Page 2 of 5

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Thu Sep 15, 2016 4:55 pm
by Moshe
Kjekt å se at den har kommet til et godt hjem, både hos deg og på BBH... ;)

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Thu Sep 15, 2016 6:49 pm
by erika
Den får godt stell denne bilen her! Super vogn!

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Thu Sep 15, 2016 7:33 pm
by djupevik
Takk for hyggelige kommentarer :)  Det er alltid stas å kjøre denne. Og det er også planen - at den skal kjøres og brukes. Men litt stell underveis må jo til :)
Når det er sagt, så er det alltid stas å sette seg over i luftkjølt VW. Mens adrenalinet pumper litt mer i 911'en får man fort hvilepuls og en avslappet tilværelse i gammal VW. Det blir rett og slett to forskjellige verdener som jeg ikke vil være uten noen av de :thup

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Thu Sep 15, 2016 9:57 pm
by Dalland
God jobba, alt handler om detaljer!
Veldig søte de små bremsene dine... ;D ;D ;D

Skjønner ikke helt hva du mener med hvilepuls i en vw?...

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Thu Sep 15, 2016 10:57 pm
by djupevik
Hehe, bremsene funker mer enn godt nok ;D
Jeg kan sikkert vise deg hvilepuls når 66'en i original utførelse er på vegen igjen ;)

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Sun Oct 30, 2016 9:44 pm
by djupevik
Vi hadde noen fantastiske uker på vestlandet nå i høst og den anledningen ble så klart benyttet til å kjøre 911 :thup

[attachment=1]

Her ser man forskjellen på senket og ikke senket 964 ;D
[attachment=2]

Fast stopp hos Kinn Bryggeri når man er i Florø :thup
[attachment=3]

Det ble tatt litt bilder mellom Eikefjorden og Naustdal, flott natur!
[attachment=4]

[attachment=5]

[attachment=6]

[attachment=7]

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Sun Oct 30, 2016 9:57 pm
by djupevik
Plutselig forsvant lyden på høyre siden på pop-anlegget. Etter litt feilsøking ble det konkludert med at den gamle Alpina forsterken hadde gitt seg.
Det ble en gylden anledning til å oppgradere litt. Da ble det en stopp hos ICE Audio i Førde. Valget havnet på en ny 4 kanals kompakt forsterker slik at jeg kan drive bakhøgtalerene gjennom denne forsterkeren også.

[attachment=1]


Utrolig hvor mye forsterker betyr, det ble jo som et helt nytt anlegg med mye mer trøkk! :thup Ser forøvrig at det trengst med en liten shinings her selv om det ikke er så veldig synlig.

[attachment=8]

Selv om det var fint vær var det selvfølgelig begynt å bli så kaldt at saltingen var begynt. Det betydde at det måtte bli en grunding vask både over og under(og spesiellt under).
Diverse deksler og innerskjermer ble plukket ned.


[attachment=2]

Noen kilo drit skjulte seg bak dette dekselet.
[attachment=3]

En boblegirkasse! Den vart i alle fall litt reinere den også :)
[attachment=4]


[attachment=5]



Noen litt shabby deksler og stag ble plukket av og sandblåst.
[attachment=6]

[attachment=7]

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Mon Oct 31, 2016 12:25 pm
by Solan
Looking goooood, YE (  ;) )!  8)

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Tue Nov 01, 2016 8:56 am
by Dalland
Du må beise sjarken, ellers så søkk han! :thup

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Thu Nov 10, 2016 11:10 pm
by djupevik
Som det ble kommentert med glimt i øyet ovenfor her så måtte sjarken beises! I alle fall deler av den og da spesielt diverse braketter som har begynt å flasse og ruste.

Jeg skulle egentlig montere tilbake de dekslene som ble plukket av forrige runde. Det begynte så smått med at jeg gikk over med trykkluft for å få bort den skiten jeg ikke fikk bort med vann. Det var ikke så rent lite ettersom det er pakket mye stash som oljerør, kjølere, støtfangerbraketter, varmeskjold, bensinåndingsboks+++ overallt hvor skit kan samle seg over 26 år..
Siden jeg skal bytte til RS bakfanger ble den gamle demontert. Deretter fulgte varmedeksler og braketter. Spesielt i støtfangerfestene var det samlet seg mye skit. Ene bolten knakk og måtte få litt overtaling ved hjelp av en påsveist mutter.
Lyktebøttene bak var begynt å flasse i bunnen da de ligger å gnikker mot støtfangeren. Her ble det pussing, grunning og lakking. Bilen ble godt maskert for å ikke få lakkstøv på resten av bilen.

Men først bilde av et par Finn.no scores. Først ut er original luftkompressor til spacesaver reservehjulet. Passer merkelig nok meget bra :thup

[attachment=1]

Neste ut er grøftelys. Nå har jeg RS scoop montert, men den dagen det ikke er kult lenger kan det være greit å ha noen som ikke ser ut som de har blitt sandblåst.

[attachment=2]


Og ja, caliperne bak trengte en overmaling da klarlakken hadde begynt å flasse. Easy fix i denne omgang, men langt bedre enn å la de se ut som de gjorde i noen år før en fullovermaling/haling ;D

[attachment=3]

[attachment=4]

Den gjenstridige bolten fjernes:

[attachment=5]

Frisk og nybeiset støtfangerbrakett:

[attachment=6]

[attachment=7]

Maskering!
[attachment=8]

Slipt av flassende lakk:
[attachment=9]

Lakkert:
[attachment=10]

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Fri Nov 11, 2016 10:08 am
by Dalland
Varmer hjertet og se at du tar så godt vare på en halvgammel tysker! :thup

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Fri Nov 11, 2016 5:22 pm
by djupevik
Hehe, jeg varmer gjerne hjerter om det er det som skal til :thup
I dag ble bukdekselet hentet fra pulverlakkering og montert i lag med deksler girkasse og framdiff.

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Sat Nov 12, 2016 12:07 am
by djupevik
Innerskjermane framme trengte en oppstrekk. Et par av dei hadde sprekker som eg spjelka opp med ein kjekk sak fra biltema :thup
No blir det bestilling av litt deler før resten blir montert.

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Sat Nov 12, 2016 12:33 am
by Dalland
Det var et fiffig verktøy jeg gjerne skal tyvlåne...

Sv: Djupevik's 1990 Porsche 911 (964) Carrera 4

Posted: Sat Nov 12, 2016 12:41 am
by djupevik
Ingen plastskjermer på bobla vel?  ;D