Pulverlakkering av felger

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
Kjetil Helgesen
Nybegynner
Nybegynner

Pulverlakkering av felger

Post by Kjetil Helgesen »

Heisann

Jeg ønsker å pulverlakkere stålfelger, og er derfor på en liten runde for å finne ut hvem som tilbyr det.

Hørte først med Bergen Elkosal AS. De har gitt seg med felger.

Fikk da et tips om Bergen Coating...de gidder ikke å svare på mail.

Er det noen av dere som har erfaringer?
Mottas med takk :thup
Solan
Styret
Styret

Sv: Pulverlakkering av felger

Post by Solan »

Se denne tråden: http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewtopic.php?p=324177#p324177

De pulverlakkerer vel ikke, men de sandblåser og putter på 3-5 lag med 2k offshore grunning og lakk. Jeg har brukt de, og er veldig fornøyd med resultatet. Pris står i tråden. Ta med deg cash når felgene skal hentes ;)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

hei , Solan har lagt fram eit godt forslag. pulverlakk er igrunn ikkje noko tess på ting som er utsatt for steinsprang. no veit eg ikkje om du skal ha ein show n shine bil som kun ser solskinnsdagar eller bruksbil, men sistnevnte er ivertfall ikkje noko eg ville brukt for mykje pulverlakka ting på. pulverlakk er jo attraktivt fordi da er ein relativt rimlig måte å få lakka ting i color of choice med meget bra finish, men overflata vert steinhard. og steinsprut er nok til å skalla hol på emaljen over tid. til lags er ogso fleksing nok til å skapa sprekker i lakken, og ein stålfelg VIL fleksa. resultatet er i alle fall fukt bak lakken som deretter vil flasa av etterkvart. du kan derimot gjera ein forbedring her ved å få på zinkepoxy for pulverlakk. feks jotun barrier(som bbo bruker) eller varmgalvanisering som jo er da besta. men ved sistnevnte må du pussa eindel for å oppnå samme finish.
vist da var sånn at eg skulle fiksa felgar til deg ila vinteren kan eg eventuelt tilby meg å sandblåsa og grunna dei med jotun sitt top of the line malingsprodukt - baltoflake. men da medfører ein relativt ru overflate sånn att du vil måtta grunna og pussa sikkert før lakk for å få glatt finish. men til gjengjeld so slepp du tenka på alt som heiter rust iløpet av dei nermaste par hundre åra.
TLF: 97419035
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Jeg har pulverlakkert et par felger, og støtter Christer i hans vurderinger over vedr, gode 2K epoxy/lakk produkter. Et annet problem jeg fikk med pulverlakken, var at den ikke ville legge seg  i sprekken mellom felgbanen og hjulsenter. Her får du det ikke tett, og vann og potensielt rust vil danne seg i overgangen. Hos meg tok Bergen Eloksal dem opp igjen 2 eller 3 ganger - men problemet ble det samme.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Post Reply