Page 2 of 2
Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Wed Aug 11, 2010 10:41 pm
by jayster
Da må eg bygynner å spare penger da.men tror eg kjøper en brukt 1300s kasse i først omgang slik eg kan få kjøre bil til høsten.

Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Wed Aug 11, 2010 11:26 pm
by Tistlo
Du har mest sannsynleg kun ei standar 1300s girkassa i bilen.. dei kostar deg ca 3k i innkjøp,, men å skifta kronhjul kan vel då gjerast veldig enkelt, Dersom det er kun ei Standard 1300s kassa(fekk du høyrd med tidlegare eigar?? han veit)
Er det standard kassa so får du tak i ei 1300 kassa, altso ikkje 1300S men vanlig, den får du billig, -gratis ogso plokker du ut diffrensialen og so flytter du den rett over som ein komplett del, evt skifter sideplatene over om det er fancye på di kasse. Det kostar deg prisen av ei dele kassa 1300(= gratis i fleire tilfellet) + arbeidet som ogso er gratis sidan du gjer detta sjøl

Ut med motor, ut med girkassa, av med akslingane, skru av sideplatene og ta ut differnsialen, hiv inn den "nye" og skru alt på plass att

Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Thu Aug 12, 2010 1:07 am
by StarBugs Geir
Du likar jo å dra på litt, så det er vel like greit å bestille ei Rancho-kasse med ein gong.

Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Thu Aug 12, 2010 2:28 pm
by Sandvik996tt
RZR Andy wrote:
Pro street er nok veien å gå for din bil tipper jeg, siden det er såpass powerbaki der.
Et lite regnestykke:
alt 1)
1 stk 1300S kasse =
3-4000.- (ukjent levetid)
alt 2)
Deler til den du har
1-2000.- + arbeidspenger
5-6000.- ?
alt 3)
1 stk standard 1300-kasse =
500-1000.- (ukjent levetid)
alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva =
6250.- levert på døren.
Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC
Billig frakt

! Jeg tar en

Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Thu Aug 12, 2010 3:45 pm
by jayster
GSR wrote:
Du likar jo å dra på litt, så det er vel like greit å bestille ei Rancho-kasse med ein gong.
Ja det er gøy med litt extra under foten,men er ikke noe mekaniker når det gjelder installering.Tror eg kommer til å sliter med det.

Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Thu Aug 12, 2010 4:35 pm
by RZR Andy
Sandvik996tt wrote:
RZR Andy wrote:
Pro street er nok veien å gå for din bil tipper jeg, siden det er såpass powerbaki der.
Et lite regnestykke:
alt 1)
1 stk 1300S kasse =
3-4000.- (ukjent levetid)
alt 2)
Deler til den du har
1-2000.- + arbeidspenger
5-6000.- ?
alt 3)
1 stk standard 1300-kasse =
500-1000.- (ukjent levetid)
alt. 4)
1 stk Pro Street fra Rancho = $695 + $100 (?) frakt x 6 = ca. 4800-5000.- + 25% mva =
6250.- levert på døren.
Si mellom 6 og 7000 for en flett ny forsterket girkasse direkte fra Rancho, det er ikke noe å si på den prisen.
Om denne også kan leveres på tre dager, så er den i boks før SCC
Billig frakt

! Jeg tar en
Skulle gjerne hatt en selv
Frakt kan gjøres rimelig om en får dem sendt med jetcarrier.com - mange av de amerikanske forhandlerne har fri frakt i USA, og med jetcarrier registrerer du en postboks-adresse på deres havnelager i NJ. Så sender de det enten sjø- eller luftveien hjem hit til Norge, så om en har tid å vente litt er det MYE å spare på frakten. En kamerat av meg har bestilt deler til sin bil den veien og det funket veldig greit.
Se mer på
http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp#seafreight
Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Thu Aug 12, 2010 7:08 pm
by jayster
Takk for det skal ser litt på dette..

Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Sat Aug 14, 2010 8:42 am
by jayster
Er litt forvirret noen som sa til meg hvis det var kronhjulet ville det ikke være mulig å kjøre bilen???vet ikke selv?
som sagt kan få det i girene men tredje er litt vanskelig en normalt.ilikevel kan det ikke være bra at det er kommet ut drit fra kassen.

Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Sat Aug 14, 2010 12:09 pm
by Tistlo
Ville ikkje satsa på noko lengre turar med den! Men du har vel ei reservebobla?

Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Sat Aug 14, 2010 4:34 pm
by hans
hadde en girkasse som kranglet for meg i en Citroen XM, for å legge all tvil til side dro jeg en rivstart som
knuste enhver tvil om nødvendigheten
av et skifte ... kanskje en ide ?
Sv: Da var gir kasen død!
Posted: Sun Aug 15, 2010 9:19 am
by Bjørn Hjellestad
hans wrote:
hadde en girkasse som kranglet for meg i en Citroen XM, for å legge all tvil til side dro jeg en rivstart som
knuste enhver tvil om nødvendigheten
av et skifte ... kanskje en ide ?
Strøken testmetode
