Ønsker å kjøpe boble

Trenger eller ønsker du noe? Ny bil, deler eller noe annet bilrelatert?

Moderator: Global moderator

Henriette
Nybegynner
Nybegynner

Ønsker å kjøpe boble

Post by Henriette »

Ønsker å kjøpe boble i fin stand! Tenkte å bruke 15' - 20', enklest for meg å se den i Bergensområdet.
amubus
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Ønsker å kjøpe boble

Post by amubus »

-01 mod t4 ex ambulanse
-86 mod t3 Caravelle
-70 mod t2 Rico camper
-64 mod t1 Ambulanse

Keep Norway beutifull, restore an old bus
Image
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Henriette
Nybegynner
Nybegynner

Post by Henriette »

Takk for linker, har sjekket en del på finn selv, men har ennå ikke funnet den 'perfekte' boblen. Ennå! Den må være i grei stand, sjarmerende og herlig, men samtidig rundt 20.000.. Det må vel være mulig??
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

Hepp, lite tips. bobler til 20 lapper i pen og brukbar stand er det lenge imellom og gjerne litt rift om. be finn.no tipse deg hver gang det dukker opp boble på nettet og ikke nøl når det kommer no for salg ;) nå på denne tiden vil hele norge ha sommer bil og værre blir det så mange om beine på bra billige biler. du bør også sjekke på vwnorge.no og autodb. i tillegg er det greit og surfe innom zett.no. mye bra som dukker opp for salg der også.. lykke til  :thup
The Wheeler dealer
Henriette
Nybegynner
Nybegynner

Post by Henriette »

takker for råd igjen!

..det er rett og slett det jeg har skjønt. Derfor jeg kjører denne kanalen i tilfellet noen som luuurer på å selge boblen sin, til en veldig begeistret ny eier. ..D
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Tror du først skal finne ut hvilken type boble du vil ha og hva den skal brukes til. Skal det være en bruksbil, eller skal du kjøre søndagstur i godvær? :). Hvis det er bruksbil du skal ha, ville jeg sett på en av de seneste typene. Feks 1302S/1303S. Den store fienden er rust.......spesielt i din prisklasse. Du bør nok legge på 15' eller mer for å få en bortimot rustfri bil i god stand. (35-40 000)

Handler du boble til 15 000 (eller uansett prisklasse egentlig) bør du vite litt hva du holder på med. Dette gjelder ikke minst når du kjøper.........Det er lett å gå i fella og få en bil som ser grei ut, men som er veldig dårlig bak fasaden. Jo lavere pris, jo mer arbeid. I hele tatt er det som regel slik at gammel bil = mye jobb ELLER mye penger hvis du ikke gjør alt selv. Blir du skikkelig bitt av boble-feber så går det mye av begge deler...... ;)

Lykke til med jakten, men prøv å skrape sammen endel mer penger, så får du en mer bil og mindre bekymringer :).

Denne får du kanskje for 35? Virker iallefall bra utfra bildene.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27676040

Denne er eldre, men liker du stilen virker det som et meget bra kjøp. Kan sikkert prutes litt...
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33794.0.html
Last edited by Anonymous on Tue Apr 05, 2011 1:11 am, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Henriette
Nybegynner
Nybegynner

Post by Henriette »

Gode innspill til meg her! Skjønner da at det er en 1302S/1303S jeg trenger (hvorfor er denne bedre egnet til bruksbil?). Jeg kan også strekke meg litt oppover mot 30.000, dersom dette betyr at jeg slipper unna masse problemer. Bittelitt skruing (vedlikehold) kommer man vel ikke unna, men jo mindre, jo bedre for meg  : )

Tenker som så at det er best å kjøpe i Bergensområdet, da står man litt friere i forhold til å kikke før man kjøper etc.

Er det færre som selger om våren også kanskje?..
larst
Supermedlem
Supermedlem

Post by larst »

1302s og 1303s har en del bedre komfort pga mer moderne hjuloppheng fremme og IRS(independent rear suspension) bak!
født på en fredag, i tide til helgen!!
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

Våren er vel egentlig tiden og kjøpe da alle bilene kommer ut av dvale :P men samme hvert år, folk får lyst på så fort de første varmegradene kommer. høsten er nok den beste tiden og kjøpe for da kommer problemene med plass mangel og dalende intresse hos mange. men for 30 000 har du STORE muligheter og finne bra bil. du burde ta med deg en som kanskje har hatt eller vært borti boble før. ofte mye ihjel skrudde biler rundt om med litt skjulte feil og mangler. 1303 er absolutt anbefalt som første boble. bilen er vesentlig mye bedre og kjøre enn de eldre modellene.  vwacb besitter god kompetanse i klubben som helt sikkert kan ta en kikk på eventuell bil. kult med fler som har lyst på bil og ikke minst liker og bruke det  :thup
The Wheeler dealer
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Dette kan se ut som et OK kjøp :) Det er denne typen du bør gå for. Hvis denne er (som det blir påstått) rustfri, så er det et kjempeutgangspunkt. Hvis motoren også er bra, kan andre ting som morkne pakninger, matt lakk, interiør osv. tas over tid.

http://veteran.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1295052;Modified=1301077401
Last edited by Anonymous on Tue Apr 05, 2011 7:12 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
Henriette
Nybegynner
Nybegynner

Post by Henriette »

1303 it is! Jeg er overveldet over velviljen her, og gleder meg vilt til å bli boble-eier. Virker som bra miljø her i Bergen! 8) Setter stor pris på hint og tips, jeg er rimelig fersk i faget, men ikke desto mindre entusiastisk! Tråler de fleste sidene hver dag, men det er lite passende i Bergen - ennå. Fingers crossed for at det snart dukker opp noe  ;D
Henriette
Nybegynner
Nybegynner

Post by Henriette »

Javisst - rene sølvpilen! Men er den stylet slik uten støtfanger?? Flott pris, men det var denne lokaliseringen. Er på bussingen frem til boblen dukker opp.

Takk for link!
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

1300s er også en artig modell. Fin miks mellom gammelt og nytt!  :thup Denne kan være et godt kjøp om du får prutet litt. Ser bra ut, og om du foretrekker flat frontrute og "gammeldags" dashbord kan dette være en suveren 1. boble :). (Igjen, forutsatt at det stemmer den er rustfri) Vi har MASSE kontakter i Stavanger som sikkert vil sjekke for deg om bilen er aktuell.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=27764046
Last edited by Anonymous on Tue Apr 05, 2011 7:25 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
norshuttle
Supermedlem
Supermedlem

Post by norshuttle »

1303 er absolutt og anbefale ja :thup skal ha meg en slik til igjen snart :)
54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
Post Reply