Jeg har begynt på et prosjekt nå, som jeg kaller stereostolen; Dvs. en stol med innebygde høyttalere og innebygget iPod-dock og forsterker. Det er ikke noen store pengesummer som skal investeres, tenkte det skulle være lowbudget ...
Vi har fått tak i forsterker, og høyttalerene har vi liggende (Pioneer TS-1700), og 27.08.2010 fikk vi iPod-dock...
For å få litt vw-relevans, ligger det en hjulkapsel på det ene bildet...
Her om dagen begynte vi såvidt med å ta av trekket i bånn... Veeeldig mange stifter å ta opp..
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
Attachments
DSC01932.jpg (29.24 KiB) Viewed 1143 times
DSC01933.jpg (20 KiB) Viewed 1133 times
DSC01935.jpg (127.68 KiB) Viewed 1118 times
Last edited by Magnus on Fri Aug 27, 2010 9:55 pm, edited 1 time in total.
Hehe, du er kreativ du! Her er det bare å få justert ned et par knepp fremme på stolen for litt "ass up, nose down" stuk - kanskje en liten stinger opp etter veggen også?
Nå står det mellom to bilstereoer på finn.no, men vet ikke helt hvilken av dem om er den beste spilleren... Noen som vet det? Tommy? (Eller noen som har et bedre tilbud til meg ?)
du kan kan få en billig cd spiller med aux for under ett laken...da har du garanti og det hele....
gjelder å sikre invisteringene dine Magnus... Komfepenger er fine saker...
Magnus wrote:
Nå står det mellom to bilstereoer på finn.no, men vet ikke helt hvilken av dem om er den beste spilleren... Noen som vet det? Tommy? (Eller noen som har et bedre tilbud til meg ?)
Tenkte eg skulle lage eit lite prosjekt med ein gammal koffert, ala siste VolksWorld. Dvs bygge alt inn i kofferten md docking for ipod, forsterkar, sub og to høgtalarar under lokkert.
Da var det tid for en liten (stor?) oppdatering her!
I går jobbet vi endel på stolen, og fikk satt inn den ene høyttaleren! Men den står litt for "langt inne", så vi tenkte å få tak i en sponplate vi kan sette der for å "bygge ut" litt... (Se bilder:)
Fikk nesten trekket av
[attachment=1]
[attachment=2]
Vi lagde en slags ramme inni der
[attachment=3]
Joda... Men der sitter'n altså for langt inne til å få på grillen.
[attachment=4]
Vet ikke helt hvor store strømforsyningene til pc er men en bilbatterilader pleier ihvertfall og være tilstrekkelig, jeg harl brukt det tidligere og de har funket fin-fint, men det børe være en 10 ampere lader. Og den slags kan man f.eks. finne i hyllen til din far på breistein siden det skal være lowbudget
Kult prosjekt
Har snudd litt på planene her. Nå blir det "stueforsterker" på 230V og aipod-dåkking i stedet for bilstereo og 12V...
Vi prøvde lyden med delefilter i dag, og det låt veldig bra. Da er det bare å få tak i noen diskantelementer. Skal innom Kjevikdalen og rote i e-avfallet etter noe brukbart i morra