UPDATE!!!! Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Moderator: Global moderator
UPDATE!!!! Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Har høgget en 1300S i det siste som har kommet mange prosjekter til gode.
Vegard fra Lindås har bl.a. fått skjermer etc til sitt prosjekt.
Nå er det like før skallet som er igjen skal i rådalen som vi sa før i tiden.
Om noen trenger å kappe litt i en innerskjerm eller reservehjulsbrunn etc etc. så er det selvplukk som gjelder.
Håper på å få den i rådalen/Liland torsdag så gi en lyd ASAP.
PS. Kanalene var ikke noe å samle på. Støtfangerfeste bak er også dårlig.... som vanlig.
Send PM eller ring 95 48 12 88
Sune
Vegard fra Lindås har bl.a. fått skjermer etc til sitt prosjekt.
Nå er det like før skallet som er igjen skal i rådalen som vi sa før i tiden.
Om noen trenger å kappe litt i en innerskjerm eller reservehjulsbrunn etc etc. så er det selvplukk som gjelder.
Håper på å få den i rådalen/Liland torsdag så gi en lyd ASAP.
PS. Kanalene var ikke noe å samle på. Støtfangerfeste bak er også dårlig.... som vanlig.
Send PM eller ring 95 48 12 88
Sune
Last edited by Anonymous on Fri Oct 24, 2008 1:14 pm, edited 1 time in total.
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Kan bidra med et par bilder avdet som er igjen her, jeg da + noen kommentarer.
1) Astralirattet bør kunne leve fint videre, ikke det verste jeg har sett! Litt rufsete finish på metallet, men en omgang med puss og lakk så blir dette klassiske boblerattet en "rysare" som svenskene sier! Mulig Sune skal bruke rattbosset men det finnes flere.
2) Har skiftet to fronter på 1300-er, enten er de pill råtne eller så er de klinket og rettet X antall ganger. Denne ser faktisk ganske bra ut. Trenger nytt støtfangerfeste, men det er jo en smal sak. Bare til informasjon: kjøper du en reprodel for å fikse fronten (du får hele stykket fra tanken og frem) så må du være forberedt på masse ekstra arbeid.
3) Bensintank: ser hel og grei ut, har ikke inspisert innsiden men bunnen er godt tectylert. Kommer komplett med påfyllingsrør hele veien opp til og med tanklokket.
Karrosseriet som gjenstår er altså i grå metallic, fortsatt helt (med unntak av bakplaten som er kappet ut). Rusten sitter i støtfangerfestene og venstre nederdel av kanal (var sveist sammen med bunnen!), litt i skjermbuen bak og nedre del av torpedovegg fremme. Hva som evt. skjuler seg under lakken er umulig å si, men den ser ikke ille ut i forhold til kollisjonsskader.
Etter rustsveisingen på "Karoline" i sommer vil jeg kalt dette et lett sveiseprosjekt...for den som er rask på labben! Det blir i såfall bare et skall som er igjen, men den blir i beste fall donorbil. [attachment=1]
1) Astralirattet bør kunne leve fint videre, ikke det verste jeg har sett! Litt rufsete finish på metallet, men en omgang med puss og lakk så blir dette klassiske boblerattet en "rysare" som svenskene sier! Mulig Sune skal bruke rattbosset men det finnes flere.
2) Har skiftet to fronter på 1300-er, enten er de pill råtne eller så er de klinket og rettet X antall ganger. Denne ser faktisk ganske bra ut. Trenger nytt støtfangerfeste, men det er jo en smal sak. Bare til informasjon: kjøper du en reprodel for å fikse fronten (du får hele stykket fra tanken og frem) så må du være forberedt på masse ekstra arbeid.
3) Bensintank: ser hel og grei ut, har ikke inspisert innsiden men bunnen er godt tectylert. Kommer komplett med påfyllingsrør hele veien opp til og med tanklokket.
Karrosseriet som gjenstår er altså i grå metallic, fortsatt helt (med unntak av bakplaten som er kappet ut). Rusten sitter i støtfangerfestene og venstre nederdel av kanal (var sveist sammen med bunnen!), litt i skjermbuen bak og nedre del av torpedovegg fremme. Hva som evt. skjuler seg under lakken er umulig å si, men den ser ikke ille ut i forhold til kollisjonsskader.
Etter rustsveisingen på "Karoline" i sommer vil jeg kalt dette et lett sveiseprosjekt...for den som er rask på labben! Det blir i såfall bare et skall som er igjen, men den blir i beste fall donorbil. [attachment=1]
- Attachments
-
- astraliratt.jpg (246.53 KiB) Viewed 561 times
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
[attachment=1]
- Attachments
-
- front clip.jpg (276.98 KiB) Viewed 2600 times
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
tank[attachment=1]
- Attachments
-
- tank_bunn.jpg (255.38 KiB) Viewed 585 times
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
[attachment=1]
- Attachments
-
- tank_topp.jpg (323.09 KiB) Viewed 575 times
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Står den hos deg André? Kanskje jeg skulle tatt meg en tur med vinkelsliperen? Jeg burde kanskje skiftet noen flere skjermfester på 69 + at fronten har noe rust i baljen under spylertanken....
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Den står hos meg, ja! Bare å ta turen 

Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Flott Andy! Takker for hjelpen.
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Er du hjemme i morgen ettermiddag? Kan ta med kappeskive hvis du har vinkelkutter!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Kapper nå frontdelen i a-stolpene, b-stolpene og taket løsnes i c-stolpene. Noen som trenger, skrik ut - her er det bare å raske på!
Sv: Noen som trenger et utkapp av en 1300S før den går i pressen?
Da har folk fått kuttet det de trengte.
Flott at det blir bra gjenbruk av denne gamle traveren.
Det viste seg at når karossen ble løftet av at bunnen er i svært god stand. Trenger en god rengjøring, lett puss og litt svart maling.
Har ikke planer om å bli skrotnisse så resten av bilen skal til høgging sammen med bunnen for vrakpant.
Men siden det er fredag i dag og høggeren har stengt i morgen......når jeg ikke noen høgger før mandag.
Bunnen kan altså kjøpes for vrakpant om noen er lei av å sveise på prosjektet sitt! Men da må du være rask på labben!
Den kan brukes på mange andre enn 1300S (1300S 1973 model), men det vet dere sikkert:).
Her må det skrikes ut kjapt ellers kapper vi ut bunnene før flyndren leveres til høgg på mandag.
Altså gi en lyd helst i dag!!! Tlf: 95 48 12 88
Sune
Flott at det blir bra gjenbruk av denne gamle traveren.
Det viste seg at når karossen ble løftet av at bunnen er i svært god stand. Trenger en god rengjøring, lett puss og litt svart maling.
Har ikke planer om å bli skrotnisse så resten av bilen skal til høgging sammen med bunnen for vrakpant.
Men siden det er fredag i dag og høggeren har stengt i morgen......når jeg ikke noen høgger før mandag.
Bunnen kan altså kjøpes for vrakpant om noen er lei av å sveise på prosjektet sitt! Men da må du være rask på labben!
Den kan brukes på mange andre enn 1300S (1300S 1973 model), men det vet dere sikkert:).
Her må det skrikes ut kjapt ellers kapper vi ut bunnene før flyndren leveres til høgg på mandag.
Altså gi en lyd helst i dag!!! Tlf: 95 48 12 88
Sune
Last edited by Anonymous on Fri Oct 24, 2008 1:14 pm, edited 1 time in total.
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!