Hjelp til å justere tenning..

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
Nordtveit
Supermedlem
Supermedlem

Hjelp til å justere tenning..

Post by Nordtveit »

På tide å få bilen på veiene igjen slik at jeg blir klar til vårmønstring og Starbugs treff ;)
Kommer ned til Bergen noen dager, og skulle hatt hjelp til å justere tenningen. Gjerne til å justere ventilene og i samme slengen..
Bilen går forsåvidt greit, bare litt småfusking med jevnt gasspådrag.. Mistenker tenning eller evt noe så enkelt som å justere stiften (som jeg har prøvt å justere til 0.4mm selv)
Passer for meg onsdag eller torsdag denne uken. (25-26 mai..)
Om jeg får ladingen til å virke med nytt laderelè, så kan jeg møte deg en plass. Evt så står bilen på Toppe i Åsane..
Hjelp byttes i penger ;)
-Eivind
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." ;)
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Hjelp til å justere tenning..

Post by T-1 »

Hola, har søke blad her i garagen. men skal du justere ventiler må motoren være helt kald. kan hjelpe deg på onsdag. tennings lampe får du kjøpt på bilrema. noe som er greit og ha når man kjører gammelt ;)
The Wheeler dealer
Nordtveit
Supermedlem
Supermedlem

Post by Nordtveit »

søkeblad har jeg selv.. og kan kjøpe tenningslampe, men har ikke gjort dette før, så hadde vert fint med litt hjelp.. ventilene er sikkert bra, men "alle" skriver jo at de bør justeres som en vårklargjøring..så hadde vert greit å sjekket de og.. skal jo ha en kort crusetur til Ålesund om ikke så alt for lenge.. og da hadde det jo vert fint om alt var på stell ;)
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

Nordtveit wrote: søkeblad har jeg selv.. og kan kjøpe tenningslampe, men har ikke gjort dette før, så hadde vert fint med litt hjelp.. ventilene er sikkert bra, men "alle" skriver jo at de bør justeres som en vårklargjøring..så hadde vert greit å sjekket de og.. skal jo ha en kort crusetur til Ålesund om ikke så alt for lenge.. og da hadde det jo vert fint om alt var på stell ;)
veldig enkle ting igrunn. vi skal nok klare det ;) og har mann sett det en gang er det smal sak neste gang det skal gjøres. ja på en sånn tur er det greit at ting virker :P
The Wheeler dealer
Nordtveit
Supermedlem
Supermedlem

Post by Nordtveit »

den er god.. da høres vi på Onsdag ;)
Post Reply