UTSOLGT - Bygge motor?94mm sylindre og stempler til salgs! - vi tar bestilling - UTSOLGT
Moderator: Global moderator
UTSOLGT - Bygge motor?94mm sylindre og stempler til salgs! - vi tar bestilling - UTSOLGT
Krankenhaus har gjort en avtale direkte med produsent av stempler og sylindre, og bestilt inn et parti. Dette er sett med høy kvalitet, men samtidig vil vi selge det til en svært hyggelig pris til VW-miljøet! Vi har bestilt 94mm sylindersett, dvs at du får 1915 dersom du oppgraderer 1600 motoren, og bytter ut sylindre. Legger du til en veiv med lengre slag, så er du raskt oppe i 2276 eller 2332.
[attachment=1]
Vi har fått følgende spesifikasjoner fra produsenten i Kina.
Offset wrist pin: Off set as original
Forging, alloy type / T6 aluminum
Production process/ Hypereutectic Casting
Tolerances +/- .02mm
Quality of rings , Chrome top ring/ Cast iron, USA brand
Maximum RPM range 7,000rpm (Vi anbefaler 6500)
Produsenten er forøvrig den samme som leverer til de amerikanske forhandlerne av VW deler.
Hvor stor motor skal jeg bygge, og hva trenger jeg dersom jeg kjøper 94mm sylindre?
1915 Original 69mm veiv fra 1600 motoren, A type
2054 74mm ettermarkedsveiv, lite ekstra volum av å bytte veiv, A
2165 78mm ettermarkedsveiv, nå begynner det å bli bra!, A
2276 82mm ettermarkedsveiv, kan likegodt gå opp til denne størrelsen når en skal ha langslag, B
2332 84mm etterarkedsveiv, for de seriøse, med ønske om å bygge stor motor, uten at det blir for komplisert, B
2387 86mm race, B - men en bør gå for smidde stempler osv til en helt annen pris.
I det første partiet så tar vi inn halvparten A (ikke langslag) og halvparten B, for 82mm veiv og større. Forskjellen på disse er at på B-stemplene så sitter krysspinnen høyere oppe, og dermed så får du ikke så bred motor når slaget øker. I bråkeboblen min som er en oval, står det en 2276 motor med B stempler, uten at det trengs å gjøre noe i motorrom.
Maskinering av blokk og større åpninger i toppene:
Svein (Autohaus) i Canpro har jo tidligere tatt på seg maskineringsarbeide for oss, så det kan vi sikkert få avklart med ham i 2013 Det kan sikkert være greit å ta noen motorblokker i slengen for ham, når han først gjør jobben.
Skal du ha god effekt av volumøkningen, så anbefales det å bytte ut toppene med noen som har større ventiler osv. Det er disse som "Puster" og bestemmer hvor mye luft og bensin som du klarer å trykke gjennom. Det er her hestekreftene kan hentes og hvor en motor skilles fra en annen!
De første settene er nå på vei med båt for å få fraktprisene ned, men vi har pt ikke helt oversikt over havneavgifter og spesisjonskostnader. Kommer i andre halvdel av februar.
Og prisen, levert fra Krankenhaus i Bergen?
Vi går ut med en pris på ca 1600 kr/sett - men med et lite forbehold på de endelige kostnadene våre.
Send meg en PM eller bestill i tråden! De første som bestiller - får først, men angi om du trenger A eller B (2276 eller større). Vi går ut med et slikt tilbud i VWACB først, før vi poster noe på vwnorge. OBS: begrenset antall nå i første runde.
En palle på vei til Bergen... :-)
[attachment=2]
PS: Evt gevinster av dette går til et godt formål: Uavkortet til Kaffe og VW-fornøyelser på Krankenhaus!
[attachment=1]
Vi har fått følgende spesifikasjoner fra produsenten i Kina.
Offset wrist pin: Off set as original
Forging, alloy type / T6 aluminum
Production process/ Hypereutectic Casting
Tolerances +/- .02mm
Quality of rings , Chrome top ring/ Cast iron, USA brand
Maximum RPM range 7,000rpm (Vi anbefaler 6500)
Produsenten er forøvrig den samme som leverer til de amerikanske forhandlerne av VW deler.
Hvor stor motor skal jeg bygge, og hva trenger jeg dersom jeg kjøper 94mm sylindre?
1915 Original 69mm veiv fra 1600 motoren, A type
2054 74mm ettermarkedsveiv, lite ekstra volum av å bytte veiv, A
2165 78mm ettermarkedsveiv, nå begynner det å bli bra!, A
2276 82mm ettermarkedsveiv, kan likegodt gå opp til denne størrelsen når en skal ha langslag, B
2332 84mm etterarkedsveiv, for de seriøse, med ønske om å bygge stor motor, uten at det blir for komplisert, B
2387 86mm race, B - men en bør gå for smidde stempler osv til en helt annen pris.
I det første partiet så tar vi inn halvparten A (ikke langslag) og halvparten B, for 82mm veiv og større. Forskjellen på disse er at på B-stemplene så sitter krysspinnen høyere oppe, og dermed så får du ikke så bred motor når slaget øker. I bråkeboblen min som er en oval, står det en 2276 motor med B stempler, uten at det trengs å gjøre noe i motorrom.
Maskinering av blokk og større åpninger i toppene:
Svein (Autohaus) i Canpro har jo tidligere tatt på seg maskineringsarbeide for oss, så det kan vi sikkert få avklart med ham i 2013 Det kan sikkert være greit å ta noen motorblokker i slengen for ham, når han først gjør jobben.
Skal du ha god effekt av volumøkningen, så anbefales det å bytte ut toppene med noen som har større ventiler osv. Det er disse som "Puster" og bestemmer hvor mye luft og bensin som du klarer å trykke gjennom. Det er her hestekreftene kan hentes og hvor en motor skilles fra en annen!
De første settene er nå på vei med båt for å få fraktprisene ned, men vi har pt ikke helt oversikt over havneavgifter og spesisjonskostnader. Kommer i andre halvdel av februar.
Og prisen, levert fra Krankenhaus i Bergen?
Vi går ut med en pris på ca 1600 kr/sett - men med et lite forbehold på de endelige kostnadene våre.
Send meg en PM eller bestill i tråden! De første som bestiller - får først, men angi om du trenger A eller B (2276 eller større). Vi går ut med et slikt tilbud i VWACB først, før vi poster noe på vwnorge. OBS: begrenset antall nå i første runde.
En palle på vei til Bergen... :-)
[attachment=2]
PS: Evt gevinster av dette går til et godt formål: Uavkortet til Kaffe og VW-fornøyelser på Krankenhaus!
- Attachments
-
- 94mm sylidre og stempler.jpg (64.59 KiB) Viewed 2350 times
-
- palle.jpg (84.69 KiB) Viewed 2302 times
Last edited by erika on Wed Jan 16, 2013 6:35 pm, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Kunne du tenke deg å bygge stor-motor? Nye 94mm sylindre og stempler til salgs!
billig må telle knapper gjennom uken
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Kunne du tenke deg å bygge stor-motor? Nye 94mm sylindre og stempler til salgs!
Dette er jo et fantastisk tiltak....
Jeg lar meg imponere over det dere finner på!! Jeg liker også hva gevinsten skal gå til.
Jeg lar meg imponere over det dere finner på!! Jeg liker også hva gevinsten skal gå til.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Kunne du tenke deg å bygge stor-motor? Nye 94mm sylindre og stempler til salgs!
Knallbra!
Sett meg opp på ett stk. B sett. Håper det blir litt gevinst til dere også!
mvh
Geir
Sett meg opp på ett stk. B sett. Håper det blir litt gevinst til dere også!
mvh
Geir
Last edited by Anonymous on Mon Jan 07, 2013 4:38 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: Kunne du tenke deg å bygge stor-motor? Nye 94mm sylindre og stempler til salgs!
Takk for positive tilbakemeldinger folkens!
Settene går ut her - også på PM, Mail og på Jungeltelegrafen
De som tenker å begynne på en motor nå i vinter og vurderer å kjøpe, bør ikke vente for lenge. Det vil komme flere sett, men det går ca 1,5 måned med sjøfrakt for å få ned prisen.
Settene går ut her - også på PM, Mail og på Jungeltelegrafen
De som tenker å begynne på en motor nå i vinter og vurderer å kjøpe, bør ikke vente for lenge. Det vil komme flere sett, men det går ca 1,5 måned med sjøfrakt for å få ned prisen.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Kunne du tenke deg å bygge stor-motor? Nye 94mm sylindre og stempler til salgs!
Kjempetiltak! Jeg har dessverre ingen T1 prosjekter nå, så det blir ikke handel fra min side. Men all honnør til initavtivtaker(e). Har de nicasil sylindre der du handler også?
Sv: Kunne du tenke deg å bygge stor-motor? Nye 94mm sylindre og stempler til salgs!
Takk, de har i allefall et rikt utvalg - bla smidde, T4 osv. Kan evt. sjekke i neste runde.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
94 mm sylindersett - 1 sett igjen!
PM til meg dersom du vil ha, som nevnt ca 1600 kr.
Last edited by erika on Wed Jan 16, 2013 6:38 pm, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Bygge motor? 94mm sylindre og stempler til salgs! - UTSOLGT, vi tar bestilling
UTSOLGT 16. januar!
Vi tar bestilliing på nye sett -
Gi beskjed i tråden under eller på PM. MRK: de neste vil ikke komme til Bergen før tidligst i april.
Vi tar bestilliing på nye sett -
Gi beskjed i tråden under eller på PM. MRK: de neste vil ikke komme til Bergen før tidligst i april.
Last edited by erika on Wed Jan 16, 2013 6:38 pm, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Bygge motor?94mm sylindre og stempler til salgs! - UTSOLGT, vi tar bestilling
Har de nicasil/vanlige sylindre til T4?
Sv: Bygge motor?94mm sylindre og stempler til salgs! - UTSOLGT, vi tar bestilling
P/N OEM # Description
VW9000T4E 029-37-90 90x66 mm 1700cc Dome Top
VW9000T4F 021-198-075 90x66 mm 1700cc Flat Top
VW9300T4 021-198-075A 93x66 mm 1800cc
VW9400T4 021-198-200 94x71mm 2000cc Dish Top
VW9400T4E 021-198-200 FT 94x71mm 2000cc Flat top Piston
VW9500T4S71 021-198-200 95 95x71mm Big Bore Slip-in
VW9600T4S71 021-198-200 96 96x71mm For 2.0 Case
VW9600T4S66 021-198-075 96 96x66mm For 1.7 & 1.8 Case
VW9600T4B66 96mm For 1.7 / 1.8 Aluminum Biral P&C Kit
VW9600T4B71 96mm For 2.0 Aluminum Biral P&C Kit
VW9800T4BL 98mm For 2.0 Aluminum Biral Cylinder Set
Hva er interessant av dette da? Ca pris vil du betale? Kan sjekke
VW9000T4E 029-37-90 90x66 mm 1700cc Dome Top
VW9000T4F 021-198-075 90x66 mm 1700cc Flat Top
VW9300T4 021-198-075A 93x66 mm 1800cc
VW9400T4 021-198-200 94x71mm 2000cc Dish Top
VW9400T4E 021-198-200 FT 94x71mm 2000cc Flat top Piston
VW9500T4S71 021-198-200 95 95x71mm Big Bore Slip-in
VW9600T4S71 021-198-200 96 96x71mm For 2.0 Case
VW9600T4S66 021-198-075 96 96x66mm For 1.7 & 1.8 Case
VW9600T4B66 96mm For 1.7 / 1.8 Aluminum Biral P&C Kit
VW9600T4B71 96mm For 2.0 Aluminum Biral P&C Kit
VW9800T4BL 98mm For 2.0 Aluminum Biral Cylinder Set
Hva er interessant av dette da? Ca pris vil du betale? Kan sjekke
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Bygge motor?94mm sylindre og stempler til salgs! - UTSOLGT, vi tar bestilling
VW9600T4B71 96mm For 2.0 Aluminum Biral P&C Kit
VW9800T4BL 98mm For 2.0 Aluminum Biral Cylinder Set
Kunne du sjekket pris på disse to?
VW9800T4BL 98mm For 2.0 Aluminum Biral Cylinder Set
Kunne du sjekket pris på disse to?
Sv: Bygge motor?94mm sylindre og stempler til salgs! - UTSOLGT, vi tar bestilling
Hei,
da skal sylindersettene komme til Bergen i midten av neste uke. Vi gir en lyd når de er ankommet Krankenhaus på Hop.
Skal sjekke Nikkasil for T4 i neste runde.
da skal sylindersettene komme til Bergen i midten av neste uke. Vi gir en lyd når de er ankommet Krankenhaus på Hop.
Skal sjekke Nikkasil for T4 i neste runde.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Bygge motor?94mm sylindre og stempler til salgs! - UTSOLGT, vi tar bestilling
Hei Erik. Har du/dere tilfeldigvis et 1915 sett tilovers eller som er lagt til side i tilfelle rottefelle ? Eventuelt er dere på vei til å bestille flere og når kommer de ?
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Bygge motor?94mm sylindre og stempler til salgs! - UTSOLGT, vi tar bestilling
Hei Hans,
pt. er det ikke noen flere igjen.
Vi sender en ny bestilling hvis de som kjøper nå er fornøyde. Du kan da regne med at vi har fått et nytt parti i mndskiftet april/mai.
pt. er det ikke noen flere igjen.
Vi sender en ny bestilling hvis de som kjøper nå er fornøyde. Du kan da regne med at vi har fått et nytt parti i mndskiftet april/mai.
Ingen fornuft - ren entusiasme!