Noen som vet hvordan bilema sine produkter reagerer med ppg sine?
Tenker på zink,rustgrunning og grunning?
Må en del sliping og retting til for å få karosseriet mitt akseptabelt og trenger noe med kontrast å slipe på! Ala gamle kullmåten, Legge på slipe over for å avdekke småfeil...
Har ikke lyst å bruke 100kr+ boksen, på noe som i hovedsak skal slipes bort!
Geir vet mye om dette tror jeg, og moralen var såvidt jeg kan huske at det meste av biltema gikk om hverandre, men ikke mot noe annet. Tror det var noen unntak, der biltemaprodukter kokte med seg selv også
Vanlig grunning fra biltema tror eg går greit med våres produkter, men sink, rust og farge fra dem er det skummelt å bruke.
Kontrast farger slik du snakker om lar seg nok alikevell gå, da den får lang tørketid, men vet vi selger egne "kontroll" spraybokser med svart farge til den jobben.
Med mine fine priser er du selvfølgelig under hundrelappen.
IKKE BRUK ZINK-GRUNNINGEN!!! Har aldri hatt trøbbel med sparkel og vanlig grunning fra Biltema. Har til og med brukt grunningen til å isolere annen grunning/spraysparkel (Hagmanns) fordi denne reagerte med lakk fra Lakkspesialisten. Litt rart, men det KAN selvsagt være noe med underlaget/gammel lakk som skapte en reaksjon. Uansett med BT-grunningen gikk det bra ) Usikker på om jeg ville brukt den under 2K lakk....
For å få et godt og holdbart resultat bør man grunne med syregrunning på bart stål, og bruke 2K epoksygrunning før lakkering. Den okergule fra Lakkspesalisten? (Ifølge Tom er det Hagmanns, usikker på om den leveres av Lakkspesialisten) er utrolig bra, og skal være 100% tett. Det er veldig greit hvis prosjektet står en stund mellom øktene .
NB: Mange mener sparkelen fra feks. Lakkspesialisten er bedre å jobbe med. Tror det er mer en smakssak.
Last edited by Anonymous on Tue Feb 05, 2013 10:24 am, edited 1 time in total.
Gaute(alutig) wrote:
Hvor ligger den butikken du jobber i Håkon?
Lakkspesialisten/Mekonomen ligger i Fyllingsdalen Har og avdeling i Åsane (vis à vis El-kjøp). Der kan du få varer fra lakkspesialisten levert, men de blander ikke selv. Vær obs på litt spesielle rabattavtaler. Hvis du kjøper flere enn 3 spraybokser feks. Litt usikker på hvordan det funker....eller om det er forandret. Det er og VELDIG varierende priser/klubb-rabatter på like produkter fra ulike produsenter som feks syregrunning.