Vel... få hjula ut til skjermkantene foran, så begynner vi å snakke
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jeg har fulgt bygget i flere år og visst er bilen gjennomført men det blir bare så utrolig sjelløst. Bygget for en ting - samle premier. At jeg overhodet ikke liker sluttresultatet er en annen ting, det går mer på smak.
Last edited by BeetleBug on Mon Dec 20, 2010 7:19 pm, edited 1 time in total.
Ja, det kan du si Kalle - smaken er jo ikke lik. Er enig med at "trillebår" er en dårlig løsning på alle måter, innkortede forstillinger er ikke noe bra for veigrep. Men jeg forstår ikke begrepet sjelløst i denne sammenhengen? Er det mer sjel i å skru sammen en bil med hyllevare enn å produsere egne deler? Jeg trodde det lå mange timer med grubling bak løsninger her, men kan jo ta feil. Kanskje blir aldri denne å se på noen stripe, det er så. Men er det en målestokk for om noe er bra eller ikke? Er problemet at den ser ut som at eier har tenkt seg ned stripen, men ikke er i nærheten av å klare 402 meter rett frem? Greit med litt diskusjon rundt biler - er med på det - men da vil jeg gjerne se noen rasjonelle argumenter også
He He ... ja det går tydligvis an å disse alle biler:) Utrolig gjennomført og en bil en kan bli inspirert av lure detaljer etc.
Kanskje beetlebug ønsker å leve opp til bildet på nicket sitt... sur gretten gammel mann;;;;;;) Bare tuller! Men det er greit med litt konstruktiv kritikk. Enig med Andre om det poenget.
RZR Andy wrote:
Ja, det kan du si Kalle - smaken er jo ikke lik. Er enig med at "trillebår" er en dårlig løsning på alle måter, innkortede forstillinger er ikke noe bra for veigrep. Men jeg forstår ikke begrepet sjelløst i denne sammenhengen? Er det mer sjel i å skru sammen en bil med hyllevare enn å produsere egne deler? Jeg trodde det lå mange timer med grubling bak løsninger her, men kan jo ta feil. Kanskje blir aldri denne å se på noen stripe, det er så. Men er det en målestokk for om noe er bra eller ikke? Er problemet at den ser ut som at eier har tenkt seg ned stripen, men ikke er i nærheten av å klare 402 meter rett frem? Greit med litt diskusjon rundt biler - er med på det - men da vil jeg gjerne se noen rasjonelle argumenter også
Heisann,
Hva forteller bilen deg? Hva utstråler den?
Selvsagt er det mange timer bak denne bilen og spesielt er det lagt ned mye arbeid på (motiv) lakkering av småting, fancy bolter og muttre, polering av synlige (og usynlige) detaljer og på den lange veien så har prosjektet sport av. Den røde tråden er forsvunnet i et hav av jugel og i min bok så havner den derfor i samme bås som:
Rent teknisk så er det ingenting nytt på denne siden av solen og jeg kan ikke se hvorfor bilen ikke skal kunne kjøre nedover en rett stripe. Vektlegger man lakkfinish og bling så er bilen 10/10.
Bortsett fra den smale forstillingen, som etter min mening ikke tilfører noe (gjelder denne bilen og er selvsagt en smakssak ), så er dette tilnærmet perfekt. Som overskriften sier: Ekstremt gjennomført! Tøft at noen bygger showbiler i denne stilen, og er også utrolig imponert over kvaliteten/finishen på enkelte av de bilene som faktisk brukes i racing.
Prøvde å flytte framhjulet ut i skjermkanten + litt feitere dekk, og det ser mye bedre ut etter min mening.
[attachment=1]
Attachments
2S.jpg (71.14 KiB) Viewed 1487 times
Last edited by Anonymous on Tue Dec 21, 2010 10:12 am, edited 1 time in total.
Jeg er nybegynner og således helt grønn i dette miljøet, så skal ikke uttale meg faglig, men det som virker attraktivt med "VW miljøet" er den store takhøyden det tilsynelatende er her. Det virker som om det er en gjeng med entusiaster her inne som kan utrolig mye. Det virker også som om du kan ta hobbyen din dit du selv ønsker- og det er greit. Noen ønsker å ha en 100% orginal bil, noen er opptatt av at det ikke skal restaureres, men bevares. Noen liker "rat look" mens andre vil ha mint condition. Det virker som om miljøet klarer å favne alt fra unge til litt eldre (no offence, Andre). Det er klart at ambisjon og mål er ulik for alle. Det bør være rom for alle.
Da har man ett levende miljø!
Jeg har akkurat fått tilslag på min første boble og vet ikke helt hvilken retning jeg selv ønsker å gå ennå. Gleder meg bare til våren! :-)
Hehe, du bør nok legge deg tett opptil denne (minus den smale forstillingen, etc.) om du vil ha kredd hos oss, Stian .. Bare kødda! Det er din bil og du gjør som du vil, men før eller seinere ender du opp med Cal-look...eller original... eller...! Det morsomme med denne hobbyen er at det er rom for det aller meste og det meste er reversibelt.
Verbal kommunikasjon via tastatur er en vittig ting, forresten - du kan sette sinnene i kok på den minste lille ting;)