Dette er min første boble, kjøpte den på fredag av Gaute. Masse godt arbeid. Begynte på den i dag med å ta den fra hverandre. Sånn at jeg kan sandblåse den og få en over sikt. Håper på masse gode tips under veis Kommer noen bilder senere. Skulle egentlig gjøre ferdig garagen min før jeg begynte på bilen, men jeg klarte ikke å vente. Så jeg begynte i dag. Demonterte litt av bilen og skulle pusse noe rust. Såvidt begynt, så røk vinkelsliperen min Litt ivrig Tror bilen har har fått seg en dunk, på passasjersiden, akkurat der hvor frontfangeren festes. Noen som har noen gode tips om hvordan jeg kan rette ut dette?
ikkje da aller versta å fiksa da dar, dersom du klarar å forankra bilen i noko so kan du skru på ein støtfangarbrakett(eller eit lanna flattjern) i støtfangarfestet og so bruker du ei talja til å trekka ut igjen fronten 2cm . deretter so bruker du hammar og mothald til å jevna ut krøller,knekker og bukter i platene. då er det mest sannsynleg lurt å ta av støtfangarfestet ved å bora opp sveisane(lettast å gjera frå utsido) når da e vekke kjem du til med hammar og mothald og kan få da strøkent. so sett du på plass at støtfangarfestet og ferdig arbeid.
alternativt du trekker ut ca 2cm(eller so mykje den e trykt inn) og so byter du nedre del av innerskjermen til ein ny. muligens litt mindre arbeid men du må då kjøpa ny plata til da. eg ville ha fiksa det som er på bilen so sant det ikkje er fullt i rust i botn og da ser da ikkje ut til å vera
takk for tipsene. tror jeg må gå for det siste. jeg demonterte andre siden i dag og der var det rustet hull. det var mye sparkel på bilen.jo mer jeg tar vekk, jo mer hull finner jeg. ser ut som de har bare sparklet over hullene. så jeg har bestemt meg for å sandblåse hele bilen etter jeg har demotert hele bilen. kommer med flere bilder under veis.
Hva mener du? At det ruster? Så det er bedre å pusse det ned i steden for da, og heller sandblåse feks kanalene og der jeg finner rusthull da? har du hørt om en side som heter paruzzi.com ?
eg meiner at sandblåser du dei store flatene på karosseriet, altso sidene og taket, dørsider og evt panser so er det veldig lett for att dei slår seg, dvs krøllar seg og buktar seg. lett å ødlegga heile skiten då. derfor pusser du dei flatene ned manuelt og sandbleser andre krokar i staden. innerskjermar etc går fint
lars rosenquist er forhandlar for paruzzi i norge. dei har masse, noko er dyrare og noko er billigare enn unneberg bil.