - og ser at det er den som er rustet i sveisesømmer og i kantene, ikke originalplatene. Var heller ikke godt etterbehandlet i sin tid. Marius var innom på Hop også i kveld.
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Wed Jan 21, 2009 12:45 am
by erika
Da har vi hatt en 6 timers økt i kveld. Lappet venstre kanal på to steder, bakre hjørne på venstre side er sveist, bakre kanalbunn skiftet og enda et skjermfeste er byttet + litt mer sandblåsing. Har begynt å demontere bunnplaten og tatt av dempere, kabler og forstilling. Glemte kamera, men skal legge ut noen bilder neste gang.
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Mon Jan 26, 2009 9:33 pm
by erika
Noen bilder fra de siste kveldene:
Her er platen mot innerskjermen som holder karosserifester skiftet:
[attachment=1]
Rust på baksiden av hjulbuer/innerskjermer - her var det DYP gravrust, og det gikk 3 timer en kveld bare på denne rusten på disse to bildene. FØR/ETTER:
[attachment=2]
[attachment=3]
Rammehodet etter en lett puss med stålbørste. Ser greit ut.
[attachment=4]
Denne delen av bilen er det ikke alle som har sett - inni tunnellen - knipset inn gjennom hullet fremme i rammehodet:
[attachment=5]
Vi skiftet platen under kanalen bak - tror Trygve brukte 4 minutter på å hamre ut den rette profilen:
[attachment=6]
Tar meg et par timer på Hop nå....
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Tue Jan 27, 2009 1:57 am
by erika
Noen sveisepunkter igjen.
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Tue Jan 27, 2009 4:56 pm
by Tistlo
Dette går jo frammover det!! Er ikkje mangen punkt igjen nå!

Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Tue Jan 27, 2009 8:53 pm
by erika
Nei, men det dukker stadig opp noe nytt når en går bilen etter i sømmene. Ser at selv den store biltemakompressoren vi har på Hop ikke er stor nok til å drive sandblåsingen særlig lenge. Hadde den levert nok trykk så hadde denne rustblåsejobben gått 2-3 ganger fortere.
EDITERT: Oppdaget senere at blåsepistolen min var helt ødelagt og all luften gikk rett igjennom. Gikk mye bedre med ny pistol.
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Tue Jan 27, 2009 9:22 pm
by Tistlo
Er det den største av biltemas kolleksjon?
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Tue Jan 27, 2009 11:33 pm
by erika
Kan sjekke spekket på den neste gang. Det kan selvsagt være at dysene er for vide og slipper gjennom for mye luft, men jeg kan kun blåse i 10-15 sekunder - så må trykket bygge seg opp igjen.
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Wed Jan 28, 2009 3:42 pm
by Tistlo
minner meg om den vetle gebe'n vår... berre att eg har mindre sandblåsar

Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Thu Jan 29, 2009 11:56 pm
by erika
Her er modellen:
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Fri Jan 30, 2009 12:02 am
by erika
Dersom en begynner å kikke nærmere etter i platefalsene så er det "pikadé" rust der også. Den nederste delen av døren har i sin tid vært sandblåst og godt behandlet under, men i falsen inni var det noe rust. Problemet var å komme til og sandblåse her. Har brukt en tang og bøyd kanten ned hele veien. Håper det går greit å brette opp igjen og få den bein. Er ikke så viktig at det blir strøkent - bare ikke rusten tyter frem igjen!
Underveis og etterpå:
[attachment=1][attachment=2]
Sv: Late-looker - 1969 modell
Posted: Fri Jan 30, 2009 12:08 am
by erika
Her kommer et lite
custom triks utført av supermekaniker Rolf. Lufting bak nummerskiltet. Skiltet skal skrus med litt avstand til luken, uten at hullene blir spesielt synlige. Med stor maskin må det være luft til turbinene!
Takk Rolf!
[attachment=1]
Han har laget et eget verktøy for å få hullene slik - kun for å optimalisere flowen!

[attachment=2]