Page 2 of 5
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Thu Sep 15, 2016 4:55 pm
by Moshe
Kjekt å se at den har kommet til et godt hjem, både hos deg og på BBH...
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Thu Sep 15, 2016 6:49 pm
by erika
Den får godt stell denne bilen her! Super vogn!
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Thu Sep 15, 2016 7:33 pm
by djupevik
Takk for hyggelige kommentarer
Det er alltid stas å kjøre denne. Og det er også planen - at den skal kjøres og brukes. Men litt stell underveis må jo til
Når det er sagt, så er det alltid stas å sette seg over i luftkjølt VW. Mens adrenalinet pumper litt mer i 911'en får man fort hvilepuls og en avslappet tilværelse i gammal VW. Det blir rett og slett to forskjellige verdener som jeg ikke vil være uten noen av de
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Thu Sep 15, 2016 9:57 pm
by Dalland
God jobba, alt handler om detaljer!
Veldig søte de små bremsene dine...
Skjønner ikke helt hva du mener med hvilepuls i en vw?...
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Thu Sep 15, 2016 10:57 pm
by djupevik
Hehe, bremsene funker mer enn godt nok
Jeg kan sikkert vise deg hvilepuls når 66'en i original utførelse er på vegen igjen
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Sun Oct 30, 2016 9:44 pm
by djupevik
Vi hadde noen fantastiske uker på vestlandet nå i høst og den anledningen ble så klart benyttet til å kjøre 911
[attachment=1]
Her ser man forskjellen på senket og ikke senket 964
[attachment=2]
Fast stopp hos Kinn Bryggeri når man er i Florø
[attachment=3]
Det ble tatt litt bilder mellom Eikefjorden og Naustdal, flott natur!
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Sun Oct 30, 2016 9:57 pm
by djupevik
Plutselig forsvant lyden på høyre siden på pop-anlegget. Etter litt feilsøking ble det konkludert med at den gamle Alpina forsterken hadde gitt seg.
Det ble en gylden anledning til å oppgradere litt. Da ble det en stopp hos ICE Audio i Førde. Valget havnet på en ny 4 kanals kompakt forsterker slik at jeg kan drive bakhøgtalerene gjennom denne forsterkeren også.
[attachment=1]
Utrolig hvor mye forsterker betyr, det ble jo som et helt nytt anlegg med mye mer trøkk!
Ser forøvrig at det trengst med en liten shinings her selv om det ikke er så veldig synlig.
[attachment=8]
Selv om det var fint vær var det selvfølgelig begynt å bli så kaldt at saltingen var begynt. Det betydde at det måtte bli en grunding vask både over og under(og spesiellt under).
Diverse deksler og innerskjermer ble plukket ned.
[attachment=2]
Noen kilo drit skjulte seg bak dette dekselet.
[attachment=3]
En boblegirkasse! Den vart i alle fall litt reinere den også
[attachment=4]
[attachment=5]
Noen litt shabby deksler og stag ble plukket av og sandblåst.
[attachment=6]
[attachment=7]
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Mon Oct 31, 2016 12:25 pm
by Solan
Looking goooood, YE (
)!
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Tue Nov 01, 2016 8:56 am
by Dalland
Du må beise sjarken, ellers så søkk han!
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Thu Nov 10, 2016 11:10 pm
by djupevik
Som det ble kommentert med glimt i øyet ovenfor her så måtte sjarken beises! I alle fall deler av den og da spesielt diverse braketter som har begynt å flasse og ruste.
Jeg skulle egentlig montere tilbake de dekslene som ble plukket av forrige runde. Det begynte så smått med at jeg gikk over med trykkluft for å få bort den skiten jeg ikke fikk bort med vann. Det var ikke så rent lite ettersom det er pakket mye stash som oljerør, kjølere, støtfangerbraketter, varmeskjold, bensinåndingsboks+++ overallt hvor skit kan samle seg over 26 år..
Siden jeg skal bytte til RS bakfanger ble den gamle demontert. Deretter fulgte varmedeksler og braketter. Spesielt i støtfangerfestene var det samlet seg mye skit. Ene bolten knakk og måtte få litt overtaling ved hjelp av en påsveist mutter.
Lyktebøttene bak var begynt å flasse i bunnen da de ligger å gnikker mot støtfangeren. Her ble det pussing, grunning og lakking. Bilen ble godt maskert for å ikke få lakkstøv på resten av bilen.
Men først bilde av et par Finn.no scores. Først ut er original luftkompressor til spacesaver reservehjulet. Passer merkelig nok meget bra
[attachment=1]
Neste ut er grøftelys. Nå har jeg RS scoop montert, men den dagen det ikke er kult lenger kan det være greit å ha noen som ikke ser ut som de har blitt sandblåst.
[attachment=2]
Og ja, caliperne bak trengte en overmaling da klarlakken hadde begynt å flasse. Easy fix i denne omgang, men langt bedre enn å la de se ut som de gjorde i noen år før en fullovermaling/haling
[attachment=3]
[attachment=4]
Den gjenstridige bolten fjernes:
[attachment=5]
Frisk og nybeiset støtfangerbrakett:
[attachment=6]
[attachment=7]
Maskering!
[attachment=8]
Slipt av flassende lakk:
[attachment=9]
Lakkert:
[attachment=10]
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Fri Nov 11, 2016 10:08 am
by Dalland
Varmer hjertet og se at du tar så godt vare på en halvgammel tysker!
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Fri Nov 11, 2016 5:22 pm
by djupevik
Hehe, jeg varmer gjerne hjerter om det er det som skal til
I dag ble bukdekselet hentet fra pulverlakkering og montert i lag med deksler girkasse og framdiff.
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Sat Nov 12, 2016 12:07 am
by djupevik
Innerskjermane framme trengte en oppstrekk. Et par av dei hadde sprekker som eg spjelka opp med ein kjekk sak fra biltema
No blir det bestilling av litt deler før resten blir montert.
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Sat Nov 12, 2016 12:33 am
by Dalland
Det var et fiffig verktøy jeg gjerne skal tyvlåne...
Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4
Posted: Sat Nov 12, 2016 12:41 am
by djupevik
Ingen plastskjermer på bobla vel?