Tistlo wrote:
som atpåtil ikkje er ein 56modell

fint prosjekt ivertfall, men idioti å setta den ut når låven står eit steinkast frå den..
Ja, det har du rett i! Hvilken modell er dette da mener du?

Forsvaret kvittet seg med disse på 70-tallet og denne har åpenbart fått seg et strøk med lakk utenpå den opprinnelige olivengrønne.
Det er jo alltid morsomt å gjette på modell:
Har lånt bort den ultimate splittbus spotter-boken min
men Baron Von Kronken
www.baronvonkronken.com har jo endel ludotriks å se etter på sin side.
- ulike støtfangere, bak (1950-1958) Ribbed End og foran (1958-1965) Slashed End
- små baklys (1958-61) Combined Brake & Tail - (kan være byttet disse også, ser ut til å ha noen kilo sparkel bak der

- piler burde den ha om den er 56/57 (men de ble som regel sparklet igjen og oppdatert) (1960-1963) Bullet (Europe)
- 8 utovervendte kjøleribber på bakre hjørne (1950-1955) 8 Outward Facing
- tanklokk (1955-1966) Church Key
- felgene kan gi en indikasjon også -
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=290000
Ville gjerne sett chassisnummeret for en sikker ID-her... 56/57 er jo en omtrentlig tidsangivelse
Om eier mangler papirer og en får tak i det militære reg. nr. eller chassisnr. kan de hjelpe med mer data på kjøretøyregisteret på Kongsberg. De har det militære vognregisteret tilgjgengelig i arkivet.