Har vert ute å luftet den "nye"bobla mi endell nå. det jeg har merket, er at fra å ligge I
60-80 på hovedveien, og skal gire ned I 1, for lyskryss og lignendes, så dør
motoren av. klarer å holde den I gang ved å gi litt pump på gasspedalen, men
om jeg ikke gjør det, så dør den bare..
har sett på motoren etter jeg har stoppet noen ganger, og da er
bensinfilteret så og si tom for bensin. om jeg starter den igjen, å lar den
gå litt på tomgang, så fyller det seg opp slik det skal være..(et par cm
opp). Så tror igrunn det er det som er problemet, at den ikke får nok bensin
etter å hatt et høyt turtall over litt tid. Har noen vert borti dette
problemet? evt lar det seg lett fikse? synst igrunn den går greit på tomgang
etter den er startet, så er igrunn rart den dør av etter litt kjøring
-Nordtveit
[attachment=1]
Motoren dør...
Moderator: Global moderator
Motoren dør...
- Attachments
-
- motor.jpg (35.97 KiB) Viewed 576 times
Last edited by Nordtveit on Tue Jun 22, 2010 8:50 pm, edited 1 time in total.
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." 

-
- Styret
- Posts: 1330
- Joined: Thu Sep 06, 2007 1:23 am
- Location: Bergen
Sv: Motoren dør...
Rens tanken og blås gjennom bensinrøret. Kan være drit i begge. Om du har sil i pumpa så renser du den og. Evt så er det akslingen til pumpen som spiller deg et puss.
02 er bøs.....Bay er grei
Sv: Motoren dør...
Kan være flere grunner til dette.
Ville begynt med å sjekke bensinpumpen:
Lekker den, er den smurt, rett lengde på støtstang..?
Begynn med å måle bensintrykket ditt.
Mellom pumpe og forgasser skal det ideelt sett være 2,8 psi ved 3300 o/min.
Ville begynt med å sjekke bensinpumpen:
Lekker den, er den smurt, rett lengde på støtstang..?
Begynn med å måle bensintrykket ditt.
Mellom pumpe og forgasser skal det ideelt sett være 2,8 psi ved 3300 o/min.
1970 - Tyttebæret.
1967 - Bastarden
1967 - Bastarden
Sv: Motoren dør...
takk for inspill.. har nok ikke utstyr til å måle trykk.. og litt skeptisk til å skru på ting jeg ikke har skrudd på før, selv om jeg klør i fingrene etter å utforske nye ting.. har skrudd på mange biler oppover årene, så vil tro det går greit, men boblemotor er helt nytt for meg..
om jeg skulle ta fatt på pumpa.. rense filter ol.. kan det bli kluss etterpå? er det ting jeg må være obs på osv? kommer ikke til å justere på ting uten å få med meg noen som har gjort det før.. men sjekking av filter burde nokk gå bra
om jeg skulle ta fatt på pumpa.. rense filter ol.. kan det bli kluss etterpå? er det ting jeg må være obs på osv? kommer ikke til å justere på ting uten å få med meg noen som har gjort det før.. men sjekking av filter burde nokk gå bra

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." 

Sv: Motoren dør...
Ser ut som du kan gjøre noen enkle grep med pumpen, den er mulig å rense og smøre opp. Greasen inni pumpen kan være størknet, men i seg selv burde ikke det stoppe pumpen. Ville tatt den av og gjort reint alt, og blåst reint røret fremover som Pål har foreslått over.
Ville nok også byttet bensinslanger om de ikke er nye, det er mange som kjører rundt med morken gummi og lurvete filtre.
Ville nok også byttet bensinslanger om de ikke er nye, det er mange som kjører rundt med morken gummi og lurvete filtre.