Lakktips:-)

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Lakktips:-)

Post by StarBugs Geir »

Hei!

Jeg har handlet litt på Lakkspesialisten i det siste, og har reagert på varierende priser. Fikk forklaringen og er ikke sikkert alle er klar over hvordan rabattordningen fungerer:

- Ved kjøp av lakk de blander selv får man ekstra rabatt ved kjøp av minimum 3 bokser. Tror det var snakk om mellom 20 og 30% ekstra, så det er jo et betydelig avslag. Det kommer i tillegg til klubb-rabatten.
- Det er SVÆRT store variasjonen på hvilken rabatt de gir på ulike produsenter. Det kan også variere fra gang til gang avh. av innkjøp regner jeg med. På syregrunning var det 30-40% forskjell på sluttprisen, selv om  veiledende pris var lik. Sjekk derfor dette om du handler endel.

Har også hatt en negativ erfaring. Grunningen og sprøytesparkelen (på boks) fra Hagmans KRAKKELERER når man bruker den oppå Lakkspesialisten sin egen lakk. Dette blir for dumt når begge deler kommer fra samme butikk. Masse ekstra-arbeid, og jeg måtte til slutt isolere området med grunning fra BILTEMA (utrolig nok....)

Biltema lakk og sinkspray er etter min erfaring dårlig, men grunning og sparkel er "mild" og den har jeg aldri opplevd har kokt eller krakkelert.

Flere erfaringer?
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Dalland
Styret
Styret

Sv: Lakktips:-)

Post by Dalland »

Mye rett med den rabatten, har utrolig mye å si over innkjøps prisen, ting som kommer fra lakkspesialisten direkte er gode rabatter på, mens mekonomen ting har en helt annen rabatt.
Det som også er tingen, er at vi som står der deler ut rabatt veldig forskjellig, som regel gidder vi ikke å lete opp den bestemte kontoen og bruker heller noen standard kontoer, dette fører til at om det kommer en sur promp inn døra og treffer feil person så blir det lite rabatt. ::)
Treffer dere meg så blir det alt for mye rabatt.. ;D

Den Hagmans grunningen er noe dritt, og eg viste nesten ikke at vi solgte den, selger nesten alltid Carsystem serien.
(hadde du kjøpt Carsystem istedenfor Hagmans så hadde rabatten også vert mye bedre). :thup

Et siste lite tips, hvis dere lurer på noe ang produktene, så bruk nettsiden.
På nettsiden kan dere søke på nummeret som står frampå, eks D800 (klarlakk) og dere får opp datablad med alt av fornuftig informasjon.
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Har brukt lakkspesialistens system nå; farge, herder og grunning. Fungerer bra. De problemene jeg hadde skyldes trolig at jeg pusset ned etter priming, og gikk igjennom - og lakkerte over en overflate som bestod av både primer og sparkel.  Dersom jeg pusser ned et sted til bart metall og ikke legger et fult lag med primer igjen, har jeg erfart at Wurth sin 1K syregrunning på boks fungerer greit som basis på denne "flekken" under lakken.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sveins Autohaus
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Sveins Autohaus »

Støtter Dalland her når det gjelder databladene.
Jeg kjøper helst PPG produkter. Har fått med datablader når jeg har handlet.
Holder en seg til ett merke, eksempelvis PPG, så står det på databladene hvordan en bruker de forskjellige produktene, og hvordan de brukes sammen.
Post Reply