Hjelp!

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Nath
Juniormedlem
Juniormedlem

Hjelp!

Post by Nath »

Mi vakre 1972, 1302s Automatic, Polly, nektar å starte!
Det vil sei; når eg vrir nøkkelen kjem dei to små ljosa opp, men ho lagar ingen lyd.
Ho har akkurat vore inne hkå merkeverkstad dei noterte; fuskar ved belastning. Etter oppstart må ein gasse og køyre ganske fort, ellers dauar motor. Kan fuske når ein stopper mot kryss. Går greit under køyring på høgt turtal.

14/11: Bil starta ikkje-lada batteri-reingjort tomgangssystem-justert tenning-justert dynamoreim-skifta tennpluggar.
Konklusjon; bil fuskar ved belastning. Pris 3000kr.

Etter dette går bilen fint i nokre dagar, før den byrjar å tulle att. Bilen blir køyrd opp att på merkeverkstad, nokre skruer blir justert, bilen går som ei klokke. I eit par dagar. Deretter stoppar ho, og nektar å gje lyd i frå seg. Ikkje host eller hark ei gong!
Ringer då til merkeverkstad og får beskjed om å komme opp. Den eine spesialisten dei har på gammal boble og som gjekk over bilen forrige gong meiner at det kan vera snakk om ein dårlig ledning til startar og seier 800kr. Då Falck kjem for å hente ho viser det seg at ho berre tulla og startar fint! Drar derfor ikkje innom merkeverkstad. Går ei lita veke, og deretter er det slutt! No har ho stått i ro sidan.

Ringte i dag merkeverkstad for å få time til å sjekke ledning. Dama som svarte hevda då at ettersom dei hadde ein overfladisk gjennomgang sist, var det no på tide å gå grundigere til verks og at dette ville nok i allefall koste 3000kr og etter å ha konferert med formannen 5000kr. Høyrdes ikkje ut som å sjekke den dårlege ledningen for 800kr var eit aktuelt tilbod lengre.

Blei då rimelig irritert og fann ut at her skal alle moglegheiter utforskast! Veit det fins mange dyktige boblemekanikarar i Bergens området og legg no problemet mitt ut for anbud (om det er lov å gjera her???) Skal sjølvsagt betala det som måtte trengast av delar og for arbeid! Hjelp og tips mottas med jubel! Svar gjerne her, eller send meg ein mail!

Mvh Nathalia 
Solan
Styret
Styret

Sv: Hjelp!

Post by Solan »

Hei Nathalia :)

Kjipe greier. Og "merkeverkstedet" (Møller, antar jeg?) vet å ta seg betalt. Og det er få folk som kan mye om disse bilene på verksted etterhvert.

Dette kan være mye rart, men løs ledning til starter, eller annen dårlig jording (f.eks ved batteriet) kan være en årsak. Men regner med at Møller sjekket dette da du var innom? Det kan også være dårlig jording mellom girkasse/motor og karosseri.

Det at de fusker på denne tida av året kan være kondensproblemer. Jeg ville hivd på en dose kondensfjerner på tanken (får du på bensinstasjon eller på Biltema) for å se om det hjelper.

Har du garasje, eller sted å stå inne med bilen? Hvis du er medlem av klubben så kan du jo booke deg time på løftebukken eller i midtgangen på Breistein (se booking-knappen øverst på denne sida), og så kan vi se på det. Men da må du kanskje få hjelp til å trille den igang.

Det at den fusker ved belastning kan være et problem med tenningsanlegget, ser at de har byttet plugger, men det kan være stift, rotor eller fordelerlokk eller pluggledninger eller coil.... Mange muligheter!
Last edited by Solan on Thu Jan 05, 2012 6:18 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Henrik
Styret
Styret

Post by Henrik »

Solan wrote: Men da må du kanskje få hjelp til å trille den igang.
Hvordan går det med halvautomaten da?

Ellers er det jo åpen onsdag nå i overmorgen, da bør det være noen som har snøring i bygget ;)
-69 Fastback
-60 T1
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

var då ein voldsomt tvilsom prising frå møller si sida :o

Kjem da eit klikk når du vrir om nykkelen til start(når den ikkje startar) ?? isofall sler startaren inn men dreg ikkje rundt, er den nokonsinne bytt? vist ikkje hjelp da å klaska til han med ein hammar - og helst opna og reingjera. sjekk kontaktar på startaren ivertfall. ny startar kan vera eit alternativ, men før da ville eg ha forsikra meg om att batteriet er i BRA stand

motoren treng nok berre ein runde med justering, er vel gjerna 1600 i denne med solex 34 pict 3 gassar. desse krever ofta eindel baling for å få til å gå fint. hosting er uansett eit problem på kald motor i kulden pga mager forvarming. det finst varmeteppe til innsuget å få kjøpt, men solenge du har håndbrekk so er går da fint å clutcha og gassa medan du bremsar med brekket(vel du har automat så litt usikker korleis da går for deg)

få bilen til breistein so tenker eg at forumfrendar kan hjelpa deg :thup
TLF: 97419035
Nath
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Nath »

De er so gode ;D

Ja Svein! Tenkte at eg ikkje skulle nevne navn sjølv om eg nesten gjer det  ;)
Eg er desverre på jobb heilt til torsdag både denne veka og neste, som alle onsdagar etter at eg var på Breistein sist :(
Har ikkje moglegheit til å ha bilen innendørs desverre, men skal få booka time på Breistein så fort eg har fri til å komme ut! I mellomtida skal eg prøve kondensfjernar. Supert at du vil ta ein kikk! Eg lagre nr. ditt så sende eg i allefall ei melding når eg veit eg kan komme ut!

Henrik; det har vert bedre ;/

Og Tistlo; Eg er veldig lite mekanikar! (Skal prøve å bli bobleekspert;) men sjølv eg tenker jo at MV kan gå å legge seg! Skal for all del betale det det koste, men vil gjerne veta kva som er ca. feil FØR eg betale 5000kr for så å måtte fikse det...
Er 1600 ja, ingen klikk som tilseier at startaren sler...veit ikkje kor eg evt. skulle ha klaska med hammar?? :)  solex 34 pict 3 gassar??????????? Trur da kan bli vanskelig med clutching...

EVIG takknemlig for forumfrendar  :-*
Nath
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Nath »

P.S. Då bilen vart kjøpt var den innom Mverkstad i Hønefoss. Dei sa at startaren var heilt fin, samme sa MV i Bergen. Batteriet er heilt nytt :/
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

Kan kanskje være en grei anledning å ta bilen med ut på en vanlig Åpen onsdag (lysegrønn markering i tabell):
http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewtopic.php?p=320481#p320481

Da er det bra kjangs for at det er noen mer eller mindre ;) mekkekyndige til stede, slike anledninger er bra anledninger for de litt mindre mekkekyndige... :thup
Du så jo selv hvordan Dalland ble tipset når han hadde (nesten)oppstart på motoren sin... 8)

Da kan det være lurt å booke plass på løftebukken på forhånd slik at en ikke tar turen ut der forgjeves:
http://booking.vwacb.com/index.php
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
Nath
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Nath »

Will do ;D
Skal booke så fort eg veit at eg har fri ein onsdag! Er storfornøyd med både meir og mindre mekkekyndige ;)
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

5000 for å få startaren til å sviva er vel i aller høgste grad langt borti staur å vegg av prising...
sidan du ikkje høyrer eit klikk , eller noko som helst klikk når du vrir om nykkelen so er da truleg dårlig kontakt bak på startaren frå ledningen som kjem frå tenningslåsen, Eller at da er noko muffins med ledningen , brot på isolering etc, men i enkelte tilfeller kan sjølve tenningslåsen vera kaputt og.

er du heldig er detta gjort på 10min, jekk opp. lokaliser startar, røsk av kabel, puss kontakt med smergelpapir, bruk avfeitting, stålkost og smergel for å gjera rein kabelskoen på ledningen. knepp den evt saman for bedre kontakt, dytt på plass og spray wd-40 på kontakten. ta forsikkerheitskyld å gje sjølve startaren eit velmeint hammarslag inn frå sido i tilfelle børstane har satt seg
TLF: 97419035
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

Kan du ha to problem?
Eg hadde liknande problem i forhold til startar, det vart aldri nok strøm til å dra i gang startmotoren, sjølv om eg hadde nytt topplada batteri. Det verka som dårleg kontakt, og kom og gjekk. Var på ein liten verkstad (kjempeflink, anbefalt av HotShop) i Oslo under ferien i fjor etter stadig vekk å ha blitt ståande. Han fiksa problemet på ein halv time, då hadde han også ute startaren og sjekka den. Grunnen, iflg han, kan ha vore ein tidlegare innstallert alarm eller liknande, som ikkje har blitt avinnstallert rett. Løysinga var å sette inn eit rele på styrestraumen mellom tenninga og startmotor. Han meinte dette var eit problem han hadde sett på mange bobbler.

Når det gjeld fuskinga til motoren; kan det være lekkasje på forgassar? Kjenner igjen symptoma med at motor kjem og går litt, og dabbar av ved pådragbelastning på låge turtal. Skifta ein "bøssing i akslingen til spjeldet" (?) og fekk ny bil. Originalt er denne i plast, men fekk bny i messing. Kom frå eit firma i England....kanskje andre hugsar denne saka som mange heiv seg på fr nokre år sidan?
Last edited by Sander on Thu Jan 05, 2012 10:06 am, edited 1 time in total.
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Vil først si at du må ikke gå til verksted med en boble med slike problemer. Her må det feilsøkes, og en etter en ting må sjekkes ut. Er du heldig, dukker problemet opp raskt, er du uheldig kommer det langt ut i søkeprosessen. Å søke etter feil på det elektriske er TIDKREVENDE, noe som vil si at taksameteret går i taket på et verksted.....

Når de i tillegg sannsynligvis ikke har nødvendig kompetetanse, men stort sett er vant til å koble til et diagnoseverktøy, så blir resultatet både dyrt og dårlig dessverre.

Når du vrir rundt tenningslåsen, ser du noe spenningsfall i lysene i instrumentet når starteren skulle slått inn? (Det vil si at det lyser svakere når du prøver å starte?) Går den helt fint uten pådrar, eller går den fint uten belastning? Det kan også være verkstedet/noen har rotet med tenningsrekkefølgen.

Tror også Svein (Solan) kan ha et poeng med kondens. Ha ALLTID mye bensin på tanken når det er kaldt/vått, og bruk kondensfjerner for å se om det hjelper.

Vil også si det at bobble er en hobbybil med de "utfordringene" som følger med. Man må sette seg inn i hvordan ting fungerer for å kunne fikse ting selv, og for å kunne feilsøke. Les mye på forum og i bøker for å forstå hvordan ting henger sammen. Etterhvert lærer man seg hva man skal se etter. Du har i tillegg en girkasse som er spesiell, også for oss som skrur endel selv.

Hva skal du gjøre?
Få hjelp (på BBH) til å ta en service på motor, og bytte de vanligste slitedelene, men gjør jobben selv :). Les litt på forhånd for å få litt basiskunnskaper. Det er ikke sikkert ting løses med en gang, men da vet du at iallefall de tingene som blir sjekket er ok. Sannsynligvis bør det byttes uansett.... (Pluggledninger, plugger (sjekkes) rotor, fordelerlokk, stifter osv.) Juster ventiler og sjekk starter, ledninger til denne og man måler ladespenning. Hvis ikke feilen blir funnet, så kan man se på tenningslåsen som Tistlo sier. Mulig gasser også trenger en overhaling/sjekk.

Alternativet til å gjøre ting selv er å ha nærmest "bunnløs" lommebok, fordi feilsøk/rep. på veteranbiler er ENDA mer uforutsigbart enn på nye biler. Kort sagt: Å vedlikeholde en veteranbil (kontra nybil) er ikke noe billigere om man ikke gjør ting selv. En service på "nybil" koster fort 5-8 000 uten at man stusser........
For et verksted er det "ingenting", for oss som driver med dette er det en motor i bra stand :).
Last edited by Anonymous on Thu Jan 05, 2012 2:51 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Nath wrote: Mi vakre 1972, 1302s Automatic, Polly, nektar å starte!
Det vil sei; når eg vrir nøkkelen kjem dei to små ljosa opp, men ho lagar ingen lyd.
Dette kan tyde på dårlig kontakt på strømmen til startmotoren, enten jordingen eller pluss inn på starterinnslag. Har opplevd at kabelskoen på styrestrøm inn på starterinnslaget er sliten/slakk, da skjer dette.
Ho har akkurat vore inne hkå merkeverkstad dei noterte; fuskar ved belastning. Etter oppstart må ein gasse og køyre ganske fort, ellers dauar motor. Kan fuske når ein stopper mot kryss. Går greit under køyring på høgt turtal.
Ville sett på det som Svein nevner (kondens) og som Sander nevner her over, slakk i spjeldaksling på forgasser er meget vanlig. Automatbobler har vel også en del spesielle vakuumslanger som kan lage "krøll", sjekk at det ikke er noen sprukne/morkne slanger noe sted. Spesielt mellom forgasser og fordeler. Hva er km-stand? Har den fulgt alle servicer? Sjekk også evt. bensinfilter og -pumpe så det ikke er noe problem med benisntilførsel. Om filteret er tett leverer den ikke nok bensin. Hvis membranen til aksellerasjonspumpen lekker eller er defekt så kan du også få liknende problem.
"Norshuttle" hadde vel en 1303 med dette, kanskje han har noe innspill?

14/11: Bil starta ikkje-lada batteri-reingjort tomgangssystem-justert tenning-justert dynamoreim-skifta tennpluggar.
Konklusjon; bil fuskar ved belastning. Pris 3000kr.

Etter dette går bilen fint i nokre dagar, før den byrjar å tulle att. Bilen blir køyrd opp att på merkeverkstad, nokre skruer blir justert, bilen går som ei klokke. I eit par dagar. Deretter stoppar ho, og nektar å gje lyd i frå seg. Ikkje host eller hark ei gong!
Ringer då til merkeverkstad og får beskjed om å komme opp. Den eine spesialisten dei har på gammal boble og som gjekk over bilen forrige gong meiner at det kan vera snakk om ein dårlig ledning til startar og seier 800kr. Då Falck kjem for å hente ho viser det seg at ho berre tulla og startar fint! Drar derfor ikkje innom merkeverkstad. Går ei lita veke, og deretter er det slutt! No har ho stått i ro sidan.

Ringte i dag merkeverkstad for å få time til å sjekke ledning. Dama som svarte hevda då at ettersom dei hadde ein overfladisk gjennomgang sist, var det no på tide å gå grundigere til verks og at dette ville nok i allefall koste 3000kr og etter å ha konferert med formannen 5000kr. Høyrdes ikkje ut som å sjekke den dårlege ledningen for 800kr var eit aktuelt tilbod lengre.

Blei då rimelig irritert og fann ut at her skal alle moglegheiter utforskast! Veit det fins mange dyktige boblemekanikarar i Bergens området og legg no problemet mitt ut for anbud (om det er lov å gjera her???) Skal sjølvsagt betala det som måtte trengast av delar og for arbeid! Hjelp og tips mottas med jubel! Svar gjerne her, eller send meg ein mail!
Mange flinke folk både på Breistein (onsdager) og Hop (tirsdager), så om noen tilbyr seg er det bare å slå til! Møller er det bare å sette en stor strek over, de er hjelpeløse når de ikke finner tilkobling til nærmeste PC... om du ikke er veldig heldig og treffer gamlekara (dvs. de som nå er pensjonister). Ser ut som deduksjonsmetodene og ren logikk er gått av moten.
Mvh Nathalia 
Last edited by Anonymous on Thu Jan 05, 2012 12:44 pm, edited 1 time in total.
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Her er en liste med nyttig deleinfo om noen skal se over på verksted:

Distributor: VW 113-905-205AH, Bosch 0231 167 053 > 043-905-205D, 0231 176 033
Can Use: VW 043-905-205D, Bosch 0231 176 033, 211-905-205Q, 0231 167 055, 211-905-205S, 0231 173 001
Points Replacement Plate Assy: VW 311-905-227C, Bosch 1237 110 161
Condensor: 02 054
Rotor: 04 033
Dust Cover: 039-905-241, Bosch 1230 500 139 > 1230 500 147
Cap: 03 010
Distributor Cap Clip: 034-905-265, Bosch 1231 251 033
Parts Kit (Shims, Washers & Hardware): 059-998-211, Bosch 1237 010 007
Coil: 00 015 (Blue Coil: 00 012)
Vacuum Can: 07 092
Ignition Wires: 09 001
Spark Plug: W8AC
Timing Set At:: 5deg ATDC @ 800-950rpm w/strobe, vacuum hose(s) connected.
Advance/Retard Range: Vacuum: 2-5deg Adv, 11-13deg Ret; Centrifugal: 12-16deg @ 2200rpm, 22-25deg @ 3800rpm

Flere data for andre år og utgaver her:
http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#A7173A

Sjekke/fikse startmotor (montere starterrele):
http://www.oldvolkshome.com/hardstart.pdf
Last edited by Anonymous on Thu Jan 05, 2012 1:26 pm, edited 1 time in total.
Nath
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Nath »

Tistlo: Han eldre på møller meinte det kunne vera det samme som du seier. Meiner tenningslåsen vart sjekka på verkstad i Hønefoss.

Sander: I min bil var det innstallert ein radio som slukte straum frå batteriet. Denne vart fråkobla, men om dette  er gjort riktig veit eg ikkje.
            Han eldre på møller snakka om ein lekkasje, men denne var minimal og ikkje noko vesentlig(???) (min mann hugsar ikkje kor det var snakk om)

Geir: Heilt tydelig at verkstad ikkje kan bli heilt mi greie ;)
        Tanken er jo også at eg har lyst å læra å fikse sjølv. (foreløpig litt bekymra berre eg opne lokket til motoren, og vil i allefall ikkje skru noko då eg er redd alt seie    poff!)Les det eg kjem over av info, og søkjer etter relaterte artiklar osv. Einaste er at det er vanskelig å få det som er skrive plassert i motoren  ???
        Det er spenningsfall i ljosene. Den går ikkje jevnt når motoren er kald, men det tar ikkje mange minutt før den har fin lyd sjølv på tomgang. (dette etter at han eldre på møller justerte ei skrue oppå motoren/hadde med tomgang å gjera. Møller lada batt.-reingjorde tomgangssystemet-justerte tenning og dynamoreim og skifta tennpluggar.

Andy: møller skulle ifylggje lista si sjekke alle slangar og har ikkje fått negativ tilbakemelding på desse.
        Bilen har gått ca. 40 000 km, servicar fulgt opp, eu-godkjent enten kvart eller annakvart år uten negative tilbakemeldingar. sist måtte dei bytte batteri. Den eldre dama eg kjøpte bilen av hadde køyrd gjennomsnittelig 10mil i året, ellers lagra i garasje.
Takk for lista!

Supert med tilbakemelding ;D takk!

Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Et lite tips for deg som "mekanikerspire" er at vwacb låner ut de såkalte "Bug Me"-DVD'ene til medlemmer. Disse videoene viser på en enkel og grei måte bortimot ALT som man trenger å vite om folkevogner, helt fra helt enkelt vedlikehold, og ikke minst feilsøking, via litt mer krevende reparasjoner, til full motoroverhaling (og mye annet enn det også). Det er totalt 10 dvd'er, mener jeg, og jeg anbefaler deg å låne en eller flere av disse, en gang du er på Breistein. Vet i alle fall at det er en som heter noe sånt som "General maintenance", det er et ganske basic sted å starte. Lykke til! :)
Last edited by Solan on Fri Jan 06, 2012 8:54 am, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Post Reply