Bedre varme i din type 2
Moderator: Global moderator
Bedre varme i din type 2
Fant ein tråd som kanskje kan vera til nytte for fleire her inne:
http://thelatebay.com/index.php/topic,8640.0.html
http://thelatebay.com/index.php/topic,8640.0.html
TLF: 97419035
- RZR-Jånni
- Moderatorer
- Posts: 634
- Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
- Location: Lier (Litt Bergen)
- Contact:
Sv: Bedre varme i din type 2
Se der ja. Jeg har kjøpt inn isolasjonsmatte selv for å gjøre en liten jobb på min og..
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Sv: Bedre varme i din type 2
...eg monterte Trumatic som går på gass, men det er mest for "bobil-bruk".
[attachment=1]
[attachment=1]
- Attachments
-
- 22-1varmer.jpg (3.71 KiB) Viewed 1339 times
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
Sv: Bedre varme i din type 2
Leste det som Traumatic - som enten kan tolkes som en dings som sender deg rett i lala-land ellerSander wrote: ...eg monterte Traumatic som går på gass, men det er mest for "bobil-bruk".
[attachment=1]
noe som gir varige mén ..

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Bedre varme i din type 2
......la la land!,
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
Sv: Bedre varme i din type 2
Propex er ganske vanlig i buss ser jeg. Koster jo litt da - men man holder varmen.
http://www.propexheatsource.co.uk/
http://www.propexheatsource.co.uk/
Sv: Bedre varme i din type 2
Treng ikkje noko gassbrennar for å halda varmen! Da orginale varmeanlegget er vel og bra da med ein liten sjekk etter gammalt 

TLF: 97419035
Sv: Bedre varme i din type 2
Sant nok, egtl treng vi ikkje bobbler eller t2 i det heile, men vi brukar bilen til overnatting både tidleg vår og sein haust. Når det er kaldt og vått er det (desverre) naudsynt for å få mor med. Betre å ha det varmt og godt saman med "mor" enn kaldt og rått åleine meiner no eg.
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
Sv: Bedre varme i din type 2
Og så slipper en å kjøre motoren for å få varme. Mer miljøvennlig! 

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Bedre varme i din type 2
VEL.... det er eg ikke helt enig i da.... husker midtvinters x antall minus... var såvidt det begynte å smlte på siderutene opp til Gullbotn. der var rørene tette og fine...Tistlo wrote: Treng ikkje noko gassbrennar for å halda varmen! Da orginale varmeanlegget er vel og bra da med ein liten sjekk etter gammalt![]()
Sv: Bedre varme i din type 2
Smeltar vel ikkje på isbelagte sideruter før det er veldig godt å varmt i ein buss, og det tar vel kasnkje litt tid ja? men frontruta var vel isfri?
Impulsen/-70' T1 brukar presis 12min og 40sek på å gå frå isete frontruta til heilt klar og isfri. Målt ved 13minus og kald motor til å begynna med. Halvparten av tida er tomgangskjøyring og resten er slak oppoverbakke. Ventilasjonsvindu på gløtt, stengt under baksetet og termodressen på, ingenting å klaga på
Forventar me egentlig att eit varmeanlegg frå 50-70talet skal vera lika effektivt som på ein vasskokar med topp moderne varmesystem med all verdens elektronikk og satelitt styrte dingse bomsar ?
Impulsen/-70' T1 brukar presis 12min og 40sek på å gå frå isete frontruta til heilt klar og isfri. Målt ved 13minus og kald motor til å begynna med. Halvparten av tida er tomgangskjøyring og resten er slak oppoverbakke. Ventilasjonsvindu på gløtt, stengt under baksetet og termodressen på, ingenting å klaga på

Forventar me egentlig att eit varmeanlegg frå 50-70talet skal vera lika effektivt som på ein vasskokar med topp moderne varmesystem med all verdens elektronikk og satelitt styrte dingse bomsar ?
TLF: 97419035
Sv: Bedre varme i din type 2
Grynet ('66 typ1 med original varme) blir mye fortere varm enn bruksbilen (2001 Passat TDI)



'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Bedre varme i din type 2
Det er jo bra, stadig flere fordeler med gammel luftkjølt! Dieselmotorer er jo ikke så effektive som bensinmotorer heller i så måte, siden de avgir mindre varme. For å være relevant i forhold til topic:
Skulle kjøre til jobb 14:15 i dag, startet Eberspächeren i Multivanen - og motoren (2,5 TDI) 13:50 for å få god, varm bil til avreise... Men det var den definitivt ikke! Motoren var forsåvidt varm, men det var ikke akkurat tropevarme som kom ut av friskluftsdysene. Må nok gjøre meg litt mer kjent med dette systemet, for det er jo litt rart, selv om det er et stort volum som skal varmes opp.
Skulle kjøre til jobb 14:15 i dag, startet Eberspächeren i Multivanen - og motoren (2,5 TDI) 13:50 for å få god, varm bil til avreise... Men det var den definitivt ikke! Motoren var forsåvidt varm, men det var ikke akkurat tropevarme som kom ut av friskluftsdysene. Må nok gjøre meg litt mer kjent med dette systemet, for det er jo litt rart, selv om det er et stort volum som skal varmes opp.
Sv: Bedre varme i din type 2
hvor var bobla ? skuffet, meget skuffetRZR Andy wrote: Det er jo bra, stadig flere fordeler med gammel luftkjølt! Dieselmotorer er jo ikke så effektive som bensinmotorer heller i så måte, siden de avgir mindre varme. For å være relevant i forhold til topic:
Skulle kjøre til jobb 14:15 i dag, startet Eberspächeren i Multivanen - og motoren (2,5 TDI) 13:50 for å få god, varm bil til avreise... Men det var den definitivt ikke! Motoren var forsåvidt varm, men det var ikke akkurat tropevarme som kom ut av friskluftsdysene. Må nok gjøre meg litt mer kjent med dette systemet, for det er jo litt rart, selv om det er et stort volum som skal varmes opp.

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Bedre varme i din type 2
Såså, den står og koser seg hjemme i vintervarmen...utendørs...med sommerdekk! 
