Druknet forgasser?
Moderator: Global moderator
Druknet forgasser?
Hei. jeg er til tider svært uheldig, eller så har jeg bare dårlig karma!
Jeg sku ut på breistein i morgen for å sentrere lyktene mine. det var det siste jeg sku gjør før eu godkjenningen.
Sku ha den på en liten test tur etter jeg fikset støtdempere, hjullager og bremseskiver.
Jeg kjører boblen bort til garasje porten og stopper den. går for og hente noe jeg hadde glemt........
Setter meg i bilen igjen. og vil ikke starte!
Jeg og kompisen min prøvde og trille den i gang i en time... uten resultat.
vel bemerke, dette var rundt midnatt, så vi måtte gi os til slutt..
Bilen "skinner"
Den har tenning
Og forgasseren får bensin.
Forgasseren "svetter" litt bensin.
Men den gikk helt fint tidligere på dagen!
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre....
Jeg sku ut på breistein i morgen for å sentrere lyktene mine. det var det siste jeg sku gjør før eu godkjenningen.
Sku ha den på en liten test tur etter jeg fikset støtdempere, hjullager og bremseskiver.
Jeg kjører boblen bort til garasje porten og stopper den. går for og hente noe jeg hadde glemt........
Setter meg i bilen igjen. og vil ikke starte!
Jeg og kompisen min prøvde og trille den i gang i en time... uten resultat.
vel bemerke, dette var rundt midnatt, så vi måtte gi os til slutt..
Bilen "skinner"
Den har tenning
Og forgasseren får bensin.
Forgasseren "svetter" litt bensin.
Men den gikk helt fint tidligere på dagen!
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre....
Sv: Druknet forgasser?
ta av luftfilteret og sjå nedi gassaren mens du pumper på gass armen. da skal komma ein konsentrert bensinstråle rett ned av kjøkkenvask dysa der. og den må gå rett nedi gassaren. har ein tendens til å tetta seg
ellers er da jo greitt å kjenna på eksosen etter kinning. luktar da bensin = problem med tenninge. luktar da ikkje noko serlig= mangel på bensin
du har tydligvis problem med tenninga, ta å sjå på stiften. den kan vera brent. samma gjeld kontaktane i fordelarlokket. og ploggane kan vera sota. dersom du kjøyrer ein kort avstand og ikkje får brent reine pluggane so får du gjerne store starproblem.
ellers er da jo greitt å kjenna på eksosen etter kinning. luktar da bensin = problem med tenninge. luktar da ikkje noko serlig= mangel på bensin
du har tydligvis problem med tenninga, ta å sjå på stiften. den kan vera brent. samma gjeld kontaktane i fordelarlokket. og ploggane kan vera sota. dersom du kjøyrer ein kort avstand og ikkje får brent reine pluggane so får du gjerne store starproblem.
TLF: 97419035
Sv: Druknet forgasser?
Må se over det i morgen. forhåpentlig vis så får jeg ordnet det ganske raskt da. 
Jeg begynner å kjenne presset nå! Må ha den klar til lørdag!

Jeg begynner å kjenne presset nå! Må ha den klar til lørdag!
Sv: Druknet forgasser?
Sjekk også at du i det hele tatt har spenning inn på coilen...
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Druknet forgasser?
Du skriver at gasseren drukner. Sjekk om flottøren er full av bensin, slik at det skvulper når du rister på den. Da lekker/fylles den, og vil ikke stenge for bensinen.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: Druknet forgasser?
Jeg fikk ordnet tennpluggene, forgasseren ser fin ut. fikk startet den.... men så begynte problemene.
Var ute og hadde en prøvetur. skulle blinke til høyre... der kubbet bilen midt i et kryss!!
Ville ikke starte igjen. måtte trille den 1 km tilbake til verkstedet. begynte å feilsøke.
Fant ut til slutt at jeg hadde koblet høyre frontlykt feil.
Så begynte blink lys på venstre side og svikte. fikset det.
Men så viste det seg at dynamoen har sviktet og. den vil ikke lade når motor er i gang.
må trille starte den hver gang...
MAX uheldig..
Så det store spørsmålet er. passer dynamoen fra 02 over på 03?
Og er det et spesielt tidkrevende jobb?
Var ute og hadde en prøvetur. skulle blinke til høyre... der kubbet bilen midt i et kryss!!

Ville ikke starte igjen. måtte trille den 1 km tilbake til verkstedet. begynte å feilsøke.
Fant ut til slutt at jeg hadde koblet høyre frontlykt feil.
Så begynte blink lys på venstre side og svikte. fikset det.
Men så viste det seg at dynamoen har sviktet og. den vil ikke lade når motor er i gang.
må trille starte den hver gang...
MAX uheldig..
Så det store spørsmålet er. passer dynamoen fra 02 over på 03?
Og er det et spesielt tidkrevende jobb?
Sv: Druknet forgasser?
ser den lik ut på størrelsen(vekselstraumsdynamo) og har lik tilkobling på toppen , so passar den
men mål batterispenninga, og sett inn eit bedre batteri om nødvendig. so målar du ladespenninga på batteriet. ladelampen i dashen kan lura deg dersom batteriet er dårlig
på ein dobbelport motor er da overkommelig å byta dynamo. du må løysa av innsuget med gassar, og so må du igrunn berre skru av festene til dynamoen og byta den over.
men mål batterispenninga, og sett inn eit bedre batteri om nødvendig. so målar du ladespenninga på batteriet. ladelampen i dashen kan lura deg dersom batteriet er dårlig
på ein dobbelport motor er da overkommelig å byta dynamo. du må løysa av innsuget med gassar, og so må du igrunn berre skru av festene til dynamoen og byta den over.
TLF: 97419035
Sv: Druknet forgasser?
Jeg sjekket ikke størrelsen på dynamoen. det var noe jeg kom på, på veien hjem.
Batteriet er helt nytt....
Det er en sånn indikator på den som viste fult så jeg tenkte ikke på å måle selve batteriet.
Batteriet er helt nytt....
Det er en sånn indikator på den som viste fult så jeg tenkte ikke på å måle selve batteriet.
Sv: Druknet forgasser?
Jeg sjekket batteriet i går. den har en ladespenning på 12.
Men etterhvert som jeg og kompisen min feilsøkte fant vi ut at starteren muligens hadde røket grunnet litt feilkobling.
så vi byttet den. slet fortsatt med å starte den. til slutt kl 5 om natten fikk vi tak i en booster til å koble rett i batteriet...
Startet på første forsøk.. lot den gå litt på tomgang..
Så startet vi den uten uten booster. men den ville ikke.
Nå har jeg satt batteriet på lading over natten. krysser fingre for at den skal starte i dag!
skal bestille time til eu godkjenning i morgen. krysser fingrene for den og....
Men etterhvert som jeg og kompisen min feilsøkte fant vi ut at starteren muligens hadde røket grunnet litt feilkobling.
så vi byttet den. slet fortsatt med å starte den. til slutt kl 5 om natten fikk vi tak i en booster til å koble rett i batteriet...
Startet på første forsøk.. lot den gå litt på tomgang..
Så startet vi den uten uten booster. men den ville ikke.
Nå har jeg satt batteriet på lading over natten. krysser fingre for at den skal starte i dag!
skal bestille time til eu godkjenning i morgen. krysser fingrene for den og....
- norshuttle
- Supermedlem
- Posts: 1085
- Joined: Sat Jul 04, 2009 12:29 am
- Location: Bergen
Sv: Druknet forgasser?
Ladespenning på 12v var nå litt i minste laget..... mellom 13-14.5 v bør den være.
54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
Sv: Druknet forgasser?
12volt er ikkje nok til å lada noko serlig nei. ta å skru ut børstane dine på dynamoen. dei er sikkert dårlige. og dei kan du sikkert flytta over frå den andre bilen din no før eu 

TLF: 97419035