[img]http://[attachment=1][/img]
Folkevogna fikk jeg av min onkel i 1998, og hadde som farkost mens jeg studerte. I 2000 fikk jeg problemer med ladingen på bilen, og pårkerte den i påvente av at jeg skulle få plass og tid til å sette igang med oppussing, men tiden gikk og jeg fikk det for meg at det var for mye arbeid, rust og fanteri...sånn der og da. Og bytta den bort i et snøbrett + 1000,- imellom... litt må man jo forhandle. Jeg har hatt stor glede av snøbrettet, men det kom perioder der eg angra noe volsomt, spesielt da ryktene om ombygging til crossbil kom meg for øret. Skjebnen ville det annerledes. Etter at forrige eier hadde sveiset og pusset det verste av rust + dempere og ymse, fikk han tak i et nytt prosjekt (T1-1967), fikk jeg tilbud om å kjøpe bilen tilbake og jeg slo til umiddelbart. Dette var for godt og vel et år siden, men problemet med ladinga var der fortsatt, og den ble plassert på verksted i fjor sommer uten at de klarte å finne ut av det... og så kom vinter og valdresflya ble vinterstengt . Ny dynamo og diode i regulator gjorde susen, og en verkstedsregning større en jeg betalte for bilen... men den lader!!.. og jeg er superhappy.
Nå skal jeg viderføre forrige eiers plan om å tilbakeføre folkevogna til orginal stand. Pusse, lakke, og skifte listverk + ymse... så krysser jeg fingrene for hva som måtte dukke opp.
Takk til bjørn for tips og plass!
La no festen begynne