Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Moderator: Global moderator
Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Ja, jeg vet at dette ønsket sikkert er mer enn vanskelig å lykkes med, men prøver likevel
- Moshe
- Global moderator
- Posts: 3322
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
- Location: Ulset, Bergen
- Contact:
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Ligger jo et par på finn.no...
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007
69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007
69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Takk for tipsMoshe wrote: Ligger jo et par på finn.no...
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true

Den hvite skal det være visning på onsdag neste uke, så da blir det vel budrunde og uansett for dyrt for meg

Eieren av "Brannbilen" har jeg også snakket med og jeg synes det forventes en altfor høy pris med tanke på karrosseri -og lakk arbeid som må gjøres for å få den "presentabel" ...
Jeg forventer ikke en fiks ferdig folkevognbus til en billig penge, men en pris som harmonerer med tilstand
- Moshe
- Global moderator
- Posts: 3322
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
- Location: Ulset, Bergen
- Contact:
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Prisleiet på VW-busser er veldig høyt... så du får neppe en på billigsalg i VW-miljøet i hvert fall...
Først var det splittbussene som nådde skyene, når det "var tomt" for splitter så var det Bay'en sin tur til å vokse til himmels, nå er det T3 bussene sin tur... gode eksemplarer av dem er allerede høyt priset... så da kan kanskje en slik være innafor...? http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... rough=true
De har veldig gode kjøreegenskaper i hvert fall, og velger du en tidlig 80-taller så er den gjerne også luftkjølt i tillegg til veteran...
Først var det splittbussene som nådde skyene, når det "var tomt" for splitter så var det Bay'en sin tur til å vokse til himmels, nå er det T3 bussene sin tur... gode eksemplarer av dem er allerede høyt priset... så da kan kanskje en slik være innafor...? http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... rough=true
De har veldig gode kjøreegenskaper i hvert fall, og velger du en tidlig 80-taller så er den gjerne også luftkjølt i tillegg til veteran...

75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007
69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007
69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
- Moshe
- Global moderator
- Posts: 3322
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
- Location: Ulset, Bergen
- Contact:
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007
69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007
69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Se nedover på siden, -72 mod med Rico innredning. Riktignok et rest. objekt
https://www.facebook.com/groups/379725182062750/
En til:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,62381.0.html
https://www.facebook.com/groups/379725182062750/
En til:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,62381.0.html
Last edited by amubus on Sat Oct 11, 2014 8:23 pm, edited 1 time in total.
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Siden er utilgjengelig for tiden
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Hvilken prisklasse ser du for deg da? De "billigste" av de gamle er latebay (73-79) De har ikke kommet like høyt i pris (ennå). Der kan du få en ok bil til 50-60 000, men i den prisklassen vil det også være endel jobb om du ikke har griseflaks og finner noen som ikke aner hva de selger. Slike biler forsvinner som regel samme dag som de kommer ut på finn, og det er ikke ofte det skjer. Skal du ha en i veldig god stand må du i 80-90 000, og enda høyere om du vil ha earlybay eller splitt. Der passerer de virkelig gode raskt 120-130 000 nesten uansett modell/type. 
Pass deg for "sminka lik". Mye som kan SE bra ut, men er fullt av rust når du sjekker nærmere. Erfarne folk vil ofte skygge unna slike, og kostnaden med restaurering står ikke i forhold til verdien på ferdig bil nesten uansett modell. Økonomisk sett er det derfor best å legge bra med penger i en god bil, eller kjøpe et "ærlig" prosjekt til 20-40 000 som du klarer å reparere selv. Om målet er topp stand, og bilen skal fremstå som nyrestaurert bør du enten sende bilen til øst-europa eller innstille deg på et par års jobb og prøving/feiling. Uansett hvordan du gjør det er du fort i 100 000 når lakken er kommet på, om du ikke sprøyter/ruller bilen selv. Da vil resultatet selvsagt bli deretter om det er første gang.
Bilen det er linket til over er trolig en gammel kantinebil eller noe slikt. Den er veldig kul, men alle spesialutgaver gjør restaurering mer komplisert og dyrere. Ser ut som et kupp for en som liker sære greier.
Bruker du 100 000+ på en latebay med 2.0 motor får du nok tak i en god/"rustfri" bil, med gode kjøreegenskaper og sterk (nok) motor.
Disse er også greie å skru på med god tilgang på deler. Spesielt tidlige earlybay har endel spesielle deler, og mangler feks. skivebremser og bremsekraftforsterker. Ligger budsjettet ditt rundt der, så vil du forhåpentligvis få endel godbiler å velge mellom etter en annonse på VWnorge.
Lykke til i jakten!
Tips: I forhold til jobben som er gjort, og at den ser bra ut mtp rust, så ser denne veldig hyggelig ut. Da tenker jeg både på stand og pris. Lakk og grunnarbeid er nok ikke topp, men den kan brukes som den er en stund også kan man spandere en skikkelig lakkjobb senere.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,54603.150.html

Pass deg for "sminka lik". Mye som kan SE bra ut, men er fullt av rust når du sjekker nærmere. Erfarne folk vil ofte skygge unna slike, og kostnaden med restaurering står ikke i forhold til verdien på ferdig bil nesten uansett modell. Økonomisk sett er det derfor best å legge bra med penger i en god bil, eller kjøpe et "ærlig" prosjekt til 20-40 000 som du klarer å reparere selv. Om målet er topp stand, og bilen skal fremstå som nyrestaurert bør du enten sende bilen til øst-europa eller innstille deg på et par års jobb og prøving/feiling. Uansett hvordan du gjør det er du fort i 100 000 når lakken er kommet på, om du ikke sprøyter/ruller bilen selv. Da vil resultatet selvsagt bli deretter om det er første gang.

Bilen det er linket til over er trolig en gammel kantinebil eller noe slikt. Den er veldig kul, men alle spesialutgaver gjør restaurering mer komplisert og dyrere. Ser ut som et kupp for en som liker sære greier.
Bruker du 100 000+ på en latebay med 2.0 motor får du nok tak i en god/"rustfri" bil, med gode kjøreegenskaper og sterk (nok) motor.

Lykke til i jakten!

Tips: I forhold til jobben som er gjort, og at den ser bra ut mtp rust, så ser denne veldig hyggelig ut. Da tenker jeg både på stand og pris. Lakk og grunnarbeid er nok ikke topp, men den kan brukes som den er en stund også kan man spandere en skikkelig lakkjobb senere.

Last edited by Anonymous on Sat Oct 11, 2014 7:14 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Ønsker noe som er rustfritt og kjørbart, innredning kan jeg kose meg med i vinterStarBugs Geir wrote: Hvilken prisklasse ser du for deg da? De "billigste" av de gamle er latebay (73-79) De har ikke kommet like høyt i pris (ennå). Der kan du få en ok bil til 50-60 000, men i den prisklassen vil det også være endel jobb om du ikke har griseflaks og finner noen som ikke aner hva de selger. Slike biler forsvinner som regel samme dag som de kommer ut på finn, og det er ikke ofte det skjer. Skal du ha en i veldig god stand må du i 80-90 000, og enda høyere om du vil ha earlybay eller splitt. Der passerer de virkelig gode raskt 120-130 000 nesten uansett modell/type.
Pass deg for "sminka lik". Mye som kan SE bra ut, men er fullt av rust når du sjekker nærmere. Erfarne folk vil ofte skygge unna slike, og kostnaden med restaurering står ikke i forhold til verdien på ferdig bil nesten uansett modell. Økonomisk sett er det derfor best å legge bra med penger i en god bil, eller kjøpe et "ærlig" prosjekt til 20-40 000 som du klarer å reparere selv. Om målet er topp stand, og bilen skal fremstå som nyrestaurert bør du enten sende bilen til øst-europa eller innstille deg på et par års jobb og prøving/feiling. Uansett hvordan du gjør det er du fort i 100 000 når lakken er kommet på, om du ikke sprøyter/ruller bilen selv. Da vil resultatet selvsagt bli deretter om det er første gang.
Bilen det er linket til over er trolig en gammel kantinebil eller noe slikt. Den er veldig kul, men alle spesialutgaver gjør restaurering mer komplisert og dyrere. Ser ut som et kupp for en som liker sære greier.
Bruker du 100 000+ på en latebay med 2.0 motor får du nok tak i en god/"rustfri" bil, med gode kjøreegenskaper og sterk (nok) motor.Disse er også greie å skru på med god tilgang på deler. Spesielt tidlige earlybay har endel spesielle deler, og mangler feks. skivebremser og bremsekraftforsterker. Ligger budsjettet ditt rundt der, så vil du forhåpentligvis få endel godbiler å velge mellom etter en annonse på VWnorge.
Lykke til i jakten!
Tips: I forhold til jobben som er gjort, og at den ser bra ut mtp rust, så ser denne veldig hyggelig ut. Da tenker jeg både på stand og pris. Lakk og grunnarbeid er nok ikke topp, men den kan brukes som den er en stund også kan man spandere en skikkelig lakkjobb senere.http://www.vwnorge.no/index.php/topic,54603.150.html
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Jeg har både late og early-bay. Late er vesentlig bedre å kjøre. Bygger nå om min early for å få samme egenskaper og enklere vedlikehold. Litt usikker på når hva kom....men mener 72 er ganske lik 73-. Men du får de nye (og grusomme) baklyktene. Jeg bygger de om til early.
Jeg betalte rett under 70 for min early. Der var det ganske mye å gjøre.....Men den er forsåvidt solid og grei. Riktig nok en veldig tidlig og litt spes modell, men earlybay begynner å koste.....
Bremser og styring var helt på trynet..... Litt vrien deletilgang i tillegg til at jeg hater trommelbremser er årsaken til at jeg bygger om. I tillegg får jeg litt mer artige hjul å velge mellom.
Uansett; Late, spesielt med 2.0 er mye bedre biler om du kan leve med den nyere looken. Det er ikke SÅ stor forskjell. Brasil-fangere får den til å se eldre ut. Hvis det er hjulbuene, baklyktene og de høye blinklysa foran du sliter med så krever det selvsagt litt mer jobb for å få den til å se HELT ut som en early....
Late med brasil-fangere:
[attachment=1]
Jeg betalte rett under 70 for min early. Der var det ganske mye å gjøre.....Men den er forsåvidt solid og grei. Riktig nok en veldig tidlig og litt spes modell, men earlybay begynner å koste.....
Bremser og styring var helt på trynet..... Litt vrien deletilgang i tillegg til at jeg hater trommelbremser er årsaken til at jeg bygger om. I tillegg får jeg litt mer artige hjul å velge mellom.

Uansett; Late, spesielt med 2.0 er mye bedre biler om du kan leve med den nyere looken. Det er ikke SÅ stor forskjell. Brasil-fangere får den til å se eldre ut. Hvis det er hjulbuene, baklyktene og de høye blinklysa foran du sliter med så krever det selvsagt litt mer jobb for å få den til å se HELT ut som en early....

Late med brasil-fangere:
[attachment=1]
- Attachments
-
- vw-camper-van.jpg (45.9 KiB) Viewed 1290 times
Last edited by Anonymous on Sat Oct 11, 2014 9:04 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
Du sier det så godt; "Men du får de nye (og grusomme) baklyktene" Det er faktisk de utrolig stygge baklykter jeg henger meg opp i!!StarBugs Geir wrote: Jeg har både late og early-bay. Late er vesentlig bedre å kjøre. Bygger nå om min early for å få samme egenskaper og enklere vedlikehold. Litt usikker på når hva kom....men mener 72 er ganske lik 73-. Men du får de nye (og grusomme) baklyktene. Jeg bygger de om til early.
Jeg betalte rett under 70 for min early. Der var det ganske mye å gjøre.....Men den er forsåvidt solid og grei. Riktig nok en veldig tidlig og litt spes modell, men earlybay begynner å koste.....
Bremser og styring var helt på trynet..... Litt vrien deletilgang i tillegg til at jeg hater trommelbremser er årsaken til at jeg bygger om. I tillegg får jeg litt mer artige hjul å velge mellom.
Uansett; Late, spesielt med 2.0 er mye bedre biler om du kan leve med den nyere looken. Det er ikke SÅ stor forskjell. Brasil-fangere får den til å se eldre ut. Hvis det er hjulbuene, baklyktene og de høye blinklysa foran du sliter med så krever det selvsagt litt mer jobb for å få den til å se HELT ut som en early....![]()
Håper du sender meg en PM om at du vil selge meg en av dine LateEarlyBay
Last edited by Moshe on Sun Oct 12, 2014 3:09 am, edited 1 time in total.
Sv: Håper noen i VWACB kan hjelpe ...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein