mere guffe i en 1300 singelport?
Moderator: Global moderator
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
1585, det er standard 1600 sylindre?
og 94mm, det er ikke til standard utborring?
og 94mm, det er ikke til standard utborring?
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
69mm veiv (org 1600 slaglengde) gir m/
85,5mm boring - 1585cc
94mm boring - 1914cc
85,5mm boring - 1585cc
94mm boring - 1914cc
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Valget har falt:
-ultra low budget
-donert manifold
-very low price dobbel portede topper m innsug
-1680 slip in fra junaiten
- allerede installert fatboy potte med merged header
Med dette bør jeg dra ut litt mer enn 1600 og samtidig slipper jeg å splitte blokken. har to spørsmål:
-er det noe poeng å bytte vippetøy uten å bytte kam? tenker på 1:1,25
-er dette bare billig drit eller holder det noen år:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C10%2D5201
regner med å begynne neste måned...
-ultra low budget
-donert manifold
-very low price dobbel portede topper m innsug
-1680 slip in fra junaiten
- allerede installert fatboy potte med merged header
Med dette bør jeg dra ut litt mer enn 1600 og samtidig slipper jeg å splitte blokken. har to spørsmål:
-er det noe poeng å bytte vippetøy uten å bytte kam? tenker på 1:1,25
-er dette bare billig drit eller holder det noen år:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C10%2D5201
regner med å begynne neste måned...
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Alt er relativt, Jon! AA har vel et både-og rykte på seg, og 1680 er i grenseland for hva som er fornuftig i forhold til sylindervegger. Med "ivrig" kjørestil kan det hende at dette er en mer holdbar løsning:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C-C10-5174
Ja, det er 40 kubikk mindre men du har det igjen i litt mer gods i sylindrene. Og slipper du ras på motoren så betyr det jo litt i kroner og øre også.
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C-C10-5174
Ja, det er 40 kubikk mindre men du har det igjen i litt mer gods i sylindrene. Og slipper du ras på motoren så betyr det jo litt i kroner og øre også.
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Jeg går på nytt inn i tenkeboksen, men jeg kjører ikke så ivrig.... 
husk at Jokeren er innom

husk at Jokeren er innom

Last edited by Anonymous on Thu Oct 09, 2008 3:11 pm, edited 1 time in total.
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Ja, vi vil jo ikke avsløre noe som kan brukes mot noen her!
Har svart på mail, btw

Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Kjenner ikke til holdbarheten på 1680 settene, men ville absolutt prøvd vippetøy med større utveksling på en slik "originalmotor". Er ikke sikker på at 1,25 gir deg så mye ekstra "pust". Sjekk om ikke du heller kan bruke 1.4
Skal se om jeg finne noe litteratur på det hvis ikke du finner noe selv.
Skal se om jeg finne noe litteratur på det hvis ikke du finner noe selv.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Fant fram Gene Berg sin "book of technical articles" - og han sier at en med en originalkam fint kan bruke 1,4:1 vipper uten at dette går på bekostning av levetiden på motoren.
Kjør på!
Kjør på!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Den er grei, han har vel prøvd det meste! Vær obs på at du må shimse opp vippestellet og måle/kappe til nye støtstenger. Sune har gasserne du trenger til å fylle de nye tomrommene!
Her er mer om vippestell http://cbperformance.com/Oct2005.asp
Her er mer om vippestell http://cbperformance.com/Oct2005.asp
Last edited by Anonymous on Thu Sep 11, 2008 11:06 pm, edited 1 time in total.
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Sommeren er over og i Bergen begynner vi rett på vinteren som vanlig,
Begynner å skru motor i desember tenkte jeg og har Bestillt følgende:
1680 sett
1.25 vipper
dette er for å ikke gjøre de aller største inngrepene i motoren men heller få en føling om motor trimming er noe for meg.
Utgangspunktet er en 1300 f motor som får 1680 sylinder sett dobbelportede topper, to gassere, trim eksos og 1.25 vippestell.
Etter heftige diskusjoner på hva som går og gir effekt av vippestell er jeg blitt litt klokere!
Sommeren har gått med på å lese how to hotrod your vw og lese rundtom på nett!
Kommer tilbake når jeg er i gang og da med bilder..
Begynner å skru motor i desember tenkte jeg og har Bestillt følgende:
1680 sett
1.25 vipper
dette er for å ikke gjøre de aller største inngrepene i motoren men heller få en føling om motor trimming er noe for meg.
Utgangspunktet er en 1300 f motor som får 1680 sylinder sett dobbelportede topper, to gassere, trim eksos og 1.25 vippestell.
Etter heftige diskusjoner på hva som går og gir effekt av vippestell er jeg blitt litt klokere!
Sommeren har gått med på å lese how to hotrod your vw og lese rundtom på nett!
Kommer tilbake når jeg er i gang og da med bilder..
Sv: mere guffe i en 1300 singelport?
Jasså du...ser man det, ser man det;) Virker som at hansken er kastet her, folkens - hvem får mest ut av minst før våren? Blir det Jon? Eller Henning? Eller Erik? Eller...? The race is on!