Som de fleste vet ble bilen hentet over fra Oslo i februar, til sitt nye hjem her i byen. Bilen ble første gang registrert på Arne S. Dombu fra Meldal, den 5/12-69, men bortsett fra det vet jeg lite om hva den har vært med på.
På sine drøye 41 år har bilen tikket inn 72000 km, og føles tight og fin på veien

Noen bilder fra salgsannonsen og fra veien hjem:

Ellers blir det selvsagt flere bilder utover vår/sommer når poleringen er i boks!
Bilen fremstår som drøyt 99,9% rustfri, men har tydeligvis ikke vært gjort mye med teknisk. Oljesilen var full av sand, for å illustrere. Nå venter jeg på leveransen fra cip1 for å få en del smådeler som kan bringe bilen opp på enda høyere nivå.
Foreløpig har jeg (og delvis Dalland) byttet plugger og pluggkabler, gått over fordeler (inngrodd i oljerester og sand), tatt en grov runde på gasserne, gått over dørlåser (ingen fungerte) og panserlåser, ordnet opp i horn og blinkebryter, fikset nødblink og parkeringslys som ikke virket, fikset interiørlys og tilhørende dørbrytere.
Dermed gjenstår en varmepotte som ikke lukter godt, girkoblingen, ordentlig og pinlig nøye forgasserjustering, tenningslås som ikke har el-del, koble opp Eberen, en skikkelig lakkrens med tilsvarende polering, samt alt jeg har glemt og det som måtte dukke opp. Kanskje noe må gjøres med frontruten også, time will show. Må også skaffe noen sommerdekk å slenge på før Tistlo-racet, selv om veigrepet ikke er så verst på vinterdekkene heller

Ellers ble bilen omtalt i siste nummer av Folkevogn Tidende (siste side).
Salgsannonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26653124
Er meget fornøyd med bilen, og med den nye og stadig voksende interessen for veteran-VW. Hvem vet, kanskje det må handles en boble også en gang