Tips til hva jeg kan gjøre? Har hørt at disse platene er dyre, og går nedover eller noe. Vurderer og få sveisa. Men hvilke plate skal jeg bruke og hvordan går jeg fram?
Har også problem med at boblen drar til den ene siden når jeg kjører. Føler også litt slakk i rattet. Antageligvis styresnekken? Hvordan fikse det, eller må man bytte den?
Skal også skifte vinduslist/pakning på bakvinduet. Er redd for og sprekke vinduet når jeg skal ta det av og legge i ny list.. Noen måte og forhindre dette på?
Ellers så er snart motoren ut av boblen, og skal forhåpentligvis innen kort tid ha den andre 1500 motoren inni.
Takker for alle innspill.
Attachments
1546363_530142550438815_2015946012_n.jpg (95.93 KiB) Viewed 1864 times
1656340_530142537105483_1130920725_n.jpg (75.85 KiB) Viewed 1856 times
Last edited by MariusNoss on Wed Mar 26, 2014 10:27 am, edited 1 time in total.
Oj, her var det mye rust ja...
Akkurat denne operasjonen er omtalt ganske nøye av Tistlo i VWACB-nytt nr. 2/2013...
Styresnekken kan du prøve å stramme... ligger mye info om det rundt om på nettet, bl.a. på Youtube.
Skal du skifte vinduspakning, så skjærer du ut den gamle, gjør jo ikke noe om du ødelegger den da...
Da slipper du belastningen på ruten når du skal ha det fra hverandre.
Dessuten er det lurt å vente med ny motor inn til du har fikset rusten baki der...
Moshe wrote:
Oj, her var det mye rust ja...
Akkurat denne operasjonen er omtalt ganske nøye av Tistlo i VWACB-nytt nr. 2/2013...
Styresnekken kan du prøve å stramme... ligger mye info om det rundt om på nettet, bl.a. på Youtube.
Skal du skifte vinduspakning, så skjærer du ut den gamle, gjør jo ikke noe om du ødelegger den da...
Da slipper du belastningen på ruten når du skal ha det fra hverandre.
Dessuten er det lurt å vente med ny motor inn til du har fikset rusten baki der...
Hvilke plater skal jeg bruke når jeg skal sveise igjen?.
Hvorfor må jeg vente med og sette inn ny motor ? Har ikke sveiseapperat og må ha motor da for og få kjørt den til pappa sin jobb hvor jeg kan sveise..
Kan nok kanskje gjøres lettere, med mindre inngrep og lapping, men rustangrepet ser jo ganske omfattende ut på bilen din...
Problemet er jo da regelrett å finne bra nok stål til å sveise lappene fast i...
hele den biten kan du jo hente fra en donorbil. om donorbiten er litt rufsete kan du spe på med hjemmebanka plater eller kjøpe ferdige kant stykker til 4-500 kroner .
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Første du må gjøre er å finne ut hvor omfattende rustproblemene er totalt sett. Med så mye lett synlig, er det stor fare for å finne mer. I verste fall mye mer. Sjekk kanaler innv og utv. Inerskjermer fremme og bak. Under sete/batteri osv. Let skikkelig å få full oversikt over tilstanden før du tar stilling til hva du skal gjøre. Hvordan er bunnen? Så mye fukt som har kommet inn her, har også funnet veien lenger ned. Iallefall før det begynte å renne rett gjennom.
Ta ut seter og tepper og få bilen på løftebukken på Breistein. Få med noen som kan leite på de vanligste stedene, så får du fort en oversikt over hvor omfattende arbeidet er. Om du ikke sveiser selv går pengene/timene fort på så store jobber, selv om det selvsagt er fullt mulig å få brukte/rimelige sveisedeler.
Hvis du ikke har som mål å lære deg å sveise, og det ikke er helt spesielle grunner til å beholde bilen, er det bedre (økonomisk sett...) å selge den, og heller legge pengene i en bedre boble. Du sparer MYE penger, jobb og bekymringer.
Som jeg har sett har ikke det kommet noe vann nedover i bilen. Så sånn sett er det bare rust i hattehyllen/ under vinduet.
Selge boblen gjør jeg langt ifra Min første boble skal ikke selges.
Det er bare det bak under vinduet av betydlig rust.
hvor bor herren ?
kan komme og ta en titt om det ikke er aaalt for langt (om du bor på bønes så er det definert som relativt nært )
best å få en status på om det er andre områder som kanskje må sveises først . eller om du må skifte karosseri festene på begge sider bak (iom. de ligger i området)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
hans wrote:
hvor bor herren ?
kan komme og ta en titt om det ikke er aaalt for langt (om du bor på bønes så er det definert som relativt nært )
best å få en status på om det er andre områder som kanskje må sveises først . eller om du må skifte karosseri festene på begge sider bak (iom. de ligger i området)
Heisann. Jeg bor på Bønes ja. Bergveien.
Vel, har ikke sett på karosseri festene. Men kan se om eg ser noe der.. Ser såfall ikke bra ut med rusten der. Har ikke funnet noe mer på bilen av den karakter som det er der.