Seiler på havet

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
Ida Bjuris
Juniormedlem
Juniormedlem

Seiler på havet

Post by Ida Bjuris »

Bilen er øst for vann, men det skvulper fortsatt.
Det høres ut som det er et sted mellom setene.
Hjelp! Er det vann i et hemmelig rom på gulvet?
Gulvet som sikkert bare er rust nå.

What to do now?
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Seiler på havet

Post by Bjørn Hjellestad »

Hemmelig rom ja! Det er en tunnel som går gjennom kupeen, den som gearspaken stikker opp av, den kan på finurlig vis få i seg vann.
Parker med snuten opp i en bakke, løft opp baksetet, skru av en liten luke på tunnelen og titt oppi der, om det er vann der så er det en god idé å eksportere dette.
Etter en fuktig vinter ville det være bra for boblen å stå inne og få luftet seg ut, på Breistein er det for tiden rabatt på å leie mekkeplass, sjekk med styret om det er en plass der boblen din kan stå en halv uke :thup
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Pass opp for grevling i tunnelen, ellers bør det gå bra. Er det reint nok det vannet kan det selges på flaske, men ikke så sannsynlig. Det var f.eks. ikke vannet jeg sugde ut av den hemmelige tunellen i bunnen på vår lille fritidsbåt i dag. Det smakte gammel grevling. Svært gammel. Anbefaler derfor ikke trikset med å suge i slange, men heller et par tre dager på Breisteins-bukken.
Ida Bjuris
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Ida Bjuris »

Hehe! Drømte om en slags sugemaskin da jeg øste bilen forleden, men brukte ikke det lure trikset ditt, Andre.
Takk for råd. Jeg tror jeg stikker til Breistein.

Bilen har det bra... tror jeg. Men den stinker bensin, og jeg trooor det er fordi jeg ikke er sterk nok til å klare å holde plastikkpakninga på plass da jeg pressa på den slangen over påfyllingsrøret. Da må man jo være sterk i klypa.
Ellers står EU-kontroll for døra. Gulp!
Post Reply