Hei.
Jeg har en boble 1500 fra 1969. Denne har nå vært på eu kontroll og fått følgende mangellapp.
1.2.1 Forskjell i bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30% av høyeste verdi. Eller kjøretøyet avviker sterkt fra en rett linje ved prøving på vei. - Fremre Bakre
1.2.1 Bremsene ligger på. - Høyre Venstre Fremre Bakre
2.3 Stor slitasje i overføringsledd. - Styresnekke v pitman arm
3.1 Skade på frontrute pga striper
5.2Slitt bærekule - Fremre begge sider Øvre Nedre
5.4 Stabilisator- stor slakk i foringer - bakre begge sider
Jeg er ikke kyndig til å mekke selv, men veldig interessert i å lære, og har meldt meg inn i klubben. Men for å få bilen godkjent trenger jeg hjelp til å utbedre disse feilene. Jeg lurer derfor på om det er noen i klubben som kunne tenke seg å utføre dette arbeidet mot en anstendig betaling. Det haster ikke, men det hadde vært fint å få bilen kjørbar igjen. Slik den er nå så henger bremsene så mye at det lukter svidd, og det er stor slark i rattet.
Jeg har lyst å beholde bilen og sette den i stand, men de to verkstedene jeg har spurt ville ikke eller hadde ikke erfaring med slike biler. Håper noen har tid og lyst til å hjelpe meg med alt eller deler av dette arbeidet.
Hilsen Tor (94278451)
Bremser og forstilling- Noen som kan hjelpe?
Moderator: Global moderator
Sv: Bremser og forstilling- Noen som kan hjelpe?
Det var jo ikke den ekleste mangellappen jeg har sett.
Det er absolutt ikke noe hokus pokus å skru på boble. Om du kjøper deg en verksted manual type Haynes eller lignende skal du ha bra mange tommeltotter for å ikke klare det.
Spesielt om du bestiller løftebukken en lørdag - da er det alltid en sviming eller tre som kan svare på spørsmål
Skulle gjerne hjulpet deg selv - men mai og juni er jeg fullbooket med fagprøve og eksamens tøv
Deler gjør du lurt i å bestille fra unneberg-bil.no - kjapp levering og gunstige priser.
lykke til
Det er absolutt ikke noe hokus pokus å skru på boble. Om du kjøper deg en verksted manual type Haynes eller lignende skal du ha bra mange tommeltotter for å ikke klare det.
Spesielt om du bestiller løftebukken en lørdag - da er det alltid en sviming eller tre som kan svare på spørsmål

Skulle gjerne hjulpet deg selv - men mai og juni er jeg fullbooket med fagprøve og eksamens tøv

Deler gjør du lurt i å bestille fra unneberg-bil.no - kjapp levering og gunstige priser.
lykke til

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Book løftebukken på BBH, og legg ut når du har fått plass, så skal eg stille vist eg er hjemme!
I MIN garasje.....
73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
var da samme firma som tok eu kontroll som og konkluderte med at dei ikje hadde erfaring/evner til å skru på bobla? isofall ville eg ikkje tatt kontrollen for god fisk heller. iogmed at dei har svartelista da mesta av kuler og foringar i forstilling virkar da ikje som dei er kjent med at da er langt høgare toleransekrav på ei bobla enn ein vanlig normal drittbil som dei ellers skrur på. nokon kuler er forøvrig utstyrt med gjenger for greasenippel..
ellers er eg einig med Hans , få taki ei bok og ler ved å gjera ting sjølv. får du i tilleg med deg Svein-Erik so vert da jo kjempegreier
ellers er eg einig med Hans , få taki ei bok og ler ved å gjera ting sjølv. får du i tilleg med deg Svein-Erik so vert da jo kjempegreier

TLF: 97419035