"There were two types of engines, the 3.2 and the 3.7.
The 3.2 with catalyctic convertor had 140 HP, without the catalyctic convertor the engine had 165 HP. Both were put in the 2WD and in the syncro.
The 3.7 had 180HP. This engine was only used in the 2WD transporters."
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Dette er jo VELDIG spesielt. Egenutviklet (i samarbeid med VW?) WBX6. Ikke noe Porsche-greier Vannvittig kul bil til en "rimelig" pris. Ser jo ut som den er i god stand også! Litt merkelig prisforskjell ved salg i Norge og ved salg til utlandet, men mulig differansen er reell - (100 000 i Norge med gjenkjøpsrett/25 000 euro uten....)
Det med prisforskjell har nok med at han vil ha muligheten for å kunne få bilen tilbake en gang. Det blir dyrt å kjøpe tilbake fra utlandet.... Det er han som har renovert bilen som selger, så han har endel kunnskap om hva som er gjort med den, og det er MYE. Spesielt dyrt har motor og girkassearbeidene vært..