Page 9 of 13

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Thu Aug 04, 2011 9:10 am
by Henrik
Jon T wrote: Og har du bensin på tanken?

Image
Jepp. Sugde opp derfra og hadde direkte i flottørkamrene. Ellers har jeg én kommentar:  :o
T-1 wrote: har du sjekka at avstanden på pinnen som dytter opp den dingsen inni pumpa er lik på den nye pumpa. sitter armen lenger inn vil du heller ikke klare og få noe bensin. hvis du skjønte hva jeg mente nå :P
Har ikke målt den nye og gamle pumpen mot hverandre, men målte pinnen til 108 mm og bestilte den rette ut fra det. Den nye pumpen er montert med pakning i motsetning til den gamle, men så lite kan da ikke ha noe å si?

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Thu Aug 04, 2011 10:03 am
by T-1
nei det har ikke no og si. men det er jo bare og sette på en slange om gangen og se hvor det blåses/suges. hvis du ikke finner ut av det da er det og ta av pumpa og sammenligne.

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Thu Aug 04, 2011 1:07 pm
by Henrik
Kristian Gelin wrote: Har du tatt av klemmen som stoppet bensintilførselen mens du hadde ute motoren?  ;D
Jepp ;D Sugde på inngående slange til pumpen og verifiserte med egen munn at det var bensin tilstede der :-X Får se om jeg får prøvd litt mer i kveld.

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Thu Aug 04, 2011 11:26 pm
by Henrik
Gamlekjerringen går! Ikke justert foreløpig, men drar allerede mye bedre enn før overhalingen. Kjenner heller ikke noen oljelukt, og kan ikke se oljedrypp under bilen selv med 10-30W ;D

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Thu Aug 04, 2011 11:35 pm
by T-1
:thup :thup :thup :thup

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Fri Aug 05, 2011 2:04 am
by Tistlo
går på fram her ja! grattulera!

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Mon Aug 08, 2011 12:30 pm
by Henrik
Hentet bilen hjem fra BBH nå. Gikk veldig fint til å begynne med, men når hun ble varm slet hun mer. Manglet drag spesielt i motbakker og var voldsomt tungstartet. Justerte tenningen, da ble det litt bedre. Skal lade batteriet (nesten nedtappet etter startforsøkene før helgen) og justere ventiler, så får vi se.

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Fri Aug 12, 2011 8:39 pm
by Henrik
Selv om den kondensatoren jeg fikk i dag var type 3-spesifikk var ledningen for kort. For å unngå å skjøte den byttet jeg plassering på kondensatoren:[attachment=1]

Bytter resten av tenningsdelene i løpet av helgen samt går lett over gasserne, så får vi se om ikke det kan gjøre susen.

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Fri Aug 12, 2011 8:39 pm
by T-1
Henrik wrote: Selv om den kondensatoren jeg fikk i dag var type 3-spesifikk var ledningen for kort. For å unngå å skjøte den byttet jeg plassering på kondensatoren:[attachment=1]

Bytter resten av tenningsdelene i løpet av helgen samt går lett over gasserne, så får vi se om ikke det kan gjøre susen.
ikke satt fordeleren feil vei vel? :P

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Fri Aug 12, 2011 8:41 pm
by Henrik
Nope ;D

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Fri Aug 12, 2011 9:40 pm
by StarBugs Geir
Dobbelsjekk rekkefølgen på pluggledningene. Jeg rotet mye før jeg oppdaget den banale feilen. Da oppførte den seg som du beskriver.

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Sat Aug 13, 2011 12:32 am
by Henrik
Det er allerede dobbelsjekket, men kjører nå på med en trippelsjekk. For øvrig er hovedmistenkt kanskje forgasserne, jeg justerte disse til grunninnstilling på nytt og syns jeg merket forbedring. Prøveturen gikk såpass greit at jeg kjørte helt til Dalland for å hente syncrodings til gasserne, men den er ikke friskmeldt, absolutt. Så nå går mistanken hovedsaklig på gassere, litt på coil og tennkabler. Virker som den går ujevnt mellom sidene.

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Mon Aug 15, 2011 9:01 pm
by Henrik
Da er fruen friskmeldt igjen ;D Den gikk på 3 sylindre, da støtstangen på innsugsventil på sylinder 1 hadde hoppet av vipperen. Ble litt lang i masken i det jeg vippet av ventildekselet.....

Sv: Laila - 1969 Fastback

Posted: Tue Aug 16, 2011 2:05 am
by Tistlo
Grattulera med feilfunn, då e du klar til scc då? :)