noen her som har erfaring med senke spindler?? fikk tips om det i helgen på scc. tenkte kanskje jeg skulle bruke det istede for puma.. men spørs om det er noe tess?? billigere var det hvertfall
Spindler senker, og samtidig beheld dei hjulgeometrien, altså ikkje stiv og ukomfortabelt som med puma.
Spindler senker mindre, kor mykje forskjell det er snakk om veit eg ikkje.
Eg er sjølv intresert i å veta kor mykje dei senker, kontra puma, og om det finst nokon som senker meir enn andre (til ein fornuftig pris..)
det senker vist 6 cm.. er en tråd på vwnorge. der fant jeg litt info men skulle gjerne ha hørt fra noen som har prøvd det her selv?? så noen bilder der med spindler.. blir igrunn ganske pent
cluet her er at:
-med senkespindler senker du 6cm og de bygger litt ut som igjen kan begrense felg valgene dine i ettertid.
-med puma kan du justere høyden slik du ønsker men må kjøre kortere dempere som gir en hardere/stivere front
-med puma og spindler kan du justere høyden, beholder dempingen orginal og har du i tilegg kortet puma kan du gå bananas med felger.
det er den vanlige oppfatningen, men alle har sine preferanser. jeg har kortet puma på topp og senkespindler, men synes det ble for lavt. jeg troro jeg skal se over engang til for alt virker ikke riktig i forhold til høyde. får jeg den ikke opp dropper jeg senkespindlene og går for hardere dempere.
it's up to you...
Hei Tommy og takk for sist!
Spindler har f.eks. Jøran http://www.vwnorge.no/index.php/topic,7090.0.html
Siden du har en 62 må du ha den typen som passer til kingboltforstilling, de for balljoint vil ikke passe. Normalen er at du skifter kingbolter samtidig, da må spindlene brosjes opp for for disse slik at de passer. Må gjøres av kyndige med tilgang til rett utstyr (maskinering). Puma er mye enklere på de opp til -66, for da bytter du bare over bærearmene og spindlene.
Det ligger forresten et ubrukt sett på lager her i byen, vet ikke om det er tilsalgs, men vi kan jo sjekke det opp om du vil? Finnes også puma på lager som kan testes og evt. erstattes om du vil beholde den.
hey ja takk for sist:) ja gjerne det.. hadde jo vært kult å fått bilen helt ned da men er det forskjell på puma forstillinger?? har sjekka litt rundt å det er bra pris forskjell rundt om
I hovedsak to forskjeller, med flere underkategorier...
Kingbolt t.o.m. 65, f.o.m. 66 kuleledd
Går IKKE om hverandre.
Så er det spørsmål om bredde: kommer i flere ulike bredder
Deretter justeringstype: to typer normalt å velge mellom