Sikkert noen som har vært borti dette spørsmålet før ....
Åssen gjenger er det på oljetrykksbryteren??
Are
Gjenger på oljetrykksbryter ??
Moderator: Global moderator
Sv: Gjenger på oljetrykksbryter ??
Nieda.
Kjøpte motor av brodern og han mista oljetrykk.
T3 motor og ser at det er 2 oljetrykkbrytarar. Ein oppå kjølaren og ein nedpå blokka.
Ska sjekka med han, men det ser ut for at det er den oppå kjølaren som blei brukt.
Tenkte eg skulle finna meg noe utstyr på jobben for å sjekka detta.
Event setta inn trykkfølar med målar. Noe tips ??
Kjøpte motor av brodern og han mista oljetrykk.
T3 motor og ser at det er 2 oljetrykkbrytarar. Ein oppå kjølaren og ein nedpå blokka.
Ska sjekka med han, men det ser ut for at det er den oppå kjølaren som blei brukt.
Tenkte eg skulle finna meg noe utstyr på jobben for å sjekka detta.
Event setta inn trykkfølar med målar. Noe tips ??
Type 3 har måler kun på oljekjøleren. Denne motoren er sikkert bygget på en type 1-blokk. Gjør vel ikke noe å plugge en av dem, tror den på blokken kommer i veien for kjøledeksel?
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Ja dette kan nok stemme.Henrik wrote: Type 3 har måler kun på oljekjøleren. Denne motoren er sikkert bygget på en type 1-blokk. Gjør vel ikke noe å plugge en av dem, tror den på blokken kommer i veien for kjøledeksel?
Kjøledeksel er ganske nærme ja.
Kan vera at eg må sjekka kjølaren og oljetrykksbryter, tette kanaler.
Noe tips om bytte til olje sensor og målar?

vist du lura på trykke so e da besta å kobla te eit mekansik manometer rett på blokka og lesa av. ikkje bruka klokka som går på kabel og sensor.
på dan måten e du ivertfall 100% sikker på trykke, og so kan du setta på vanlig målar og sjå att da stemmer med forrigje måling
på dan måten e du ivertfall 100% sikker på trykke, og so kan du setta på vanlig målar og sjå att da stemmer med forrigje måling
TLF: 97419035
Ja eg har fått gjenga opp ein male-connector no fra 1/8NPT til M10x1 så den e i boks.Tistlo wrote: vist du lura på trykke so e da besta å kobla te eit mekansik manometer rett på blokka og lesa av. ikkje bruka klokka som går på kabel og sensor.
Kobler til manometer å sjekker.
Tenkte å hive inn sensor og målar ettepå.
Ha ei triveli Fatølhelg....