Hva er fordel med porsche viftehuset?
Moderator: Global moderator
Hva er fordel med porsche viftehuset?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,38012.0.html Denne ville vært bra a eier!!
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Hva er fordel med porsche viftehuset?
Etter som jeg har hørt/lest bare looks
. Men det ser jo j..... bra ut!
For beste kjøling er vel Jake Rabys DTM-hus best. Eller hva mener folket? 
http://www.aircooledtechnology.com/type1/dtm/index.htm



http://www.aircooledtechnology.com/type1/dtm/index.htm
Last edited by Anonymous on Sat Dec 31, 2011 3:37 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: Hva er fordel med porsche viftehuset?
men passe den baki boble?
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Hva er fordel med porsche viftehuset?
Den var 32000 nok er ikke det billig,for nesten nytt motor?
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Hva er fordel med porsche viftehuset?
Kort fortalt:
Porsche kjølingen brukes mye på ombygginger da ofte type 4 motorer.
Annet enn utseene messig er det ingenting godt å si om den, oljekjøleren er det ikke plass til og mer ugjevn kjøling av sylinder og topper.
DTM er det mest effektive men har du bygget motoren riktig er det ingen vits (noe til og med Jake Raby sier selv)
.
Så for oss andre er originalt viftehus med ALT av deksler osv noe av det beste man kan få taki og koster så å si ingenting.
Porsche kjølingen brukes mye på ombygginger da ofte type 4 motorer.
Annet enn utseene messig er det ingenting godt å si om den, oljekjøleren er det ikke plass til og mer ugjevn kjøling av sylinder og topper.
DTM er det mest effektive men har du bygget motoren riktig er det ingen vits (noe til og med Jake Raby sier selv)

Så for oss andre er originalt viftehus med ALT av deksler osv noe av det beste man kan få taki og koster så å si ingenting.
Sv: Hva er fordel med porsche viftehuset?
Den ta hvis nok mindre plass en vanig T-1 motor?
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Sv: Hva er fordel med porsche viftehuset?
Jada bedre plass til forgasserne er vel en god pluss, men er den verd så mye peng og nedsatt holdbarhet?jayster wrote: Den ta hvis nok mindre plass en vanig T-1 motor?
Sv: Hva er fordel med porsche viftehuset?
Oljekjøler er det plass til bak viften inni viftehuset. Ang kjøling så er det ihertfall ingen problemer med kjøling på min motor,faktisk ble det sagt når jeg bremset motoren at tempraturen var så bra som det kunne bli og da fikk den kjørt seg.
Last edited by murmester on Sat Dec 31, 2011 10:00 pm, edited 1 time in total.
Verdens nest eldste yrke.
Sv: Hva er fordel med porsche viftehuset?
Sier ikke at det ikke funker, bare at det er ikke verdt pengene om man er ute etter fysiske forbedringer annet en plass.murmester wrote: Oljekjøler er det plass til bak viften inni viftehuset. Ang kjøling så er det ihertfall ingen problemer med kjøling på min motor,faktisk ble det sagt når jeg bremset motoren at tempraturen var så bra som det kunne bli og da fikk den kjørt seg.
Står oljekjøleren bare helt åpent inni dekselet da?