Onsdag: i Birkelundsbakken, `66en avskiltet på stedet.
Torsdag: på Paradis, beltekontroll.
Så det kjipe:
Kjørte ut til biltilsynet med `60en for å hente prøveskilt, der var det UTEKONTROLL!!! På parkeringsplassen...herregud.
Fikk ikke engang bilen opp på bukken
Var på vei til verkstedet for etterkontroll etter EU-godkjenning. Men det villle selvfølgelig onkel ikke godta.
Men skulle jo hatt prøveskilt, så litt min feil også
Så nå har du ikke skilter i det hele tatt eller ? Hva sa de om K-160'en (som er 10% høyere enn varianten) når du ikke kom deg opp på bukken ?? hehehe...... Kjip uke !!!
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
De har skilt på Lator, kan jo ha noen ekstra sett i bilen
Nei alvorlig talt, dette var uflaks......er også veldig spent på hva de sa om senk, har mange ganger vært redd for å komme opp i kontroll med laaaav bil på vei til eller fra østlandet. Kan de avskilte på det grunnlaget, eller bare tvinge deg til kontroll hos BT?
Eg kjøpte -75 Sika for to veker sidan. Den har trona øverst på klyppelista sidan februar.
Så eg fekk onkler på tunet for å ta skilta, på onsdag kveld.
Greidde å snakke dei frå det, og fekk muntlig to veker på meg å få EU i orden.
Har fått time på mandag, så det blir vel skitne fingre med helga.....
Mens tyverier og overfall blir henlagt pga. kapasitetsproblemer/ressursmangel har onkler tid til å stille opp på tunet til folk for å ta skiltene av en veteranbil.......rett og slett HELT utrolig.....
Ja, det er helt UTROLIG!!
Men virker som trafikk-politiet har endeløse ressurser.
Når det gjelder senkingen på K-160`en var det ikke selve høyden på kjøretøyet som var utslagsgivende, men måten det er gjort.
På forstilligen har noen skåret vekk støtputene, det ville den godeste kontrollør ikke godta.
Så lenge senkinger er utført med kun å skru ned orginalt understell, er det greit. Så senkingen bak var ok.
Saken med BT er jo at alt skal være dokumentert, så jeg fikk en mnd på å skafffe dokumentasjon.
Men det er jo døfødt.
Så må sette på en Puma, eller en orginal forstilling, som ikke er gjort noe med, for etterkontroll hos BT.
Jan-Henrik wrote:
Ja, det er helt UTROLIG!!
Men virker som trafikk-politiet har endeløse ressurser.
Når det gjelder senkingen på K-160`en var det ikke selve høyden på kjøretøyet som var utslagsgivende, men måten det er gjort.
På forstilligen har noen skåret vekk støtputene, det ville den godeste kontrollør ikke godta.
Så lenge senkinger er utført med kun å skru ned orginalt understell, er det greit. Så senkingen bak var ok.
Saken med BT er jo at alt skal være dokumentert, så jeg fikk en mnd på å skafffe dokumentasjon.
Men det er jo døfødt.
Så må sette på en Puma, eller en orginal forstilling, som ikke er gjort noe med, for etterkontroll hos BT.
Noen som har en til låns?
du kommer jo ikke til å halvplane en gang ... hehehhe .. snakker om båtstuk!
Men lurer på om jeg har noen sånne "støtputer" liggende... som er kuttet av ett eller annet sted ... Kanskje de kan sveises på igjen ? Kan sjekke til uken. Er på vei ut døren for helgetur nå..
Sender du meg en PM med mail adressen din. Jeg har noen papirer liggende som kan være aktuell for deg!
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
RZR Geir wrote:
Mens tyverier og overfall blir henlagt pga. kapasitetsproblemer/ressursmangel har onkler tid til å stille opp på tunet til folk for å ta skiltene av en veteranbil.......rett og slett HELT utrolig.....
Jepp, helt utrolig!
Men nå må vi huske på at i Norge er alt av biler og trafikk fyfy, så da blir politiet pålagt denne prioriteringen. Dette kommer nok fra oppe i systemet...
Tror nok at mange innen politiet er enige i at dette er spinnvilt, men de får vel kanskje ikke uttale seg?
kva type senking er gjort på bilen (60en) ? eg har papir på puma liggande, da er jo til hjelp. stopperen på forstillingen er sikkert lurt å slipa heilt vekk so det ikkje visar at den har vert der. du har jo ikkje bruk for den