Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Trenger eller ønsker du noe? Ny bil, deler eller noe annet bilrelatert?

Moderator: Global moderator

Post Reply
ts
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 841
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:54 am

Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by ts »

Skal ha meg nye gassere til varianten.

Noen som har noe liggende i området ? gjerne til en hyggelig pris :-*
Last edited by ts on Tue Aug 30, 2011 6:02 pm, edited 1 time in total.
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
ts
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 841
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:54 am

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by ts »

Noen som har noen tanker om valget mellom weber og dellorto ?

Fant nye webere fra junaiten komplett med stag, innsug, filter til type 3 for 1000 dollar.. ikke så verst, men 44 gasserne var billigere (ca 800dollar), men igjen kanskje litt stor? drukner vel 1600'n?

komplett ny overhalte dellorto blir ca 8000kr med alt..
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Dalland
Styret
Styret
Posts: 1325
Joined: Tue Jun 08, 2010 11:41 pm
Location: Åsane, Bergen

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by Dalland »

Spør deg selv, funke motoren fint som den er?
Kan du gi gass nesten uansett turtall uten at du får problemer?
Er den lille økningen vert nærmere 8-9 tusen når du er ferdig med alle andre småting som må gjøres? ;D

Ikke for å virke for pessimistisk,men så er det ofte mye kjekkere å kjøre en stabil original motor enn en halvtrimma dårlig tunet motor.

Tenk heller på å skaffe en ekstra motor, del blokka, sleng inn en eks W100 kam og noen 40 gassere og pent portet org topper.
Da har du lært endel, koster ikke stor mer ca 1000 kr ekstra og du har fått en mye sprekere motor!

Hvis det høres litt skummelt ut å åpne en blokk, så skal eg være med så når blokka er strippa til ren longblock så skal vi åpne, ha bytta kam og smekt sammen til longblokk på en halvtime. ;)
ts
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 841
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:54 am

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by ts »

eg har den motoren.. og den er plukket ned  ;D
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by StarBugs Geir »

Går ikke motoren i Varianten som en klokke???
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
ts
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 841
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:54 am

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by ts »

jo, den som står i er bra.. utenom at jeg har ikke klart å finne ut hva som kom ut igjennom oljen. se bildene i "bil"-tråden. trodde det var bakelitten, men den fikk jeg HEL ut når jeg skulle bytte den.

men jeg har en motor til stående. matching number motoren til varianten! den er ribbet til shortblock, og alt som er sett til nå ser veldig bra ut. har en plan om å kose meg litt med denne og deilig kakao her hjemme i boden nå i vinter  ;)
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Dalland
Styret
Styret
Posts: 1325
Joined: Tue Jun 08, 2010 11:41 pm
Location: Åsane, Bergen

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by Dalland »

Me blir sikkert enige over en passende sum du kan overta mine 40 hpmx gassere, dem er ikke lenger i bruk når nye motoren kommer i.
Følger også med en god del dyser så du kan få den riktig innstilt.

Men da råder eg deg til å bare bestille en eks w110 kam, nye fancy løftere, kam lager også porter du toppene selv og handler eks gassere og 1.25 vippere av meg når det nærmer seg. ;)
Ikke begynn å bytt veiv lager, siden da bør du like så godt slipe veiva og linjebore blokka, og det koster...
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by Tistlo »

går fint å byta lager utan å tenka på linjeboring eller veivsliping, eg har prøvd :D

og er det ikkje eigentlig ein fordel når dei som er der, er lika utsletne som stempelringane?
TLF: 97419035
Dalland
Styret
Styret
Posts: 1325
Joined: Tue Jun 08, 2010 11:41 pm
Location: Åsane, Bergen

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by Dalland »

Tistlo wrote: går fint å byta lager utan å tenka på linjeboring eller veivsliping, eg har prøvd :D

og er det ikkje eigentlig ein fordel når dei som er der, er lika utsletne som stempelringane?
I så fall må man være veldig nøyen å kontrollmåle blokka og veiven, men som regel gjør du vondt værre hvis de som er i er i grei stand.
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by Tistlo »

ingenting er bedre enn augnamål ;D
Last edited by Tistlo on Wed Aug 31, 2011 11:14 pm, edited 1 time in total.
TLF: 97419035
ts
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 841
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:54 am

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by ts »

::)
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Padden
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 375
Joined: Tue Oct 28, 2008 10:16 pm

Sv: Doble 40 gassere.. weber eller dellorto ?

Post by Padden »

Jeg har et sett Weber 40 IDF kopi, helt nye. Åpnet, rengjort og justert flottørhøyde. Uten filter, stag og manifold. De går for 2500.
Post Reply