'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Utrolig kjiipt. Stakkar eier i starten av sesongen....
Alle bør bytte bensinslanger og få ordentlige slangeklemmer ASAP SULU! Billigere forsikring for brann får en ikke!!
Ikke bra..
For vel ett år siden, så kunne sjakkbrettet mitt stått i full fyr også. Heldigvis hadde jeg bare kjørt 1 km og motor var ikke ordentlig varm. Var i en slakk oppoverbakke da jeg ga litt på.. Og luktet umiddelbart bensinlukt. Stoppet med en gang, og det viste seg at nippelen som bensinslangen er festet på forgasser hadde poppet ut.. Ikke slangen, men altså inntaksrøret på gasserern. Sprutet jo da bensin rundt i hele motorrommet. Stygg sak, men gikk heldigvis bra. Noen andre som har opplevd dette?
Har akkurat byttet en picht34 gasser på en svart 60 taller for en dame på Storetveit.
Den og slapp med skrekken... Heldigvis. Ting og tang skjer når det blir gammelt nok..
Nordtveit wrote:
Ikke bra..
For vel ett år siden, så kunne sjakkbrettet mitt stått i full fyr også. Heldigvis hadde jeg bare kjørt 1 km og motor var ikke ordentlig varm. Var i en slakk oppoverbakke da jeg ga litt på.. Og luktet umiddelbart bensinlukt. Stoppet med en gang, og det viste seg at nippelen som bensinslangen er festet på forgasser hadde poppet ut.. Ikke slangen, men altså inntaksrøret på gasserern. Sprutet jo da bensin rundt i hele motorrommet. Stygg sak, men gikk heldigvis bra. Noen andre som har opplevd dette?
akkurat det samme skjedde med en -71mod rico camper eg hadde...
-01 mod t4 ex ambulanse
-86 mod t3 Caravelle
-70 mod t2 Rico camper
-64 mod t1 Ambulanse