starta motoren etter jeg hadde den utav boblo for og lakere deksel og osv.
nor eg no starta motoren så kvinne den. det høres ut så reimo kveinn så eg tok av reimo,
men motoren kvinne for det? ka så kan gjere det?
har hatt oppe allt i viftehuse og sett og no har eg starta og kjørt litt uten dynamo.
men kvinne for det. men ikke på pådrag
for nor dynamoen ikke går runt så kan det jo ikke ver noe gale i viftehuse
Hvis trustelageret er slitent, så kan det lage lyd, spesielt hvis det bare er lyd når den står i fri og går på tomgang. Dette er "utpressingslageret" som skyver på trykkplata når du trykker inn clutchen, sitter inne i clutch-huset på girkassa. Det kan også lage lyd når clutchen er trykket inn.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Tror det viktigste her er å prøve å lokalisere lyden litt nærmere. Mens motoren er i gang, sett et stort skrujern med den spisse enden mot motorblokken og enden av håndtaket mot øret, så hører du lyder fra innsiden av motoren.
Regner med at du refererer til en skingrende lyd av metall som gnisser mot metall her? Av ytre deler er det enten bak eller foran på motoren lydene kan stamme fra - enten fra
1) reimhjulet (nærmest deg når du har åpnet lokket) som gnisser mot kjøleblekket bak - men det har jo allerede orangenotch foreslått
eller
2) svinghjul/clutch/utløserlager (en lyd som vil være dempet av girkassehuset)
Hvis du ikke har åpnet motoren - og det ikke er noe som har falt nedi noe sted mens du holdt på - så er det eneste logiske som Solan sier her, utløserlageret.