Synes det er nok med Blaupunkten fra 1961 jeg så det er ikke lyden det står på At det kun ser ut som et kubbelys i frontlysene er også helt greit. Det som bekymrer meg er at jeg to ganger har holdt på og bli r**kjørt noe helt ettertrykkelig av et vogntog og en Dodge RAM, så det er blinklys og bremselys jeg er ute etter.
Men.........Jeg rådigger den "laidback" stilen til 6v, du vrir om nøkkelen så får du liksom "vetikkeheltomjeggidderogstarte" tilbake
Bremsene vet jeg ikke helt hva det var som gikk av dem?! Nå er de bedre enn noensinne og har heller ikke klart og provosere frem låsing igjen
Driver og jobber med LED-lys jeg også for tiden, er fint lite glød bakover på 61'en min også + at jeg vil montere et ekstra (lavtmontert) bremselys...
Får se hva jeg finner ut av...
Jeg kommer til og beholde kjørelyset bak (synes det er greit nok, ihvertfall i mørket) men kommer til og sette inn en ekstra LED pære i hver av baklampene til bremse/blinklys. I tillegg kommer jeg til og sette inn oransje LED i blinklysene foran, da vil det være mer enn nok strøm til og drive blink, brems og kjørelys samtidig. Det kommer også til og være et veldig kraftig bremselys!
Har kjørt med 6 volt på mine veteran-VWer de siste 20 årene og har hatt veldig lite problemer med dette. Kjører en kun i sommerhalvåret så holder det for de fleste.
Som oftes skyldes problemer dårlige kontakter som må rengjøres eller strammes. De startproblemene jeg har hatt har stort sett vært "mekanikeren" sin feil
Norshutle og Moshe sine baklys tilhører en generasjon (56-61) som er kjent for å være dårlig. Dette har ikke noe med spenningen å gjøre men at reflektoren rett og slett er rustet bort og en ser det ikke før lykten demonteres. Andre feil som også er typisk er lav ladespenning og dårlige kontaktpunkt.
Det finens en mengde forskjellige løsninger med LED-pærer til baklys og de leveres til de fleste modeller, både ferdige og gjør det selv prosjekter.
Massevis av lesestoff på thesamba for de som har god tid
Et tredje bremselys er aldri dumt uansett bil og spenning
Jeg ble ferdig med et ekstra bremselys på Ghiaen i går kveld og det hele holdes på plass med magneter
Kjøpte et "halvfabrikat" universalsett i 6 volt og etter litt tilpassing tror jeg dette blir bra.
Attachments
led2.jpg (37.27 KiB) Viewed 1106 times
www.algroy.no The Split Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961 + 1999 Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
norshuttle wrote:
He he, mange gode forslag her gitt
Synes det er nok med Blaupunkten fra 1961 jeg så det er ikke lyden det står på At det kun ser ut som et kubbelys i frontlysene er også helt greit. Det som bekymrer meg er at jeg to ganger har holdt på og bli r**kjørt noe helt ettertrykkelig av et vogntog og en Dodge RAM, så det er blinklys og bremselys jeg er ute etter.
(Jeg har hatt noen lignende opplevelser hjem fra Voss noen ganger, skiftet til 6volts LED pærer, lyser krafitg opp høstmørket både foran og bak! Skift skiltlyset i samme slengen til LED så holder de avstand!! )
Men.........Jeg rådigger den "laidback" stilen til 6v, du vrir om nøkkelen så får du liksom "vetikkeheltomjeggidderogstarte" tilbake
Bremsene vet jeg ikke helt hva det var som gikk av dem?! Nå er de bedre enn noensinne og har heller ikke klart og provosere frem låsing igjen