Lørdag 27.7 tok eg ut prøveskilt der målet var å kjøre bort til Osterøy for å "bunnsmøre" hjulbuene samt teste bilen litt. Sindre har grav i garasjen så dette var i utgangspunktet en god plan. Men så langt kom eg ikke, like etter eg begynte å kjøre regnet det ganske så friskt så uten vindusviskere tok eg heller inn på jobben slik at turen ble på 4 og ikke 40 km.
[attachment=1]
I tillegg til tectylering av hjulbuene ble gjengene for feste av z-staget i karosseri frisket opp:
[attachment=2]
Lørdagen etterpå var Boblen på besøk på Breisten for første gang. Her ble mye elektrisk fikset, kan blant annet skilte med både langlys og nærlys samt fungerende vindusviskermotor - stor takk Henrik som ordnet dette!
[attachment=3]
Dette bildet antyder i grunn ikke at det ble jobbet med det elektriske men det viser hvertfall at Boblen var innom bukken. Veldig flott klubblokale vi har tilgang til! En annen ting var at eg lærte hvor viktig det er med et tett skille mellom øvre og nedre del av motoren – stor takk til Svein som lånte meg plate og rør
Det har i den siste tiden også blitt ryddet en del i garasjen. Har med det hatt en gjennomgang av de ulike delene vi har liggende. Ser ut som at det blir en del til overs. Det flotte med gjennomgangen av delene er at ting man trenger dukker opp. Veldig greit at viskerarmene og nye vindusviskere dukket opp nå som vindusviskermotoren gikk!
[attachment=4]
Sjette august ble boblen tatt inn på en teknisk kontroll. Den gikk vel ikke akkurat igjennom kan man si. En del feil men mye småting:
- 1.1.10: Sprekk slange fra bremsevæskebeholder til hovedsylinder
- 1.2.1: Bremser bak ujevn / svak venstre side
- 1.2.3: Parkbrems -------------- // --------------
- 3.3: Mangler innvendig speil
- 3.2: Vindusspyler defekt
- 4.3: Parklys defekt
- 4.9: Skiltlys mangler
- 4.13: Løse ledninger under panser
- 5.2: Slakk nedre bærekule v.s / øvre bærekuler begge sider
- 6.11: Mangler panserlås
- 7.1: Låser i midtkonsoll defekt
- 7.6: Lydsignal defekt
- 7.8: Varseltrekant mangler
Neste dag ble det tatt en ny liten økt på Breistein. En del smådeler ble sandblåst, ikke så mye skruing på selve Boblen men fikk laget meg en liten plan for veien inn mot ny kontroll.
[attachment=5]
De sandblåste delene har fått litt maling på seg. Luksus med tilgang på skikkelig kabinett!
Begynte med den verste jobben som var å bytte bærekulene. Veldig greit at to nye bærekuler følgte med kjøpet

Valgte å bytte alle når eg først var i gang. 1 av 4 på vei inn:
[attachment=6]
Nye bærekuler på plass:
[attachment=7]
Med listen sånn ca utbedret var det dags for ny kontroll. Den ble tatt i dag men også denne gangen ble det negativt resultat. Bremsekraften er fortsatt ulik bak. Grunnen til ulik bremsekraft bak i utgangspunkte var at det hadde lekket girolje ut i trommelen. En pakning ble byttet, oljekanalen ble åpnet opp (var helt tett) og bremsebånd og trommel ble rengjort med bremserens. Å rense har tydeligvis ikke vært nok så nye bremsebånd er blitt handlet inn. Ny kontroll neste uke
