Som overskriften sier, så renner bensinen tilbake fra filteret når Smurfen står i ro... Spesiellt når fronten står oppover.
Kjedelig å stå og kinne motoren lenge, før den starter!
Raymond anbefallte et bensinfilter med enveisventil, men jeg klarer ikke å finne noe slikt. Noen som vet hvor man får tak i slikt noe?? ???
EDIT: Er der evt andre løsninger enn bensinfilter, så mottas forslag med takk!
Last edited by VW 181 on Sat Jul 10, 2010 4:46 pm, edited 1 time in total.
Hm... Bilen din skal vel starte og gå på den bensinen som er i flottørkammeret? virker cut off ventilen på forgasseren din? Sier det klikk når du setter på tenning?
orangenotch wrote:
Hm... Bilen din skal vel starte og gå på den bensinen som er i flottørkammeret? virker cut off ventilen på forgasseren din? Sier det klikk når du setter på tenning?
Hm. ikke lett den der. Kan det være tett bensinrør mot tanken/sleten pumpe. Det vil jo gi lite bensin i kammeret, men det ville kanskje merkes under kjøring.
orangenotch wrote:
Hm. ikke lett den der. Kan det være tett bensinrør mot tanken/sleten pumpe. Det vil jo gi lite bensin i kammeret, men det ville kanskje merkes under kjøring.
Merker ikke noe under kjøring, men ser at det er litt fuktig under bensinpumpen. Kan kanskje være den..
Kikket litt idag, ser ikke ut som om pumpen min kan deles!
Men jeg sjekket innfestingen, og det så ikke ut som om pumpen var skikkelig festet. Jeg fikk tørnet mutrene ca 1/2 omdreining, har tørket av under så får vi se om det hjelper. Hvis ikke går jeg nok til innkjøp av ny pumpe, evt byttes pakningen under pumpen. Den byttes uansett hvis jeg bytter pumpe.
@ GRS: Ser ikke ut som om det er plass til filter mellom bensinrøret fra tanken og pumpen? Hvordan fikset du det?
Dette er beste plassering ja, av en viktig grunn - skulle bensinfilteret løsne eller sprekke så er det ikke noen varme deler eller gnistprodusenter i det umiddelbare nærområdet... i motsetning til over fordeleren. Selv om det er langt mer bekvemt å ha den der du har den, det har jeg også.