Jeg har en volkswagen boble 1972 modell VW 1302 som skal selges. Bilen har gått 123000 km. Bilen er et restaureringsprosjekt, og er for øyeblikket avskiltet. Den er i relativt god stand. De ulike reparasjonene som må gjøres har jeg på en liste, som kan framvises hvis det er ønske om en nærmere kikk på bilen, og/eller sendes via mail hvis interesse.
Pris: 4000 kr
Kontakt meg via mail: linem84@gmail.com
eller via mobil: 95 93 28 68
Line Madsen
Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges! SOLGT!
Moderator: Global moderator
Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges! SOLGT!
Last edited by linem on Fri Nov 19, 2010 9:12 pm, edited 1 time in total.
- RZR-Jånni
- Moderatorer
- Posts: 634
- Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
- Location: Lier (Litt Bergen)
- Contact:
Sv: Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges!
Hei Line. Har du fått inspisert boblen? 

Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Sv: Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges!
tenker du EU kontroll? isåfall ja.. =)
Sv: Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges!
hehe..hei jånni.. nei..ikke ennå..tenkte å kontakte fyren i morgen.. har du et nummer??
Sv: Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges!
Her er en liten rapport fra dagens korte titt på denne bilen.
Vi snakker om en original, og så godt som urørt 1302 her. Regget f. gang 10/5-72. Kjørt 133000km, fikk ikke sjekket når den sist hadde service, men vil tippe at den hadde hatt godt av en god runde... Etter sigende har den tilbrakt tid i Trondheim på tross av SN-35435 som er en god gammel Bergens-registering! Borte bra men hjemme best, ikke så mange originale SN-bobler igjen!
* Original rød lakk, som er matt og noen steder flikket litt, men stort sett grei. En god omgang med lakkrens og polering så tror jeg denne blir veldig mye mer attraktiv. Skjermene ser ut til å være de originale. En skade/knekk på ene bakskjermen under støtfangerhøyde, kan nok rettes greit og punktes på plass.
* Motoren er en 1300 (AB) altså sen dobbelport, med likestrømsdynamo.
Den startet relativt greit, slapp ut litt blårøyk på kald motor, noe som vel kan antyde at stempelringene er litt slitne.
Gangen var nok preget av at den burde hatt en generell tenningsoppdatering med deler, og ny bensin på tanken. Endel oljedamp og søl i motorrom.
Eksospotten og/eller varmepotter bør sjekkes/skiftes.
* Interiøret så rimelig greit ut, helt originalt og med original sigarettenner (!), dessuten radio/kassettspiller av såpass liten type at det ikke er kappet og klippet i dashen.
Svarte perforerte vinylseter, grå dørpaneler som har slått seg litt. Kan nok fikses. Original Eberspächer ser komplett ut, ikke funksjonstestet på mange år. Litt preg av "Standard" utrustning (lite bling!), så jeg vil tippe dette er en kampanjeutgave uten at det kan utdypes nærmere.
* Rustobservasjoner: ved støtdempertårnene er det gjennomslag av rust. Bør nok slipes reint og sveises inn enten reprodel eller biter. Ytterkanaler ser bra ut, men det er hull i bakkant på begge sider. Venstre side er det også endel rust i forkant på kanal, nederst på innerskjerm. Begge bakre støtdemperfester trenger arbeid. Iht. mangellapp (kanskje Line legger ut listen?) er det også rust i bakre karrosserifester. Rustbobler under venstre "gjelle" bak siderute. Tectylbehandlet på tidligere tidspunkt, tilsynelatende proft. Full gjennomgang bør gjøres på bukk/grav.
Dessverre ble det ikke anledning til å sjekke bilen under, og heller ingen prøvetur. Men jeg fikk i det minste kikket lett over, og sånn jeg vurderer bilen (uten test) er den for god til å bli delebil, men den er et greit restaureringsobjekt. Har du tilgang til et sveiseapparat og gjerne noen deler på lur, så er dette en grei bil å vurdere.
Vil nok regne med at bremser og støtdempere må byttes, fortrinnsvis til nytt. Men det koster jo ikke allverden på f.eks. Unneberg eller Cip1.
Har vært ute for langt værre enn denne - hadde ikke jeg hatt mer enn nok fra før ville jeg vurdert denne. Antar utlegg på mellom 5 og 10000 i deler for å få den trafikksikker, ikke medregnet arbeid. Den store fordelen her er at det neppe er masse overraskelser bak tykke lag med sparkel og x-antall omlakkeringer. Ulempen er at skilt er innlevert, og det er en god del som må gjøres før de kan komme på igjen. Ikke noe "rullende fikseobjekt" altså. I prinsippet mye likt 1303-en vi dro ut for snart et par år siden, krever litt målrettet stell, men det fortjener en orignal Bergens-boble!
Prisantydning vil jeg ikke begi meg ut på, siden det er en sak mellom selger og kjøper.
Hadde en hyggelig prat med din far, Line - takk for titten, du får hilse!
Vi snakker om en original, og så godt som urørt 1302 her. Regget f. gang 10/5-72. Kjørt 133000km, fikk ikke sjekket når den sist hadde service, men vil tippe at den hadde hatt godt av en god runde... Etter sigende har den tilbrakt tid i Trondheim på tross av SN-35435 som er en god gammel Bergens-registering! Borte bra men hjemme best, ikke så mange originale SN-bobler igjen!
* Original rød lakk, som er matt og noen steder flikket litt, men stort sett grei. En god omgang med lakkrens og polering så tror jeg denne blir veldig mye mer attraktiv. Skjermene ser ut til å være de originale. En skade/knekk på ene bakskjermen under støtfangerhøyde, kan nok rettes greit og punktes på plass.
* Motoren er en 1300 (AB) altså sen dobbelport, med likestrømsdynamo.
Den startet relativt greit, slapp ut litt blårøyk på kald motor, noe som vel kan antyde at stempelringene er litt slitne.
Gangen var nok preget av at den burde hatt en generell tenningsoppdatering med deler, og ny bensin på tanken. Endel oljedamp og søl i motorrom.
Eksospotten og/eller varmepotter bør sjekkes/skiftes.
* Interiøret så rimelig greit ut, helt originalt og med original sigarettenner (!), dessuten radio/kassettspiller av såpass liten type at det ikke er kappet og klippet i dashen.
Svarte perforerte vinylseter, grå dørpaneler som har slått seg litt. Kan nok fikses. Original Eberspächer ser komplett ut, ikke funksjonstestet på mange år. Litt preg av "Standard" utrustning (lite bling!), så jeg vil tippe dette er en kampanjeutgave uten at det kan utdypes nærmere.
* Rustobservasjoner: ved støtdempertårnene er det gjennomslag av rust. Bør nok slipes reint og sveises inn enten reprodel eller biter. Ytterkanaler ser bra ut, men det er hull i bakkant på begge sider. Venstre side er det også endel rust i forkant på kanal, nederst på innerskjerm. Begge bakre støtdemperfester trenger arbeid. Iht. mangellapp (kanskje Line legger ut listen?) er det også rust i bakre karrosserifester. Rustbobler under venstre "gjelle" bak siderute. Tectylbehandlet på tidligere tidspunkt, tilsynelatende proft. Full gjennomgang bør gjøres på bukk/grav.
Dessverre ble det ikke anledning til å sjekke bilen under, og heller ingen prøvetur. Men jeg fikk i det minste kikket lett over, og sånn jeg vurderer bilen (uten test) er den for god til å bli delebil, men den er et greit restaureringsobjekt. Har du tilgang til et sveiseapparat og gjerne noen deler på lur, så er dette en grei bil å vurdere.
Vil nok regne med at bremser og støtdempere må byttes, fortrinnsvis til nytt. Men det koster jo ikke allverden på f.eks. Unneberg eller Cip1.
Har vært ute for langt værre enn denne - hadde ikke jeg hatt mer enn nok fra før ville jeg vurdert denne. Antar utlegg på mellom 5 og 10000 i deler for å få den trafikksikker, ikke medregnet arbeid. Den store fordelen her er at det neppe er masse overraskelser bak tykke lag med sparkel og x-antall omlakkeringer. Ulempen er at skilt er innlevert, og det er en god del som må gjøres før de kan komme på igjen. Ikke noe "rullende fikseobjekt" altså. I prinsippet mye likt 1303-en vi dro ut for snart et par år siden, krever litt målrettet stell, men det fortjener en orignal Bergens-boble!
Prisantydning vil jeg ikke begi meg ut på, siden det er en sak mellom selger og kjøper.
Hadde en hyggelig prat med din far, Line - takk for titten, du får hilse!
Last edited by Anonymous on Mon Nov 08, 2010 6:17 am, edited 1 time in total.
Sv: Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges!
Bilder:
- Attachments
-
- DSC00316.JPG (59.47 KiB) Viewed 1290 times
-
- DSC00319.JPG (73.85 KiB) Viewed 1083 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges!
Et par bilder til av Lines lille røde:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=1]
[attachment=2]
- Attachments
-
- 1302_01.jpg (69.17 KiB) Viewed 1085 times
-
- 1302_02.jpg (77.88 KiB) Viewed 989 times
- Bjørn Hjellestad
- Supermedlem
- Posts: 927
- Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
- Location: Legoland
Sv: Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges!
Her var jeg for sen, zolgt!
Boblen blir brukt til å blåse liv i andre bobler!
Boblen blir brukt til å blåse liv i andre bobler!
Sv: Boble 1972 modell, restureringsprosjekt, selges!
Nei og nei! Det var synd! 
