Kule-ters til utlån?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Kule-ters til utlån?

Post by heljo »

Er det nokon som kan låne meg ein god ters til kulene på bærearmane på forstillinga mi? Eg skal bytte spindel frå type bremsetrommel til bremseskive, og må då ha ein god ters som ikkje ødelegg kulene. Eller veit nokon om ein plass i Bergen eg får kjøpt ein som passar til dette? Det er jo litt lite plass mellom øvre og nedre kule.
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Kule-ters til utlån?

Post by Bjørn Hjellestad »

Har hatt disse fra biltema:
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82528
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82526
Mistet den blanke, den svarte gikk i stykker.
Rolfen har et supertriks som funket på JonT sin boble, 2 stålblingser og en kile/meisel, blinsene mot hver sin bolt, kilen imellom blingsene, hamre løs på kilen, bruk gjerne litt varme på spindel rundt bolten. En av boltene løsner med denne metoden, den andre løsner du med den blanke endeleddavtrekkeren
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Dette var et tjuvtriks om funka som bare juling på JonThe-kjerra, stå på, heljo :)

PS: Frisk igjen...?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

Bjørn Hjellestad wrote: Rolfen har et supertriks som funket på JonT sin boble, 2 stålblingser og en kile/meisel, blinsene mot hver sin bolt, kilen imellom blingsene, hamre løs på kilen, bruk gjerne litt varme på spindel rundt bolten. En av boltene løsner med denne metoden, den andre løsner du med den blanke endeleddavtrekkeren
Rolfen har mangen triks i ermet:
Vi brukte to "flate" hammere og en kile i mellom som banket de ut, men jeg har jo nå puma forstilling hvor man kan løsne hvert fjærsats seperat. Kanskje det er lettere for deg hvis du løsner øvre eller nedre bærearm slik at de ikke er "avhengige av hverandre".
Post Reply