latelooker, resto, rat, cal ... ?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
hans

latelooker, resto, rat, cal ... ?

Post by hans »

Har lenge likt boblene men aldri satt meg særlig inn i det ... når jeg nå
leser rundt prosjekter og diverse sider finner jeg en rekk uttrykk hva boblenes
utseende angår. At boble folk selv ikke ser ut til å være enige i hva som er hva gjør ikke saken
enklere :)

her er noen jeg sliter med :

resto er senk jevnt rundt

cal-look kan i teorien være det meste da dette har skiftet oppgjennom årene - men per tiden senk framme men ikke bak ? 

rat-look  - - - skal helst se ut som den har vært gjennom krigen et par ganger  samt senk og gjerne mye gammalt i ei takgrind

latelooker  -  ??

hjeeeelp :) 
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: latelooker, resto, rat, cal ... ?

Post by RZR Andy »

hans wrote: Har lenge likt boblene men aldri satt meg særlig inn i det ... når jeg nå
leser rundt prosjekter og diverse sider finner jeg en rekk uttrykk hva boblenes
utseende angår. At boble folk selv ikke ser ut til å være enige i hva som er hva gjør ikke saken
enklere :)

her er noen jeg sliter med :
Mange som sliter med dette, det er hele tiden folk som blander stiler. Dermed er det umulig å sette mange biler i "bås", plukk litt fra det du liker best. Og det du liker nå er kanskje ikke det du liker om to-tre år...

resto er
- skamsenk jevnt rundt, strøken lakk, masse (tidsriktig) ekstrautstyr, skreving bak (negativ camber), bling-bling (blank krom), Empi 5-spoke
Image

cal-look kan i teorien være det meste da dette har skiftet oppgjennom årene - men per tiden senk framme men ikke bak ? 
- "nose-down" (må ned enten med senkespindler, pumaforstilling eller begge deler), original høyde bak (maks et knepp ned!)
Image,
Skal en være fin på det er det flere faktorer som spiller inn; rendyrket Callook krever fjerning av kromlister, mens "old school" tillater at du beholder original farge, men det er krav om stor motor (2l +) med Weber IDA-gassere et "must" og t-bars i stedet for støtfangere.
"80-ies": pastellfarger, makssenking og diverse customtricks som gjensveiste dashbord, taksenking, selvmordsdører, teardrop-baklys fra Ford, osv. 

rat-look  - - - skal helst se ut som den har vært gjennom krigen et par ganger  samt senk og gjerne mye gammalt i ei takgrind
- original, urørt lakk, rustflekker ingen hindring, senkes enten pr. callook eller restolook def., gjerne bling-bling som kontrast til patinert lakk. Med masse ekstrautstyr og gamle greier på en takgrind blir det en "restorat" (selvimotsigende ord, i grunnen)
Greien er at bilen skal være teknisk tipptopp, men se furet og værbitt ut.
Denne bilen, "The Bitch", Image ga mye inspirasjon til vår lokale "The Patina", Image satt i stand av Sune i forfjor. 

latelooker  -  ??
- 1968 og seinere modeller i ett eller annet "look", primært callook
Image

Her er en resto-cab
Image
som får callook "makeover" (må kanskje registrere deg (gratis) for å få se bildene)
Image
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,7104.0.html
Last edited by Moshe on Sat Jan 03, 2009 2:42 pm, edited 1 time in total.
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: latelooker, resto, rat, cal ... ?

Post by RZR Andy »

Her er jo et klassisk bilde:
Attachments
callook.jpg
callook.jpg (85.29 KiB) Viewed 373 times
Post Reply